verbeter marktplaats, begin bij jezelf!!

Discussie in 'De lounge' gestart door tulip, 21 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lynn77

Lynn77 VIP lid

29 dec 2007
    10.546
    1
    0
    Zuid-Holland
    ik reageer ook niet altijd omdat ik het bod dan te laag vind en afwacht of er een hoger bod komt, moet je dan iedereen die bied steeds gaan zitten mailen? Ik mail iemand pas als het bod wat ik goed genoeg vind, is gedaan.

2. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Eens..

Ik heb nu ook een aantal dingen op MP staan waarvan ik het bod gewoon te laag vind. Dan ga ik echt niet op de bieders reageren hoor.

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

als ik iemand mail dat ik interesse heb en ik hoor niks meer van ze
    mensen die een afspraak maken om bij je thuis wat af te halen en ze komen veel te laat zonder wat te laten horen (ze hebben mijn tel nummer)

4. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

idd helemaal niet als ik er een prijs bij heb staan maar mensen mogen wel bieden maar dat ze dan er heel ver onder gaan bieden
    of als mensen een onzin bieding doen, daar reageer ik ook niet op. als ik debieding iets te laag vind dan mail ik meestal wel met de prijs die ik er wel graag voor wil hebben

5. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Ja dat doe ik dan ook wel, maar de biedingen die er nu op staan zijn echt belachelijk laag. Laat dan maar zitten. ;)Kunnen ze het net zo goed gratis ophalen haha.

6. tulip

tulip Niet meer actief

Lynn77 en miireii, ik snap jullie gedachte wel, maar iemand aan de andere kant weet niet waarom er niet terug gemaild wordt he, die denken misschien dat het bod nog niet gezien is o.i.d. Een vriendin van mij (helemaal niet thuis in merken enz.) die hoorde dat ik wel eens wat via marktplaats koop, dus zij ging ook wel even kijken. Ze zei, ik snap er niks van hoor, zag ik een simpel wit jurkje, ik bood en kreeg mij toch een reactie terug: of ik wel goed wijs was enz. Ze liet mij de advertentie zien, had ze 5 euro geboden op een bijna nieuw jurkje van Jottum. Het was zelfs nog van de zomercollectie van 2010, ze bood dit in juli ofzo, die mensen hadden het te klein gekocht. Zij was zich dus van geen kwaad bewust.

Iemand die dus van jullie niks hoort denkt dat hij een goed bod gedaan heeft en bedenkt ws niet dat het te laag was ofzo. Ik had laatst ook iets waar iemand veel meer voor wilde en die mailde dat ook, is wel zo makkelijk toch??

7. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik heb een keer meegemaakt met een stoeltje. Ze wilde de stoel hebben paar kon pas over 3 weken betalen. Prima houd ik het voor je vast. Na 3 weken had ze niet genoeg geld, of het voor nog minder kon. Grrr, prima voor € 5,00 minder wil ik de stoel nog wel weg doen. Verzendkosten vond ze toch te prijzig. Grrr, prima dan delen we de verzendkosten. Ik de stoel uiteindelijk met pakket service verstuurd. Haar het track&trace nummer gegeven. Gaat ze zowat elk uur mailen wanneer het pakket bezorgd word. Ehm, goh kijk zelf ff op internet na oké. Ik hield het zelf ook wel in de gaten natuurlijk. Pakket was bezorgd, kreeg ik daarna weer een mail van haar dat ze het pakket nog steeds niet had gekregen. Raar, want volgens track&trace was het wel verstuurd. Wacht nog maar 1 dagje af, misschien loopt de bezorging achter dacht ik nog.
    Na 3 dagen stond de track&trace nog steeds als bezorgd. Maar madam bleef hoog en laag volhouden het niet te hebben gekregen.

Grrr, aan dat soort mensen heb ik een hekel!
    Mensen die er alles aan doen om het product voor nul euro te kunnen krijgen.

8. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Tjah, weetje, ik vind ook dat de bieders wel een mailtje kunnen sturen naar de eigenaar.. Dan kunnen ze wel een reactie van mij verwachten. Maar alleen een bieding, nee sorry, dan ga ik niet mailen. En al helemaal niet als de prijs in de advertentie staat.

9. spiffy

spiffy Niet meer actief

grootste ergernis, idd mensen die voor de mooiste kinderkleertjes van echt nooie merken een spotprijsje willen betalen en dan boos zijn als je het bod niet accepteert.....grrrrr

10. tulip

tulip Niet meer actief

dan begrijpen wij elkaar verkeerd, ik bedoel ook een mailtje hoor, ik bied eigenlijk nooit via marktplaats, ik stuur meteen een mail.

11. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik heb wel eens belachelijke mailtjes gehad. en sorry daar reageer ik ook niet op. ik had er een complete slaapkamer op staan. en ik kreeg een mailtje ik wil je bed met nachtkastjes hebben voor 35 euro Laat even weten wanneer ik hem kan opkomen halen:x

UH.. PARDON!?!?!?!

