Verbeter punten kinderdagverblijf

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door linxje, 27 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Uiteraard zat dat kindje ook vaak aan tafel en werd hij extra goed in de gaten gehouden. Anders hadden wij dat als ouders er echt niet zoveel begrip voor maar dan nog valt het niet altijd te voorkomen.

Uiteindelijk is het bijtende kindje in overleg met de ouders gestopt op de opvang en is de begeleiding van buitenaf die ze kregen voor het gedrag thuis verder gegaan.

2. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.189
    1.396
    113
    En binnen no time staan er kinderen bij die dat ook willen doen, dus zit hij nog niet alleen (en gaat hij misschien wel bijten, omdat hij daar gefrustreerd over is ;)). Op een kinderdagverblijf zijn er meer kinderen dan bij en gastouder, werkt toch iets minder simpel.

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je kunt er denigrerend over doen, maar toen mijn zoon erg gebeten werd op her kinderdagverblijf was dit ook precies het beleid wat gehanteerd werd. Bijter stond voirtdurend obder toezicht en werd intensief begeleid bij dat gedrag. Iets anders had ik niet geaccepteerd, zoon kwam regelmatig thuis met hele gebits afdrukken in zijn arm!

4. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Nog even terugkomend op mijn bijtertje (hij heeft al een tijdje niet gebeten), hij heeft nooit iemand zo gebeten dat er nog een gebitsafdruk of erger achterbleef. Niet dat het dan niet erg is.

En dat paardje rijden begon bij 16mnd, dus een beetje vroeg voor de peutergroep ;) ik kende de moeder van getroffen baby ook redelijk van vroeger, dus ik schaamde me extra diep. Had absoluut niet getolereerd als er op mijn baby gezeten werd.
    Ik vind het niet meer dan logisch dat mijn kind op zo'n moment extra in de gaten wordt gehouden en er direct wordt ingegrepen en dat hij straf krijgt ofzo. Juist fijn als kinderdagverblijf hier ook iets aan doet!
    Thuis is geen baby aanwezig om hem er af te trekken, ben blij dat ze ingrijpen (straks denkt hij dat het normaal is).

Hij slaat nog wel kinderen in hun gezicht... Vooral als hij ze lief vindt (ja echt). Maar dat gaat zo snel dat er bijna niet in te grijpen valt...

5. tuc

tuc Niet meer actief

Als je goed gelezem hebt praat ik ookover mijn tijd op het kinderdagverblijf...gewoon een groep van 16 kindjes.

6. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    eens:)

Deel Deze Pagina