Toch vreemd,ik heb zeker sinds ik mama ben,behoefte om mijn eigen album te bekijken. Gewoon om te zien of mijn zoontje op mij lijkt enzo. Best vreemd dat er echt mama's zijn die geen foto's plakken voor hun kindjes..
Het verbaast mij dus ook echt heel erg dat er meerdere mensen zijn die dus inderdaad niets bewaren of vastleggen voor hun kindjes... Ik heb een baaldag vandaag...ik had foto's besteld voor mijn kinderen, 166 gewoon formaat en 15 wat grotere. Vandaag hals over kop gaan halen om ze vanavond in te kunnen gaan plakken (een begin maken althans) en nu blijkt dat ik een hele envelop met foto's mis. Ik heb er dus maar 71 ipv 166...blegh! Morgen achteraan gaan bellen, baal stevig. Ik vind het ergens toch wel leuk om het voor ze te maken, ik ben dan heel bewust voor hun bezig en hoop dat er een moment komt dat ze het weten te waarderen en er van kunnen genieten of om lachen enzo.
Wij hebben een uitgebreid fotoboek. Ook andere familieleden hebben heel veel foto's en oma (mijn moeder) maakt eigen fotoboekjes. Ik heb ook een dagboekje over zijn eerste jaar en een website over zijn eerste jaar. Hij heeft het recht om te weten waar hij vandaan komt en alle informatie op te zoeken die hij eventueel wil weten.
Elk jaar een foto boek en ik schrijf zelf iedere x als ik daar zin in heb een verhaaltje voor dr, een soort dagboek, doe ik al vanaf de geboorte en vind het erg leuk om te doen. Ik schrijf het een beetje in een vertellend verhaal voor haar van mama
Nou dat vind ik wel heel sneu zeg. Zou het ook echt niet leuk vinden als ik niks had. Vind het nu ook leuk om mijn babyfoto's te vergelijken met die van mijn dochter bijvoorbeeld. Het is toch ook maar een superkleine moeite om zo nu en dan even een foto te maken? Snap niet waarom je dat niet zou doen. Zelf houdt ik een ouderwets inplakboek bij. Het eerste boek is halfvol, maar ik heb op de laptop nog veel meer. Bewaar wel alleen een selectie, want aan 30000 foto's van het eerste jaar heeft ze ook niks
Veel foto's vooral! En een aantal filmpjes. Verder geen boek, ben daar niet zo goed in. Vergeet dat altijd.
@ jackystory: kijk hier maar eens naar, mss zit er wat voor je bij Henzo fotoalbum kopen? | BESLIST.nl | Vergelijk fotoalbums online
Ik heb tot de eerste 2 jaar fotoalbums, ouderwets ingeplakt. Ik heb voor beide schriftjes waarin ik alles op heb geschreven hoe ik me voelde tijdens mijn zwangerschap, en wat ik dacht tijdens de zwangerschap, de echo's zitten in de foto albums. De eerste kleertjes, de eerste flesjes, de eerste schoentjes enz heb ik allemaal bewaard. Bij mijn dochter zit er ook de jurk bij die ze droeg toen wij trouwden. En dan nog bij allebei een schriftje over het eerste jaar. En een schriftje, waar ik voor beide nog steeds mee bezig ben met leuke uitspraken.
ik heb van mij zelf van vroeger ook niets meer na alle verhuizingen enz enz alles kwijt.. maar missen doe ik het niet hoor.. ik maak wel veel foto's van de kinderen maar die staan op de laptop 1 laptop is al gecrashd hoop dat ik die foto's nog kan terug vinden.. maar maak ook geen boeken ofzo
Ik heb vanaf de geboorte meteen een albelli programma geïnstalleerd, en daar heb ik nu al een heel boek vol van Vind dat zo leuk, inderdaad voor haar, voor later. En ik denk dat ik dat blijf doen, als het boek vol is, gewoon weer een nieuwe aanmaken, denk vanaf 1 jaar gewoon 1 boek per jaar inderdaad. Leuk hoor! Snap ook niet dat mensen dat niet doen, zo jammer! Het is zo leuk. Ik ben trouwens niet van foto's afdrukken en plakken, wel leuk, maar mij teveel werk haha.
dit herken ik wel. hier was meisje jarig bij mn zoontje in de klas op psz, ze werd 3 en ging uitdelen. Iedereen zingen voor haar, en dansen toen mocht ze uitdelen, meisje helemaal blij. maar moeders zat ergens aan een tafel te wachten tot alles klaar was. geen foto niks. Dus ik vroeg haar of ik foto voor haar moest maken(dacht dat ze misschien camera ofzo vergeten was?) zegt ze doodleuk 'o ehh ja ik maak nooit foto's' was ik toch wel even stil van hoor. vind het raar om geen foto's te maken van je kids. al is het voor je kinderen zelf later zodat ze terug kunnen kijken naar hun jeugd. mijn moeder heeft 1 foto van haarzelf toen ze 8 was ofzo. verder geen enkele foto niks nothing noppes. die vind het vreselijk. kan me niet indenken dat je anno 2013 geen foto toestel heb en dat je geen foto's maakt...
o ik zelf ben foto verslaafd heb zo belachelijk veel foto's van de kids. zit denk ik wel in de familie, mijn broer is fotograaf Heb liever teveel foto's dan te weinig. van zoonlief heb ik klein album gemaakt (zo'n pocket ding) van zn 1e jaar. en kga die ook voor zn zusje maken. verder moet ik echt nog een keer grote albums gaan maken want dat schiet er beetje bij in. maar kan gewoon niet kiezen welke foto's ik dan moet gebruiken t zijn er zo veel hahaha
Nou, ik doe eigenlijk heel trouw ieder half jaar tijd vrij maken voor het uitzoeken van de mooiste foto's van dus het voorgaande half jaar. Die foto's laat ik afdrukken en verwerk ik in boeken. Zo blijft het te behappen en is het nog te doen qua werk. (nu alleen mijn foto's nog traceren...bij de fotograaf liggen ze niet)
Ik ga deze zomer beginnen met fotoboeken Met tastbare foto's en digitaal...voor beide kinderen. Dochter gaat me er bij helpen. Zin in
Ik kijk nooit in mn albums van vroeger, wat ik wel jammer vind is dat ik geen knutselwerkjes heb. Ik maak ook veel foto's maar vraag me af waar trek je de grens? Hoeveel fotoalbums heb je uiteindelijk later? Ik heb geen ruimte voor 20 albums haha heb zelf straks 4 kids, dus beperk t wel.
misschien wat dingen bij elkaar doen. een album van het 1e jaar en daarna misschien een album van 2 t/m 10jaar ofzo. kan je elk jaar paar foto's uitzoeken, die plak je in en dan zet je t album weer weg tot t jaar erop en dan kies je weer paar mooie uit en die plak je er dan in. eventueel met werkjes oid erbij.