Toch verlenging contract maar WAZO via UWV?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door tdw, 12 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tdw

tdw Niet meer actief

Hallo,

Ik heb al eerder iets gepost hier omdat wegens bezuinigingen mijn contract niet verlengd ging worden in mijn zw verlof periode. Gelukkig heb ik nu te horen gekregen dat er voor mij wel uren zijn en dan ik verlenging krijg van een jaar met uitzicht op vast waar ik natuurlijk heel erg blij mee ben! Nu had ik al in overleg laten regelen dat het UWV mij vanaf het begin direct zou gaan uitbetalen omdat ik uit dienst zou gaan in mijn verlof. Maar nu ik er wel blijf werken verandert dat de zaak. Ik ga nu over 5 weken met verlof en ik vraag me af of het nu nog te regelen is dat mijn werkgever de uitkering betaalt of is het ok dat het UWV dat doet? Ik zal uiteraard deze week even overleggen met P&O maar was hier even benieuwd naar.

Groetjes Tess

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Tess,

Wat fijn dat je contract toch wel verlengd wordt.

Je wilt weten hoe het verder gaat met de betalingen van je zwangerschapsuitkering. Deze zou direct aan jou worden overgemaakt.
    Laat je werkgever even contact opnemen met UWV. Omdat je blijft werken moet de werkgever het bevallingsverlof alsnog aanvragen. De aanvraag die jij hebt gedaan zal dan worden gewijzigd,
    Meestal wordt de uitkering aan de werkgever overgemaakt en ontvang jij je loon gewoon door. Dit kan de werkgever bij de aanvraag doorgeven.

Actuele informatie over betaling van de zwangerschapsuitkering vind je hier.

Ik wens je alvast een goed verlof toe.

Met vriendelijke groet,

Yvonne
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina