hulp bij autostoeltje

Discussie in 'Met je kind op pad' gestart door wanna be a mama, 8 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wanna be a mama

wanna be a mama Bekend lid

16 mei 2011
    728
    1
    16
    We hebben nu een britax max way voor ons zoontje...op zich een fijne stoel op de beenruimte na, maar nu lees ik weer best wat negatieve dingen over deze stoel, zo zou die bij een zijwaartse botsing niet echt veilig zijn... dan haal ik me alweer van alles in mijn hoofd.
    Nu hebben we voor de jongste ook een stoel nodig, graag achterwaarts, maar wie kan mij hierbij helpen...wat is nu een goede/veilige achterwaartse autostoel?

2. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Waar lees je die negatieve berichten? In een test uit NL zeker. Absoluut onzin namelijk!
    De Max-Way is één van de slechts handvol stoelen wereldwijd die de strengste test ter wereld: de Swedish Plus Test heeft doorstaan.
    Een veiliger stoel bestaat er niet!

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ik vind het ook moeilijk en denk daar maar niet te veel over na.
    De meeste botsingen gebeuren voorwaarts en is de achterwaartse stoel dus heel erg goed. Maar als je van achteren wordt geramd krijgt het hoofdje en nek dus alsnog een flinke klap.
    Wij wonen aan het water, rijden ook veel langs het water. Waar ik mee zat in het begin was dat als je te water raakt je niet je kind 123 losgespt omdat je er zo goed als niet bij kan vanwege die grote stoel. Dan moet je eerst door de voorstoelen.door om op de achterbank te belanden alvoor je gordels los kunt maken... in een paar seconden die je hebt...
    Maar ja hoewel de kans niet groot is dat dat gebeurt vind ik het wel eng. Onze achterwaartse stoel kan ook voorwaarts gelukkig!

4. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Als je van achteren wordt aangereden (slechts 4% van alle aanrijdingen!) gebeurd dit veelal onder lage snelheid en heeft je auto ruimte om door te schuiven naar voren. Door deze beweging, vangt de auto zelf de grootste kracht op. Daardoor zit je kindje achterwaarts net zo veilig als voorwaarts.

W.b.t. te water raken: het is altijd moeilijk je kind uit de auto te krijgen als je te water raakt. Ik denk dat ik mijn kind net zo snel uit haar stoel heb achterwaarts, dan wanneer ze voorwaarts zou zitten. Ik kan met mijn arm eerder bij haar harnas dan wanneer ze verder weg, voorwaarts, zou zitten.

5. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Ja was wel een Nederlandse test ja...
    Het is zo moeilijk soms...wat moet je nou geloven en waarom is het zo duur..Maar als deze stoel echt toch wel zo veilig is dan koop ik deze ook voor mijn dochter. Is deze inmiddels in Nederland te krijgen? Heb m namelijk toen over laten komen uit Zweden.
    En hoe doen jullie het met de benen. Mijn zoon is vrij groot, soms weten we niet waar de benen heen moeten.

6. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Pfff dit is dan toch wel weer een geruststellende gedacgte ook al hoop je natuurlijk dat zoiets nooit gebeurt!!

7. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    De Max-Way is bij diverse winkels in NL te koop.
    Absoluut weer kopen hoor, of een andere die de Swedish Plus Test heeft doorstaan evt. Maar veiliger dan deze stoel krijg je ze niet hoor, moet je echt onthouden. Laat je niet van de wijs brengen door testen die niks met veiligheid te maken hebben!

Je zoon zal gaan zitten zoals hij het lekkerst zit. Kinderen hebben nog zo'n flexibel skelet, dat ze in heel veel posities comfortabel kunnen zitten. Ze zitten van nature ook met gebogen benen.
    Heb je ruimte om de stoel verder van de achterbank af te installeren? Evt. in het midden van de achterbank, zodat de stoel tussen de voorstoelen door valt?

8. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Fijn om te weten, dan wordt het gewoon weer dezelfde dus.
    Ik heb niet de ruimte om hem in het midden te zetten aangezien er 2 op de achterbank moeten. En als ik hem verder naar voren zet moet de voorstoel ook verder naar voren waardoor ik wel erg dicht op het stuur kom te zitten.

9. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Je zoon zit waarschijnlijk helemaal prima zoals de stoel nu staat.
    Maar anders kun je nog overwegen een evt. volwassen bijrijder achterin te zetten en één van je kids voorin (met airbag uit!).
    Maar zolang je zoon zo prima zit, kun je het zo laten natuurlijk.

10. wanna be a mama

16 mei 2011
    728
    1
    16
    Bedankt voor je tips!

11. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

12 dec 2011
    2.662
    1