ze geeft zo aan hoe hypocriet het eigenlijk is maar inderdaad, verder helemaal een andere discussie En trouwens...als de D66 dit had geroepen had ik hetzelfde gereageerd. Ik vind het namelijk politieke betutteling... Laat de politiek doen waar ze goed in zijn....
De SGP zegt volgens mij niet dat het niet door moet gaan, maar dat de politiek het niet moet organiseren. En ze zeggen wel dat het hen niet goed lijkt, blijkbaar onderbouwd door een wetenschappelijk rapport (ben ik wel benieuwd naar trouwens), voor kinderen om daarmee geconfronteerd te worden. Maar goed iedereen moet het inderdaad voor zichzelf weten wat je je kind laat zien. Dat is met alles zo toch? Ik snap hun reactie echter wel vanuit de standpunten die zij hebben over hoe ze het gezin zien.
De ene keer mag politiek zich niet met deze zaken bemoeien, maar als politiek het zelf organiseerd is het weer oke...
Gemeentes organiseren toch regelmatig "events" in hun gemeente. Zolang het maar weinig kost vind ik dit prima. Af en toe een optocht of e.d. is toch alleen maar leuk. De reden dat de SGP dit specifieke event niet wil organiseren, heeft te maken met hun ideeën over de duivel en hoe Halloween ermee samenhangt. Kom op, Halloween is voor 99% van de bevolking gewoon een verkleedfeestje en niet minder. Ik vind dat als je 14% van de bevolking vertegenwoordigd en je vrij uitgesproken ideeën hebt die over het algemeen niet gedeeld wordt door de andere 86%, dat je dan een beetje je gemak moet houden als het gaat om het stoppen van goedkope initiatieven. Iedereen heeft recht op z'n eigen bijzondere ideeën over wat dan ook al dan niet gebaseerd op geloof, maar je hoeft er andermans feestje toch niet mee te verpesten. Zoals meerdere hier al hebben gezegd, als jij dit ongeschikt vindt voor jouw kids dan ga je er toch niet heen. Probleem opgelost. Er zijn ook partijen in de politiek die tegen het koningshuis zijn, maar die boycotten toch ook niet de organisatie van lokale koningsdag feestjes?
Whahaha die opmerking over angststoornissen! Echt he, permanente psychische schade als je een keertje iemand in een kostuum ziet lopen. Nee, mijn smaak is het niet, ik hou niet van gegriezel, maar vind dit wel overdreven. Laat mensen lekker.
Tja ik geloof wel dat die bestaat dus ik hou ook niet zo van dat gedoe met halloween. Waarom kinderen op zo'n manier met de dood e.d. in aanmerking laten komen? Ik vind het niet echt iets positiefs. Je laat een klein kind ook niet naar scream of een andere horror film kijken.
Ik vind dat iedereen vooral aan zo,n optocht mee moet doen die vindt dat het kan.Ik vind het absoluut niks voor kinderen, maar daar kan je anders over denken. Ook ik vind het niet zo onschuldig als het lijkt. Ik vind dat de SGP een prima punt heeft als ze stelt dat dit niet door ambtenaren, dus de politiek, georganiseerd hoort te worden. Dan moet de plaatselijke scouting, oranjevereniging oid dat maar doen.
Uitvoeren en besturen vind ik wel verschillen ja Dus nu moeten mensen die niet geloven maar geen feestje krijgen omdat andere mensen daar een probleem mee hebben? Omgekeerde wereld natuurlijk. Als je niet wilt meedoen dan ga je gewoon niet. Helemaal niet zo moeilijk.
O nee, daar gaat het niet om. Het gaat er om dat SGP iets zegt wat niet in het straatje van velen te pas komt. Als een partij als SP of D66 e.a. iets gezegd had waar velen het mee oneens zijn, zie ik hier nooit een topic over. Het zal mij wat schelen of iedereen achter elkaar aanloopt in een zogenaamde Halloween-optocht, en of iedereen zijn kind voorliegt over Sinterklaas. Maar SGP denkt daar anders over, en aangezien we leven in een land die vrije meningsuiting profeteert (behalve voor SGP e.d.) zou ook SGP vrij moeten zijn om haar mening uit te dragen.
Het gaat niet om het feestje zélf. Het gaat erom dat het georganiseerd wordt vanuit de politiek/gemeente. Ik ben heel benieuwd hoe gereageerd zou worden als er vanuit de politiek/ gemeente een kerkdienst georganiseerd zou worden. Ik denk dat heel veel mensen verbolgen zouden zijn.
Is dit echt zo triest? Ik vind het niet zo heel raar om te zeggen dat het niet zo goed is voor kinderen om zich te verkleden als horrorfiguur, spook, mummy, zombie en weet ik wat. Als je op het artikel in de openingspost klikt zie je meteen een walgelijk plaatje van een baby geschminkt als een of ander personage uit een horror film. Mijn dreumes droomt al eng als hij een neushoorn in een filmpje ziet, dus ik zou hem niet aan zoiets mee laten doen. Dan liever een carnavalsoptocht waarbij hij zich gewoon verkleed als cowboy, clowntje, weet ik het... Iets positiefs in ieder geval en niet gericht op dood en geweld.
ja maar dat moeten mensen dan toch gewoon zelf weten? Als je ergens niet aan mee wilt doen dat is je goed recht natuurlijk. Maar als een ander dat wel wil doen moeten mensen dat dus ook gewoon respecteren. Omdat jij het niet leuk vindt hoeft dat dus niet voor een ander te gelden. Persoonlijk zou ik het ook niet doen. maar ik kan me er echt niet druk om maken dat mensen het wel willen.
Ehhh geld uitgeven en niks doen ?? Nou volgens mijn buurvrouw wel hoor!! Maar dat valt onder een ander onderwerp wat niet is toegestaan
Persoonlijk denk ik dat wij als volwassen er veelste diep over na denken. Het zou eng zijn,nmiet goed voor de kinderen etc. Maar kijk nou eens na de kinderen. Hun vinden het leuk,vinden het spannend ipv eng. En het is ook wel een beetje stoer in hun ogen om als iets griezelligs te mogen verkleden. En mocht je nou echt merken dat z'n feest niet geschikt is voor jou kind (denk aan nachtmerries ed ) of het past niet bij jou geloof ed. Dan doe je er toch niet aan mee. Lijkt me niet zo moeilijk. En halloween zoals in amerika is in nederland nog eens geen sprake van. Er word een groot probleem geschetst die er in feite helemaal niet is. En nee voor mij maakt het niks uit welke partij met z'n uitspraak komt,mijn mening hierover blijft het zelfde