Het is weer langer licht. Hardstikke fijn als we straks weer lekker buiten kunnen zitten, maar minder als je kind het donker worden koppelt aan, naar bed gaan. Zojuist de kids op bed gelegd en ze liggen nu beide te huilen. Het zal ook meespelen dat we tijdens de paasdagen wat onrustige avonden hadden. Mijn zoon zei, ik ga toch niet slapen? Het is nog licht.... Het is niet laat, het is niet donker... Herkenbaar?
Ja. Ik heb afgelopen zaterdag verduisterings rolgordijnen gekocht bij de ikea voor 12.95 per stuk. Nu is het schemerig bij haar op de kamer ipv nog zo licht. Ze slaapt tot nu toe in 1 keer in..
Ja, dat is lastig! Wij hebben rolluiken, niet daarvoor gekocht hoor (in de zomer wordt het zo'n 28 graden op zijn kamer zonder rolluiken) Als het aanhoudt, zou ik toch eens op zoek gaan naar verduisteringsgordijnen of rolgordijnen. Ik vind de gewone gordijnen beter verduisteren!
Wij hebben een rolluik in mijn dochtertje haar kamer en verduisterend rolgordijn en gordijn in zoon zijn kamer zij merken dus daarin geen verschil. Misschien een optie? Wel lastig. Ik merk zelf ook dat ik veel minder moe ben s'avonds nu 't langer licht is
Ik woon in het noorden van Zweden en hier wordt het zomers helemaal niet donker. Op de slaapkamers hebben wij verduisterende rolgordijnen en verduisterende overgordijnen. Het is nu even wennen voor ze dat het nog licht is als ze naar bed gaan, maar dat went snel genoeg.
Hier begon het eind vorige week met later slapen (wel normale tijd naar bed) en inmiddels slaapt hij pas tussen 21 en 21.30, combinatie van nog licht en het uurtje denk ik. Voorheel altijd rond 19.15 naar bed en tussen 19.30 en 19.45 sliep dan ook echt. Hoop snel weer in zijn "normale" ritme... Ook nog gedacht dat het door zijn middagdut kwam, waar dat voorheen 1,5 tot 2 uur was is dat de laatste weken (uitgezonderd op t KDV) 2.15 tot 3 uur... Maar vandaag maar 3 kwartier en toch lastig in slaap komen. Dus ik gok combi van fase/ langer licht / klok verzet. In de middag gaat hij gewoon zijn normale tijd naar bed hoewel hij wel later waker is (maar wordt al vroeger)
hier hetzelfde probleem. zoon lief gaat normaal om 19.00u slapen. ging vanavond gewoon om 19.00u naar bed, maar slapen ho maar. en de tent bij elkaar schreeuwen. Dan toch maar eruit gehaald en 20.15 er weer in en is toen lief gaan slapen. Hebben hier geen verduisterend rolgordijn maar een rolgordijn met zo'n luxaflex achtige functie. Met daar overheen donkere gordijnen. maar dat is helaas niet voldoende. Als onze zoon 2 word krijgt hij een nieuwe kamer die aan de andere kant van het huis zit en overdag in de volle zon en daar komen over een week of 3 wel luiken voor omdat de temperatuur daar met gemaakt stijgt tot zo'n 35 graden. Mocht het probleem blijven voordoen denk ik toch dat ie al naar zn nieuwe kamer gaat als de luiken ervoor zitten....
heel herkenbaar....mama..de zon is nog niet naar bed..dus hoef ik ook niet! whahaha maar daar trapt mama niet in, dus ik zeg...ja de zon mag voortaan op blijven maar jij moet morgen naar school dus moet je toch gaan slapen. kijkt ze beteuterd, maar eerst ging de zon eerder naar bed toe..... Dus nu zijn we bezig met klok leren kijken
precies zoals het hier gisteren ook ging. Vanavond geen gehuil maar wel gezellig rondrennen op de bovenverdieping tot een uurtje of 20.30 uur. Voor zijn gevoel gaat hij midden op de dag naar bed
vanavond weer hetzelfde probleem, weer niet willen slapen. Om half 9 er weer in en geen kik gegeven. is weer lief gaan slapen. hoop dat dit wel over gaat hoor!
Misschien moet ik dat later naar bed brengen ook proberen. Maar goed, hij huilt of schreeuwt niet, ligt gewoon bijna 1,5 rond te kijken met af en toe n geluidje...
Hier van de week een opmerking waarvan ik dacht ow hoe gaan we dit oplossen: "als het donker is is het nacht he mama,dan gaan we slapen he mama?" Ja als het donker is gaan we slapen .... hahahah gelukkig is hij tot nu toe elke avond prima gaan slapem zonder mokken. Moet ik wel zggen dat hij de middagslaap overslaat (die hij soms zooooooo nog nodig heeft ) en dus vaak doodmoe is als hij naar bed gaat. Ik heb voor zn raam lamellen en verduisterende gordijnen. Voordat hij naar bed gaat doe ik de lamellen vast dicht,is het niet echt meer heel erg licht op zn kamer. En ik doe het lampje op de overloop aan en zn kamerdeur dicht. Dan was ik hem en kleed ik hem op zn commode om en leg hem in zn bed. En dan trek ik de gordijnen dicht,dan wordt het echt donker op zn kamer. Vaak zegt hij dan doe het lampje aan. Ik zet eerst de sterretjes aan op de babhphone en doe dan zn kamerdeur weer open. Ik wil zijn gordijnen dicht omdat hij anders helemaal om 5uur volgense ochtend naast mn bed staat om te vertellen dat het licht is en omdat het dan (op het lampje na op de overloop en de lichtval op overloop) donker is in zn kamer, en als het donker is dan gaan we slapen
Verduisteringsgordijnen helpen hier enorm, ons zoontje gaat pas zijn kamer in als ik de gordijnen toe heb getrokken