dokter????

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Wisti, 10 feb 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wisti

    Wisti Lid

    22 nov 2005
    45
    0
    0
    Ambtenaar
    Alkmaar
    Hai,

    Ik heb een vraagje.....
    Ik ben nu 11 maanden bezig om zwanger te raken, ik kan niet temperaturen vanwege mijn wisseldiensten(en vanwege mijn baan). Nou heb ik gehoord dat als je naar de dokter gaan dat hij wil dat je gaat temeraturen. Ik wil juist vragen of ik ook zonder een temp. lijst naar de dokter kan gaan en vragen of mijn vriend en ik onderzocht kunnen worden???

    Hopelijk komt het duidelijk over.

    groetjes Chantal
     
  2. radna

    radna Bekend lid

    3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    hoi chantal,

    ik ben in december naar de huisarts geweest, en ben gelijk doorverwezen naar de gyn, deze heeft ondezocht en wist toen wat er was en bij t tweede bezoek kreeg ik medicijnen, had wel verwacht dat ik daar bij ook moest temperaturen maar dat hoef ik niet te doen, ik heb ze dus niet nodig dus wie weet.........
    ligt denk ik ook wel aan je dokter en gyn, en als je uitlegt dat t voor jou bijna onmogelijk is kan t vast ook wel anders dan met temperaturen

    suc6

    groetjes radna
     
  3. Wisti

    Wisti Lid

    22 nov 2005
    45
    0
    0
    Ambtenaar
    Alkmaar
    Hai Radna,

    Dank je wel voor je antwoord.
    Als je getest wilt worden staat daar dan ook een minimale periode voor????

    Groetjes Chantal
     
  4. Wisti

    Wisti Lid

    22 nov 2005
    45
    0
    0
    Ambtenaar
    Alkmaar
    Ik bedoel moet je een bepaalde tijd met de pil gestopt zijn.
     
  5. JoyceD

    JoyceD Fanatiek lid

    6 jan 2006
    2.208
    0
    0
    administratief medewerkster
    Amsterdam
    Nee , dat denk ik tenminste niet .
    De ha doet de zelfde testen die je gewoon bij de apotheek kunt kopen .
    Denk ook dat hij zal zeggen dat je het eerst zelf zal moeten doen .
    Als je echt lang over tijd bent gaan ze volgens pas een bloedtest doen .

    Maar pin me er niet op vast , heb altijd een regelmatige cyclus gehad .
    Heb hier dus ook niet echt ervaring in .

    Groetjes Joyce
     
  6. Monika

    Monika VIP lid

    12 aug 2005
    8.246
    72
    48
    Vrouw
    Thuishulp
    Landgraaf
    Er wordt vaker gezegd. Eerst een jaar, 1,5 jaar proberen en dan pas aan de bel trekken.
     
  7. Wisti

    Wisti Lid

    22 nov 2005
    45
    0
    0
    Ambtenaar
    Alkmaar
    oke dank jullie wel. Ik kijk het nog 3 maaden aan en dan ga ik naar de dokter.

    Groetjes Chantal
     
  8. radna

    radna Bekend lid

    3 dec 2005
    623
    0
    0
    kapster
    hoi chantal,

    volgens mij is t indd ook 1 a 1.5 jaar, ik zou nu l wel een afspraak maken bij de huisarts als ik jou was, jullie zijn nu toch 11mnd bezig?anders zit je toch maar weer 3 mnd langerin spanning, en je weet ook niet of je arts je gelijk doorstuurt enzo. hoop dat je net zo fijne huisarts en gyn hebt/krijgt als ik, heb ook tijdje getwijfeld om afspraak te maken, maar t viel uiteindelijk heel erg mee, en nu zijn we al met behandeling bezig.

    is bij mij wel heel snel gegaan, we hebben in oktober 2005 besloten dat we echt voor een kindje willen gaan en ben in december al naar de huisarts geweest ( sinds mei 2004 pilloos, maar heb een cycles van ong 6 mnd en dan kan je al eerder aan de bel trekken) gelijk doorverwezen en ook gyn die gelijk goed ter zaken kwam.

    dus gewoon snel een afspraak maken, t is ook een fijn en rustgevend idee als er indien nodig, wat hulp bij komt!!!!! in ieder geval heel veel suc6!!!

    groetjes radna
     
  9. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Ik ben in juni 2005 gestopt met de pil en zijn in december 2005 voor het eerste gesprek in het ziekenhuis geweest.

