Verband (kraam/maand)

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Cis, 3 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Ik heb me er totaal nog niet in verdiept... maar hoorde gisteren (op cursus) dat het erg handig is om te gaan kijken naar maandverband zonder plastic voor na de bevalling.
    In het kraampakket zit niet voldoende kraamverband voor de evt. 6 weken en gewoon maandverband mag je niet gebruiken.
    Ik wist hier allemaal al helemaal niets van... maar goed, je wordt met de dag wijzer.
    Reden 1 om alvast op zoek te gaan zou zijn dat kraamverband sowieso al veel duurder is dan maandverband, terwijl juist het maandverband dat wel kan (alleen dat wist ze niet voor dit moment) vaak het goedkoopste van het goedkoopste is.
    Reden 2 is dat je dat manlief niet wil aandoen om dat puntje bij paaltje te gaan laten ontdekken.
    Wie komt dit bekend voor en heeft zich er per ongeluk in verdiept?

2. Niet meer actief

Mag geen gewoon maandverband :confused: Heb dat wel gewoon gedaan..bovendien heeft de kraamhulp dat zelf meegenomen voor me toen ze boodschappen ging doen :( Die zal toch wel weten dat het neit mag dan?

3. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    De goedkoopste uit de supermarkt zijn prima! Die zijn zonder plastic aan de achterkant. Heb ook al extra in huis gehaald ;)

4. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Ik heb bij de eerste drie dagen in het ziekenhuis gelegen en daar kraamverband gebruikt, dus had nog de 2 pakken die ik thuis had over, omdat toen ik na 3 dagen thuis was, geen last meer van bloedingen had. Maar de goedkope zijn prima heb ik laten vertellen, gewoon die ouderwetse lappen.

5. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    ik heb zes weken kraamverband gebruikt vanwege de hevige bloedingen en wondvocht van de hechtingen :confused:

en ik vond ze helemaal nog niet zo duur hoor geloof dat zon pak 2 euro kost en je weet dan zeker dat je geen last hebt van doorlekkerij 8)

6. Loltsje82

Loltsje82 Fanatiek lid

20 okt 2006
    3.624
    0
    0
    zorgcoordinator
    Friesland
    Waarom mag er geen plastic aan de achterkant zitten? Lijkt me handiger dat dat er wel zit i.v.m. doorlekken toch?

7. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Gaat broeien en is niet goed voor eventuele hechtingen/ontstekingen. Ik mocht na twee weken wel gewoon maandverband gebruiken toen mijn hechtingen eruit waren en onsteking was weg...

8. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    het eigenmerk van het kruidvat heeft maandverband zonder plastic.
    Het is idd om het broeien tegen te gaan en om evt. hechtingen niet te irriteren

9. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik had idd ook maandverband van het Kruidvatmerk. Het Kruidvat verkoopt ook kraamverband, is niet duur hoor en zeker voor de eerste dagen wel 'fijn'.

Pim

10. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Kraamverband vind ik wel duur. Bijna 5 euro voor 1 pak bij de drogist hier. Goede tip van een vriendin: je kunt ook gewoon de eerste dagen een luier van je kleintje gebruiken. Verder zou Kotex (de zwarte verpakking) ook fijn zijn. Daar zit ook geen plastic onder.

11. jacoba

jacoba Fanatiek lid

6 mrt 2006
    3.436
    0
    0
    tollebeek
    Ik kreeg in het ziekenhuis tena lady ze waren wel mega groot maar ze zaten wel goed .
    Ik vond ze beter zitten dan kraamverband.

12. tammy77

tammy77 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.168
    0
    0
    zeeland
    ik heb na mijn bevalling gewoon van die inleg luiers gekocht voor de eerste paar weken en heb daarna gewoon maandverband gekocht.die inleg luiers zijn niet duur....deed er 2 opelkaar en zo lekte ik ook niet door weet trouwens niet of ze ze nog verkopen in de winkel of bij een drogist....volgens mij gebruikt niet die inleg luiers meer voor hun kind nu gebruikt iedereen weg werp luiers......maar als ze ze nog wel verkopen ga ik ook nu zeker weer gebruiken.....

13. Wat raar dat dat niet mag, slaat nergens op, ik heb het toen ook gewoon gebruikt omdat die dingen in het kraampakket veel te groot waren voor mij, het waren net luiers, dus heb gewoon maandverband gebruikt, en dat mocht ook van mijn vk en de kraamhulp vond het ook prima, ga dat dit keer ook gewoon doen.

14. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    De goedkoopste van de kruidvat in het witte plastic pakje met blauw erop waren perfect!

15. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    bedankt voor de reacties!

16. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik kreeg luieruitslag van het kraamverband.. van gewoon maandverband heb ik nergens last van!
    Tegen mij is ook niet verteld dat het niet mag, maar moet ook wel zeggen dat ik bijna niet vloei.

Groetjes Daphne

17. Ik vloei ook bijna niet, afgelopen keer, ik had alleen zo'n heel dun maandverbandje, zeg maar streepvormig wat precies in mijn onderbroek paste, en het was super zacht!

18. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    anders baby inlegluiers , weet alleen niet meer of die wel te koop zijn nog

bij me eerste 2 gebruikte ik dat ,bij me laatste gewoon eigen merk van super de boer
    niks geen last van broeien of irritatie gehad

als je je maar regelmatig verschoon :)

Deel Deze Pagina