verbazing, kan dit echt en wat doen jullie?

Discussie in 'De lounge' gestart door meintje, 22 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Haha daar ben ik hier ook wel "bang" voor:):D

2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Van de oudste hebben we maar heeeeeel weinig.
    Voor hem hebben we de fotos uit het kindertehuis heel zorgvuldig opgeborgen, er zitten 2 babyfotos bij. Wat zijn die kostbaar!!

Voor hem hebben we een kist voor zijn spulletjes. De kleding die hij aan had toen we hem in onze armen kregen. Zijn schoentjes die hij toen droeg.
    De spulletjes die wij in China voor hem kochten, de kleertjes die wij hem in China gekocht hebben.

Ik maak elke dag wel fotos , mijn hele pc staat vol, maar nog geen albums gemaakt.

Voor de oudste had mijn schoonzusje een prachtig boek gemaakt. Zij heeft in het allerdiepste geheim al mijn mails bewaard (broer en sz wonen hier 400km vandaan) over onze oudste, vanaf het moment van voorstel, tot aan de reis, tot en met de reis....

Ze heeft die allemaal uitgeprint en samen met de fotos die wij verstuurden vanuit China een album van gemaakt........zoooooooooooo ontiegelijk kostbaar boek!!!
    Ook voor ons!!

Ze heeft ook de vluchtschemas uitgeprint, gegevens van de streek van waar hij gevonden is ingeplakt, info over de stam waartoe hij (ws) behoort....allemaal in dat album.

Voor de jongste heb ik nog he-le-maal niks. Ik was tijdens mijn zw zo bang dat het weer mis zou gaan dat ik de goden niet wilde verzoeken.

Ik heb een berg fotos op de pc staan, ook van de bevalling, die wil ik ouderwets ingaan plakken.

Weet iemand hoe ik een map op mijn pc in een keer ergens heen kan sturen om af te laten drukken?

3. Snne

Snne Bekend lid

10 feb 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Je kunt ook van de knutselwerkjes een foto maken en deze in een fotoboek doen. Dat idee zag ik laatst volgens mij op pinterest en vond het zo'n goed idee!
    Ik ben nu bezig met een boek over de zwangerschap daarin doe ik de verhaaltjes uit mijn zwangerschaps dagboek en alle echo foto's en buikfoto's. We hebben ook een zwangerschaps fotoshoot gedaan die foto's komen daar ook in. En daarna wil ik inderdaad ook per jaar een boek gaan maken. Voor ieder kind een eigen boek. (hopelijk komt er ooit nog een broertje of zusje voor ons zoontje) :)

4. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Zonde hoor om niks vast te leggen!
    Ze hebben hier een 'schatkist' waar allerlei speciale dingen in gaan: alles rond de zwangerschap en geboorte: testjes, papieren van de kraamzorg ed, kranten van geboortedag, eerste pakjes, de kaarten die we gekregen hebben etc. voor dochterlief zitten er ook de kleertjes en kaarten van haar verjaardagen in. Van onze trouwdag hebben we ook een houten kistje met speciale dingen.
    Verder een gigantische digitale berg foto's en filmpjes (met dubbele backup, al fikt de hut af, dat staat dan nog veilig) een website met foto's en verhaaltjes, alleen toegankelijk voor 'leden'. Bij m'n dochter toen ze echt begon te praten een tijdje een lijst met woordjes bijgehouden, alle knutsels die ze op de psz maakt worden bewaard, 'echte' tekeningen die ze thuis maakt ook (met beschrijving wat het is op de achterkant ;))

Ik heb zelf ook zo'n berg (m'n moeder heeft een soort dagboekjes bijgehouden en m'n vader had een foto-hobby ;)) van m'n man hebben we bijna niks, alleen een paar kinderfoto's, en we vonden in een schoenendoos met foto's ook nog z'n geboortekaartje maar dat was het wel. Z'n moeder had nog wel de schoolfoto's, schoolrapporten, zwemdiploma, verkeersdiploma bewaard, die heeft ze op een dag aan mij gegeven omdat het hem op dat moment nog niet zo boeide. Maar hoe hij was als baby/peuter/kleuter weten we niet, schoonouders zijn overleden dus dat kunnen we ook niet meer vragen. Heel jammer, merk ook aan m'n man dat hij dat nu we kinderen hebben toch ook wel een beetje mist, juist omdat van mij alles er dus wel is, en hij ook niks meer na kan vragen, dat maakt het contrast extra groot.