    Zaad is nl. niet van beste kwaliteit en mijn baarmoederslijm is hoogstwaarschijnlijk moeilijk doorheen te zwemmen voor de zaadcellen. Nu moet ik voor begin maart voor een HSG en dan waarschijnlijk een behandeling...

    Ik zou gewoon alvast naar de ha gaan en er lekker een maandje bijsmokkelen, niemand die dat merkt hoor.
     
  10. Bloem

    Bloem Actief lid

    21 dec 2005
    417
    0
    0
    Ede
    Ik heb ook al wel gehoord dat een HA je wilt helpen na 6md proberen.. Ik vind het zelf wel erg kort maar het gebeurd dus wel....
     
  11. Grettel

    Grettel Lid

    3 feb 2006
    37
    0
    0
    Hallo Moo,

    Ik las net je bericht, dat je begin maart een hsg onderzoek krijgt..
    Dat heb ik namelijk ook..
    Moet 13 maart voor een onderzoek..
    Hoop dat alles goed gaat met jou onderzoek.

    Groetjes Greta
     
  12. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Hoi Grettel,

    Ow voor jou ook spannend dus!! We zullen dan maar gaan duimen voor goede uitslagen!
    Heb al verschillende verhalen over dat hsg onderzoek gehoord....

    Succes alvast!

    Groetjes Monique
     
  13. Grettel

    Grettel Lid

    3 feb 2006
    37
    0
    0
     
  14. Wisti

    Wisti Lid

    22 nov 2005
    45
    0
    0
    Ambtenaar
    Alkmaar
    Dank jullie wel allemaal. Ik ga het er vanavond met mijn vriend over hebben en waarschijnlijk ga ik morgen over overmorgen naar huisarts. Jullie horen het wel wat er gaat gebeuren.

    Groetjes Chantal
     
  15. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Als je met wisseldiensten wilt temperaturen dan moet je dat doen na je 'langste' slaap.
    Dus als je nachtdienst hebt na het slapen overdag.
    Het klopt niet helemaal maar je krijgt wel een goed beeld.
    Ik lees ook van doorverwijzingen zonder temperaturen dus het hoeft toch niet altijd.
    Succes!
     
  16. Wisti

    Wisti Lid

    22 nov 2005
    45
    0
    0
    Ambtenaar
    Alkmaar
    Ik heb ook weer gehoord over tempen dat je het altijd op hetzelfde tijdstip moet doen en dan ook net na dat je wakker bent geworden.

    Ik heb het met mijn vriend nog besproken maar die wilt nog ff wachten met het naar de dokter gaan, hij vind het namelijk eng om erachter te komen dat het misschien aan hem ligt.
     
  17. Moo

    Moo Bekend lid

    21 jun 2005
    873
    0
    0
    Wormerveer
    Het best is idd om iedere dag op hetzelfde tijdstip te tempen. Maar het belangrijkste is dat je dit meteen na het wakker worden doet, dus nog voor het uit bed stappen. En rectaal geeft de meest betrouwbare temperatuur.

    Als het aan de man ligt, zien idd een hoop mannen dat als falen. Dat slaat werkelijk nergens op, maar ja hun ego heh. Het beste wat je kan doen is er samen goed over praten.

    Kan me voorstellen dat je het nieuws nooit wilt horen dat 1 van beide (of allebei) partners (ver)minderd vruchtbaar is. Maar ik ben achteraf wel blij dat wij het nu weten en niet nog een jaar zelf aangemodderd hebben voordat we stappen zouden gaan nemen.
     
  18. Grettel

    Grettel Lid

    3 feb 2006
    37
    0
    0
    Idd, het is erg moeilijk om die stap te nemen.
    Maar ze kunnen tegenwoordig zoveel doen.
    Wij hebben wel een tijd gewacht voordat we naar de gyn gingen, daar hebben we nu spijt van.
    Denk nu vaak: waren we nu maar eerder heen geggaan,dan hadden we nu misschien al een kleine gehad. Ik weet dat je zo niet moet denken, maar je doet het soms toch onbewust.
    En moo maakt wel een goede punt.. praten, er heel goed over praten.
    Succes ermee

    Groetjes Greta
     

Deel Deze Pagina