Zie mijn banner, over een maandje ben ik uitgerekend en we hebben nogsteeds geen naam voor onze dochter! Ik raak er zo langzamerhand een beetje gestressed van en kan er 's nachts echt van wakker liggen. De laatste naam die is blijven hangen is T.essa, ben benieuwd wat voor positieve en negatieve associaties dat bij jullie oproept... Waar denken jullie aan bij deze naam? Verder zijn andere suggesties welkom. Onze zoon heet R.obin en we hebben gemerkt dat het in het buitenland wel heel makkelijk is als de naam een beetje internationaal (Engels) is. Verder zou ik het graag weer bij maximaal 2 lettergrepen houden... Alvast dank!
Het is niet mijn smaak, maar ik heb er geen rare asociaties mee. Beetje kattige naam, als ik iets zou moeten zeggen.
Hele leuke naam, maar mijn dochter heet ook zo Hij staat niet meer zo hoog in de populaire namenlijst als jaren geleden en dat vond ik persoonlijk wel zo prettig.
@Dani2010: Tessa klinkt inderdaad best Hollands, maar staat ook gewoon in de Engelse babynamenlijstjes @Anneliesje, Tess staat nu geloof ik (net niet) in de top 10, maar mijn voorkeur gaat uit naar een naam met 2 lettergrepen. Al zal ik waarschijnlijk niet kunnen voorkomen dat het door sommige mensen toch afgekort gaat worden Hoor graag nog meer reacties en eventuele suggesties voor andere namen!
Toen wij T.essa kregen (in 2011) stond het nog in de top 20 meen ik. Ik zag dat de naam vorig jaar op plaats 40 stond. Hier korten we het eigenlijk nooit af. Ze doet het zelf wel eens ;p
Ondanks dat mijn voorkeur normaalgesproken naar zeer aparte en unieke namen gaat heb ik Tessa altijd al een erg leuke naam gevonden. Een tijdloze, krachtige naam. Ik vind het ook erg mooi combineren met Robin. Andere suggesties: Tessel Tesse Terra Stella Tara Tirza Kira Nina Jana / Jara Lana / Lara Lissa Jula / Juna Jade Zara / Mara Luna Iris Iva Ise / Ize Silke Marit Fara / Faja Linde Nila / Nika Nova Anouk Danique / Daniek Manouk Malou / Milou Amber Kiki Jenna Vera
Persoonlijk ben ik iemand die voor een naam zou gaat die wat aparter is en die je minder vaak hoort.. Als je bewust voor deze bekende naam kiest, denk ik bij Tessa een een lieve degelijke knappe doorsnee meid. Geen idee waarom dit beeld haha maar dat is waar ik aan denk
Prima naam hoor. Heb er neutrale gedachten bij. In ieder geval geen Tokkie gehalte zoals het hier word genoemd haha. Tess vind ik ook erg leuk.
Mooie en tijdloze naam! Tegenwoordig hoor je idd vaak Tess, ook leuk maar Tessa vind ik eigenlijk nog mooier, klinkt iets liever/zachter en dat de naam nu minder populair is zou ik als een voordeel zien