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Voor beide kids een box op zolder met daarin dingen als eerste pakje, hele leuke knutsels van school, eerste schoentjes etc.

Levi heeft een zwangerschapsboek, babyboek en ben daarna over gegaan in zo'n soort mama vertel eens boek maar dan voor hem van de leeftijd 1 t/m 12

Voor Elin heb ik de serie van pauline oud ( 9 maanden dagboek, kraamboek , mijn eerste jaar en 1 tot 4 jaar boek )

Toen ik zelf 3 was heb ik mijn ouderlijk huis laten afbranden ( oeps foutje bedankt ) maar heb daardoor dus ook niets meer van voor mijn derde. Vind ik zelf erg jammer ( kan bv geen foto's terug kijken of Levi of Elin op mij lijken als baby etc ).

Gein hier wel eens dat ze een verhuiswagen nodig hebben als ze uit huis gaan.

6. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik heb wel foto's alleen zit alles door elkaar in een fotoalbum of in een doos, eens in de zoveel tijd druk ik alles af vaak zijn dat 100 a 200 foto's maar daar blijft het bij. Heb wel haar baby boek helemaal ingevuld was tot 2 jaar en bijna alles wat ze heeft gemaakt op kdv, peuterspeelzaal en nu basis school plak ik in een plakboek. Ook heb ik wel wat kleertjes bewaard maar that's it.

O ja ik heb ook alle kaarten bewaard van het in verwachting zijn geboorte en alle 4 der verjaardagen. Ook de zwangerschaptest heb ik nog echo's papieren van het ziekenhuis.

Dus toch wel wat ;)

7. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Wij maken per kind per jaar een uitgebreid fotoboek (via pixum). Daarin staan de hoogtepunten van het jaar, foto's van hun favoriete speelgoed, boekjes, dingetjes van dat jaar, verhaaltjes en anekdotes, leuke uitspraken, echt alles... En ik moet eerlijk zeggen, het is altijd weer prachtig. We bestellen altijd 1 boek voor onszelf en 1 voor hun. Het is prijzig maar we houden de traditie al vanaf hun geboorte vol en het is de moeite waard

ohja, daarnaast bewaar ik tekeningen, boekjes, het CB-boekje :D, uitnodigingen van vriendinnetjes voor kinderfeestjes... van alles.
    Mijn moeder had helemaal niks van ons bewaard, vond ik echt zo erg.

8. Koon

Koon Niet meer actief

Bij de Hema kan je via internet in een keer een hele map selecteren.
    Maar ik denk dat dat op andere sites ook wel kan, daar heb ik alleen geen ervaring mee.

9. Debbebbie

Debbebbie Lid

21 jan 2013
    15
    0
    0
    My Little Pony's uit jaren 80 verhandelen, opknapp
    Montfort
    Ik houd een kraamboekje bij waarin elke kraamvisite ook een stukje mag schrijven. In het kraamboekje is ook plaats voor foto's, geboortekaartje etc. Verder heb ik een kist waar ik alle te kleine kleertjes in bewaar, kaartjes, echo's, navel met klemmetje etc. Verder heb ik van de kraamperiode een fotoboek laten maken bij de HEMA. Je weet wel hoe het gaat met oude fotoalbums, daar vallen altijd de foto's uit.

10. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    De echo's en voortgang van de zwangerschap, veel foto's, een heel boekje van mn zwangerschap en een boekje van de eerste twee jaar (met woordjes en uitspraken maar dat is nu niet meer bij te houden!). Video op mn telefoon maar ook mn vader heeft wat video's. Veel echt veel foto's!

ik vind het heel belangrijk dat mn kind later kan terugkijken en lezen.

11. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    overigens heb ik de foto's niet in een boek of fotoalbum. ik ben daar slordig mee maar heb ze wel op schijfjes...ik heb wel een boek gemaakt voor mijn ouders. Ik ga binnenkort weer een boek maken...

12. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Mijn man heeft nooit iets om zijn oude foto's gegeven en daarom heeft zijn moeder ze heel lang gehouden. Een jaar of wat geleden heeft ze de albums aan mij gegeven en ik heb ze op zolder gelegd. Toen onze tweede dochter geboren werd heb ik de boeken erbij gepakt en bleek dat zij qua uiterlijk echt een spitting image is van haar vader op die leeftijd.

Sindsdien hecht mijn man ook wel wat meer waarde aan de foto's.

13. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Mijn ouders hebben alles bewaard (fotoboeken, werkjes uit de kleuterklas, zelfs proefwerken van de basisschool) en daar ben ik ze zó dankbaar voor, dus ik wil hetzelfde doen.

14. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik ben er ook zo een die teveel fotos maakt:D hahahaa
    Ik zou ieder jaar 1 boek doen, maar ze s nu 4 maanden en fotoalbum 1 is vol..... Moet er wel bij zeggen dat ik daarin wel mn buikfoto's echo's en geboortekaartjes in heb zitten evenals onze fotoshoot.
    Verder hou ik een babyboek bij.
    Filmpjes maak ik af en toe
    Alle papieren van kraamzorg/verloskundige/ziekenhuis heb ik.
    Haar eerste pakje heb ik ingelijst.
    Kleding waar waardevolle herinneringen aanzitten heb ik nog (eerste pakje, kerstoutfits etc)
    Verder heb ik nog een boekje over haar 'verwekker' (hij verdient de titel vader niet)
    Ook zal ik haar eerste schoentjes en straks tandjes bewaren.

15. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    Moet je echt snel iets aan doen. Mijn externe harddisk doet het niet meer alle babyfotos van mijn zoontje zijn weg.

16. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Van de oudste (3 jaar) heb ik inmiddels 4000 foto's en 12 dvd's van ieder 50 minuten :)
    Jongste is 4 weken oud en heeft al 3 3D pretecho dvd's, 1 dvd van de bevalling, 1 dvd van de eerste levensweek, en volgende week lweer een dvd vol, en al 2500 foto's en ze is nog geen maand oud :)

Ook alles gebackupped op verschillende externe hdd's en computers (mocht er eentje crashen) en ergens bij familie liggen in geval van brand o.i.d

Verder ook eerste kleertjes, uitreksel gemeente, dagboek van de zwangerschap van week 4 tot week 40, zwangerschapskaart, alle echo's ingescand en ingeplakt, eerste pluk haar, zwangerschapstest, eerste flesje, navelstompje, etc

Ik hecht er veel waarde aan. In mijn familie zijn wel mensen die maken alleen foto's met hun Nokia van 0,5 megapixel camera en verder niks, alleen de jaarlijkse klassenfoto en schoolfoto, erg jammer..

17. Biene

Biene Actief lid

2 jan 2012
    410
    2
    0
    Voor de oudste ben ik begonnen om een dagboek bij te houden in een multomap. Na een aantal jaar ben ik begonnen op een site en daar houd ik nog steeds heel veel bij voor de kids. 1 keer in de zoveel tijd laat ik een backup maken die ik op meerdere dvds brand. Die liggen thuis en bij een nichtje zodat ik altijd wat heb . Op die site staan ook bergen foto`s.

18. angel229

angel229 Niet meer actief

#38 angel229, 22 jan 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jan 2013
    Ik was al voor de geboorte van dochter bezig met haar foto album. Eerst foto's van mijn buik, echo's, haar kamertje en later natuurlijk foto's van haar. Daarnaast heb ik een zwangerschapsdagboek bijgehouden, een plakboek met alle geboortekaartjes en heeft ze een eigen website (alleen toegankelijk voor vrienden/familie). Ook heb boekje van het cb hou ik bij. Met haar eerste verjaardag heb ik een klein foto plakboekje gekocht. Met een zilveren en gouden pen erbij. Alle familieleden die er waren hebben iets persoonlijks voor S. in het boekje geschreven. Ik koester dat soort herrinneringen. Mijn moeder heeft dat ook altijd bijgehouden en leuke dingen opgeschreven, dat wil ik voor haar ook.
    Het idee van een doosje met de eerste spulletjes etc vind ik een erg leuk idee! Binnenkort maar eens even naar de Xenos. Nu slingert overal wat rond.
    Ik heb een tijdje terug een ordner met insteekhoezen gekocht. Hoe klein dochter nog is, kleuren vind ze heel leuk en ze heeft al heel wat tekeningen gemaakt. Die gaan allemaal in de ordner. Heb mijn tekeningen en knutselwerkjes ook allemaal in een dikke ordner zitten. Zo leuk om terug te zien!

19. jackystory

jackystory Fanatiek lid

10 feb 2012
    1.156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    he dames, ik heb zelf nog geen kleine.
    maar heb wel een vraag, waar haal je nog die foto boeken.
    ik heb wel eens lopen zoeken maar veel van die boeken hebben zo een zaaie kaft, of zijn te klein.

groetjess

20. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Bij de action misschien? liggen best vaak fotoboeken,of goede fotozaken

Deel Deze Pagina