Wat ook irritant is als je gewoon netjes een mail stuurt met een vraag je van die botte antwoorden terug krijgt.
    Dus als je dan vraag waarom reageerd u niet op mijn bod?! (terwijl ik dan de vraagprijs bied even ter info) ze dan terug sturen.

Dan zal het bod wel te laag zijn!

zet er dan geen vraagprijs in!:$ hallo?! of stuur gewoon netjes we hebben een hoger bod ontvangen en willen nu even afwachten.
    maar sommige lui..

12. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Agree!!!
    Uberhaupt, waarom verwachten mensen de hoofdprijs voor hun overgebleven spulletjes die ze zelf niet meer willen hebben??:( Wees blij dat je er nog iets voor krijgt!

Ik verkoop liever iets voor in mijn ogen 'te weinig' geld, dan dat ik 't voor nop naar de kringloop kan brengen...

13. toefje

toefje Niet meer actief

helemaal mee eens!!!!!!!!!!!

14. toefje

toefje Niet meer actief

ik heb geen hekel aan buitenlanders...
    maar deze vond ik wel apart
    belt ze me man op ja mag ik rekening nummer.
    en wil je het over 2 dagen opsturen.
    belt ze ons wakker om 00:15 ja ik heb het geld gestort hoor.
    en bedankt zei me man.,
    heb ik veel dingen er bij gedaan wat ik niet te koop had in het kleding pakket geen bedankje of niks meer van dat mensen vernomen.

15. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    mensen die een bod verhogen met 0,50ct. Het is geen ebay?!
    Ik heb t dan wel over fietsen en echt duurdere spullen. Als je dat echt wil hebben stuur dan een mail of bied wat je er echt voor wil geven. Als er een bod van 70 staat ga dan geen 70,50 of 72,50 bieden.

16. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Of dat je iets te koop zet en per mail laat weten dat het bod is geaccepteerd. Koper reageert hier vervolgens enthousiast op met de vraag of ze het kunnen komen halen en zo ja, wanneer? Jij 24 uur later (want er moet ook gewerkt worden) op reageert om vervolgens als antwoord terug te krijgen: "Sorry, we hebben gisteren al een ander gehaald want kregen geen reactie meer.."

Pardon? Zeg dan gewoon gelijk eerlijk dat je even later een betere koop kon krijgen en toch daar maar voor gekozen hebt! :x

17. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede

Heb ik laatst ook gehad. Ik had een bureau te koop staan, hele simpele, paar jaar oud, mochten ze ophalen voor €10,-.
    Vrouw mailde mij: oooh wat zal mijn dochter blij zijn!!! Kan ik het morgenavond ophalen?
    Die avond kon ik niet, mailde haar terug dat een dag daarna wel prima was. Was de hele dag weg geweest, komt huis, geen mail terug. Volgende dag dus ook geen mensen gezien. Nooit meer iets van weer gehoord.

Nou wat een blije dochter hebben ze nu!! Vast en zeker ergens anders wat opgehaald....

18. Skye

Skye Niet meer actief

Of mensen die iets bij je gekocht hebben voor bijvoorbeeld €30,- en dan met een een briefje van 100 aankomen en het dan ook nog raar vinden dat je niet kan wisselen!! Kom op.......neem gewoon gepast geld mee!!!

19. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, ook zo handig! Al een paar keer gehad.
    En als ik iets op bieden zet of er nadrukkelijk bij zet dat ik het alleen af te halen is, krijg ik nog tig mailtjes 'wat is je richtprijs' en 'hier is een link naar de site van TNT'....neehee, ik heb geen richtprijs, anders had ik die al genoemd en ik heb voor sommige spullen zo mijn redenen waarom ik ze niet op ga sturen!
    Maar sommige regels zijn gewoon fatsoen, reageren op mails, of je nou nog interesse hebt of niet, je geld op tijd overmaken en als verkoper regelmatig je bankrekening checken en er niet nog zoveel dagen overheen laten gaan voor je het op de post doet.
    Afspraak is afspraak, als je hebt gezegd dat iets voor iemand is, het niet opeens toch weer laten zitten, omdat iemand anders wat meer biedt.
    En geef eerlijke informatie over de staat van het product wat je verkoopt.

20. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik vind het erg irritant dat mensen bieden op kleding van mn dochter, en dan mailen dat ze het graag willen hebben. Dan mail ik terug wat leuk, dit is mijn rekening nr, als ik het heb komt het meteen naar je toe. Dan sturen ze terug, prima, dit is mijn adres. En vervolgens storten ze niks!!!
    Ik denk dat veel mensen dus toch al versturen voor ze het geld hebben. En dat ze nooit het geld ontvangen.

Deel Deze Pagina