Wie herkent dit. Sinds een tijdje heb ik af en toe last van kleine blaasjes op mijn ooglidrand, het is verder niet rood, doet geen pijn. Het jeukt alleen soms en voelt wat geirriteerd. Het zijn kleine met vocht gevulde blaasjes die ook vanzelf weer verdwijnen. Ik ga er nog wel mee naar de ha als ik het weer krijg, maar misschien heeft 1 van jullie dit ook wel eens.
Nee gerstekorrels (milia) zijn niet gevuld met vocht, maar met een harde witte substantie die verkleefd is aan de onderhuid. Wat jij bedoelt, zijn dat geen 'strontjes'? Er is een officiele naam voor, die weet ik niet, maar volgens mij zitten die op het binnenooglid of de ooglidrand en zijn ze gevuld met vocht. Ik zou er gewoon even mee langs de huisarts gaan, die weet vast raad!
Ik heb dat wel eens gehad toen iemand me had opgemaakt en daarbij met kohlpotlood op dat randje een streep had gezet. Geen idee wat het nou precies is, maar ging idd vanzelf over, dus heb er verder niet echt aandacht aan besteed.
Hier ook wel eens gehad. Lijken een soort talgkliertjes ofzo, alleen dan met vocht idd. Gaat vanzelf weer over.
Bedankt voor de reacties, het is geen gerstekorrel, maar echt kleine blaasjes op de plek waar je oogpotlood doet. soms 1, soms meerdere, maar klein. Fijn dat meerdere dit weleens gehad hebben.
Heel stom hoor uiteraard, maar ik druk ze ook wel eens kapot. Dan ben ik gelijk van dat nare gevoel af. Soms zitten ze zo precies op het randje dat het net lijkt alsof er een zandkorrel in je oog zit.