Tja, ik ben gek op frituur, en suiker, hoop snoep enzo. Maar ik kwam voor de zwangerschap nooit aan al at ik zoveel. Nu kom ik wel aan, maar niet te veel, de buik groeit meer dan ik zelf laat ik maar zeggen. Ik heb een heel slank figuur enzo. Maar mijn vraag is Wordt de baby wel hierdoor veel dikker enzo? Ben best bang dat ik straks een huge baby krijg die ik er niet uit kan krijgen.. hihihi Heb geen zwangerschaps suiker ofzo, ik heb gewoon van die lekkere vreetbuien! En kan het niet laten om ff savonds ofzo de frituur aan te zetten.. of een pizzaatje in de oven.. snoepjes, ijs, chips eten. jummmmmmmmmmm hihihi Oja en ben zowat vaste klant bij de macdonalds... Iemand ervaring met hetzelfde probleem enof hoe zwaar werd jullie kindje bij de geboorte of ? Ik ben benieuwd Groetjes, Mandy
Ik denk niet dat je eetgedrag invloed heeft op gewicht van je baby. Maar dat het niet goed voor hem/haar is wel duidelijk. Alles wat jij eet, eet de baby ook. Zo moet je het zien. groetjes, kiwi
Sja, als jij veel eet dan komt de baby automatisch ook meer aan. Die krijgt al het lekker van jou! Maar laat het nou niet staan omdat je bang bent voor een groot kind. Als jij het lekker vind en daarnaast ook gezond eet, so what! Lekker Maccen!
Gewoon lekker doen waar je zin in hebt meid. Zolang je ook gewoon gezond eet, mag je best toegeven aan die buien. Doe ik ook
Meid van mijn dochter at ik me klem aan dit soort dingen, i kkwam wel 30 kilo aan maar ik heb een super gezond kind op de wereld gezet. Nu heb ik helemaal niet van die eet buien en mijn gynecoloog zei zelf tegen me : meid snoep lekker geniet er maar van Maak je niet te druk maar probeer wel het met mate te doen, die kilo's moet jij er weer af werken na je zwangerschap.
Dit is echt onzin, je kindje neemt wat het nodig heeft en neemt niks te veel. Een zwaar kindje heeft niks te maken dat jij vet eet of niet. ZOals ik al zei van me dochter at ik me rot aan dit soort dingen en ze was 6 pond en 48 cm lang, tja ik was 30 kilo zwaarder
Je moet geen advies gaan geven als je niet zeker weet of het waar is. Wat jij zegt klopt niet. Ik denk dat als je overgewicht hebt je moet oppassen voor jezelf. Maar je kan gewoon eten wat je wilt, zolang je daarnaast ook gezond eet. De baby wordt daardoor echt niet dikker..
Inderdaad, het is niet zo dat als je veel eet of vet eet je een dik kind krijgt en als je alleen sla eet je een dun kindje krijgt.. hihi zou niet best zijn....wat moeten mensen dan die alleen maar afvallen tijdens zwangerschap en bijna niets binnenhouden? Die krijgen dan zeker een heeeeeel dun kindje Nee hoor je kunt het gewoon eten..maar echt gezond is het niet natuurlijk...maar goed das het ook niet als je niet zwanger bent
Ik snoepte ook behoorlijk veel en was in totaal 12/13 kilo aangekomen, heel gemiddeld dus. Martine was 3220 gram bij de geboorte en ze was ook nog 2 weken overtijd dus ook heel netjes. Probeerde wel ook mijn fruit en groente te eten. Geniet er dus van!
Er schijnt een verband te zijn tussen veel vet eten en zw. vergiftiging. Ze onderzoeken het nog. Ik geloof er wel in; ik at giga veel McDonalds en kreeg een behoorlijke zwangerschapsvergiftiging...
Toen ik net zwanger was heb ik mijn suikerverslaving besproken met de vk, en die adviseerde me met klem die verslaving te proberen te onderdrukken. Geloof me: is bijna net zo moeilijk, zo niet moeilijker dan stoppen met roken (is mijn ervaring). Volgens de vk bestaat er wel degelijk een verband met het nuttigen van veel suiker en onnodig grote baby's. Net als met roken (aangetoond verhoudingsgewijs meer te lichte kinderen e.a.) is het natuurlijk niet zo dat dan maar iedere baby van iemand die veel suiker nuttigd te groot is. Je vraag ging over vet eten, ik heb alleen het antwoord over suiker. Over vet eten en veel aankomen weet ik niks qua verband met een grote baby. Misschien kun je die vraag eens voorleggen aan je vk?
Ach, ze zeggen dat een kindje al in de baarmoeder dikzijn ontwikkelt. Ik geloof er helemaal niks van. Maar ik heb wel gehoord van ervaringsdeskundigen (moeders) dat het helemaal niks uitmaakt of een kindje klein of groot is voor de pijn die je hebt bij de bevalling. Sterker nog, ik heb een vriendin die een kindje van 10 pond er binnen een uur uit had, zonder al teveel pijn en later kreeg ze een kindje veel te vroeg (gelukkig helemaal gezond nu) en daar had ze veel meer pijn van.
Dat heeft niet alleen met vet te maken hoor. Maar met buiten eten. Eten dat in de mac of in een ander restaurant is bereid is toch heel anders dan dat je het zelf thuis bereid. In een restaurant is de kans op bacterien veel groter. De vraag is maar of de plek waar het bereid wordt hygienisch is. En ja.. als je vaak mac eet dan is de kans groter dat je een voedselvergiftiging krijgt.
Een zwangerschaps vergiftiging is wel heel wat anders dan een voedsel vergiftiging hoor Ik geloof ook niet dat je meer kans heb op een zwangerschaps vergiftiging omdat je meer uit eten zou gaan.
meid je kindje neemt dat wat hij nodig is. bedenk alleen wel dat jij dadelijk alles er zelf weer af moet zien te krijgem. ik ben bij mijn eerste 28 kilo gegroeid en slikte wel wat maar niet overdreven. mijn eerste kindje woog met 40 week precies 2920 gram en was 49 cm. een kleintje dus. wat ook nog een kz werd. en mijn 2e groeide ik 25 kilo en slikte ik iets meer en hij woog bij de geboorte (bijna 38 w) 3490 gram en was 51 cm en werd een natuurlijke bevalling. dus het zegt echt niet zo veel. ik had bij beide veel gewicht maar t meeste was dus vruchtwater.
Als je het hebt over échte restaurants met een professionele keuken (dus niet fastfood), dan is de hygiene in de keuken meestal een stuk beter dan in de gemiddelde privé keuken! Wat je ziet bij Smaakpolitie e.d. maakt je niet vrolijk, maar daar laten ze natuurlijk vooral de excessen zien. En inderdaad.. voedselvergiftiging en zwangerschapsvergiftiging zijn twee héél verschillende dingen.
Het is echt onzin dat als je zelf veel eet dat je kindje dikker wordt hoor. Mijn kindje was 10 pond en 56 cm en ik heb natuurlijk wel een lekker vet gegeten, maar dat heeft echt niks met elkaar te maken. Wij hebben gewoon veel lange mensen in de familie!
Haha, gewoon lekker eten en na bevalling val je toch weer af Wij hebben gelukkig geen fituurpan in huis, vind ik zo stinken, bleeh! Altijd geweest, wij nemen altijd oven patat of zo Ik snoep ook hoor, maar niet zoveel, zoals hetzelfde als voor zwangerschap maar chocolade wil ik nu beetje aflbijven want ik merk gisteren dat ik beetje maagzuur van kan krijgen.