Verblijfskatheter

Discussion in 'Na de bevalling' started by ShallY, Dec 21, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Bedankt voor jullie reacties dames.

Ik heb dinsdag de continentieverpleegkundige gebeld met de vraag of die buikpijn die ik sinds maandagavond had, een blaasontsteking kon zijn. Maar ze zei dus letterlijk dat een blaasontsteking zelden voorkomt. Het waren blaas krampen.

Woensdagochtend urine afgetapt en de huisarts gebeld waar ik terecht kon. Urine werd gecontroleerd, was vervuild maar dat was normaal met een katheter dus werd mijn urine een nacht op kweek gezet.
    Ze heeft ook nog basrmoederslijmvlies afgenomen want de klachten die ik noemde konden ook duiden op een baarmoeder ontsteking.

Gistermiddag gebeld dat het toch een blaasontsteking is dus zit nu aan de antibiotica. Ik moet wel even mijn temperatuur in de gaten houden want heb telkens wat verhoging.

ik maak me nu ook niet druk over komende maandag, ik moet er grwoon vertrouwen in hebben dat het goed komt en dst ik weer kan plassen. Moet ik mezelf gaan katheteriseren, dan is het zo, dan leer ik dat ook wel weer.

2. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Gisteren mocht de katheter eruit. Er zat nog 300 in mijn blaas maar kreeg het voordeel van de twijfel en mocht vanmorgen nogmaals terug.
    Plassen ging opzich wel en vooral toen ik 's avonds op bed lag. Helaas zat er vanmorgen nog teveel in mijn blaas, 250 dus moet mezelf katheteriseren. In het ziekenhuis ging het wel, met hulp van de verpleegkundige eige maar thuis was het toch wel moeilijk. En een spiegel, en alles goed open houden daaronder en dan nog het gaatje zoeken. Poeh zeg. Maar uiteindelijk toch gelukt en kwam er 100 uit.
    Helaas gaat het plassen nog niet soepel,nog steeds kleine beetjes. Ik ben zo bang dat het nooit goed komt, maar ik weet ook dat ik geduld moet hebben.

3. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

Jun 12, 2012
    3,201
    509
    113
    Hoe gaat het nu?

4. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Goed!! Ik moest 2x oer dag katheteriseren en als ik 2x onder de 200 zou zitten hoeft het maar 1x. Vrijdagavond en zaterdagochtend zat ik beide keren onder de 200 en vanmorgen ook weer onder de 200. Dus ik denk dat we de goede kant op gaan! En ik kan weer met kracht plassen. Ik ben zo blij en opgelucht.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Even terug gezocht, maar fijn dat je verbetering merkt! Zet het zich door?

6. ShallY

ShallY Fanatiek lid

Sep 14, 2013
    3,870
    736
    113
    Sorry voor de late reactie. .
    Sinds maandag hoef ik niet meer te katheteriseren! Kan weer plassen!

7. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    4,390
    1,667
    113
    Female
    Randstad

Dat slaat echt nergens op! Als je geen medische kennis heb ga dan geen dingen roepen als "het domste wat je kan doen".

Er bestaan zeer zeker onderhouds ab kuren ter preventie van bacteriele infecties. Mijn kind krijgt dat al drie jaar lang(voor iets anders dan blaas). Dus het is vrij logisch in zo situatie dat iemand een ab onderhoudsdosering krijgt.

Share This Page