Verbod op "duivelse optocht"...

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door nana33, 4 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113

Dat geldt dan ws ook alleen maar voor de onderwerpen die het grote gros goed vind. Ik kan me tenminste van niet al te lang geleden een topic over inenten/mazelen herinneren... Volgens mij was jij een van degenen die er toen heel anders over dacht dan je nu hier schrijft. (En ja, nu wordt dat ws weer offtopic genoemd, maar het gaat me om je mening hierboven vetgedrukt)

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    huh?

Nee hoor...ik denk altijd hetzelfde.

Ik vind ook zeker dat mensen zelf moeten weten of ze wel of niet iets doen. Ook in het andere topic...
    Maar..... ik zelf zou het anders doen. En ik vind sommige keuzes niet slim en zelfs slecht voor de maatschappij. Maar dan houd ik het wel bij mezelf en ik probeer niet als een grote partij iedereen mijn zogenaamde gelijk op te dringen. Want mijn mening is geen waarheid natuurlijk voor een ander. Wel voor mezelf.

Ik schrijf hier ook: ik persoonlijk zou mijn kinderen niet mee laten lopen in een optocht van Halloween omdat ik ze daar te jong voor vind.
    Maar ik vind wel dat een SGP partij daar verder niks over te zeggen heeft. En ook zo voor mensen die er moeite mee hebben. Dan ga je toch gewoon niet?

3. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Nou dat wilde ik net gaan schrijven; nee het leuk is om te vieren dat iemand nagels door zijn polsen en voeten heen gejast kreeg:$

4. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Dat gaat ook over de DIRECTE gezondheid van kinderen, lekker vergelijk;)

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Het is een andere discussie, dus off topic, maar dit wordt niet gevierd door Christenen, het wordt wel herdacht, en is in de kerken de dag van de zwaarste rouw, dat is wel iets anders dan "vieren".

Vervolgens wordt er 3 dagen later wel gevierd omdat Hij is opgestaan en op die manier de dood heeft overwonnen. Iets wat ook wel een feestje waard is voor wie daarin geloofd. Daarom wordt dit Christelijke kinderen wel verteld en uitgelegd ;) Het is het belangrijkste gegeven van het Chr. geloof.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

+ 1

En je kunt dus niet altijd kiezen of dit feestje voor alleen die mensen is die het leuk vinden..... Hier gaan ze van deur tot deur en daar zit ik dus gewoon niet op te wachten! Hou dan je feestje lekker binnenshuis, heeft niemand er last van.

7. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    #47 Krulletje87, 7 okt 2013
    Laatst bewerkt: 7 okt 2013
    K dach t k lees dit stuk ff.. blijkt t me eigen geboorteplaats..;)

iedereen heeft zn eigen mening, respecteer die.. en ga niet gelijk die partij af lopen zeiken.. veel dingen komen ook ten goede door die partij!!! en daar hoor je nooit wat van;)..dat vind k altijd zo jammer van bepaalde mensen

8. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.641
    5.954
    113
    Zo ook een buurvrouw hier. Die had het opgelost door een vel papier op haar deur te hangen waarop stond 'Wij doen niet mee aan halloween. Gelieve niet op onze deur kloppen. Vriendelijk dank en veel plezier'.
    De buurt hield zich daar dan ook netjes aan.

9. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Nee, het ging over het hebben van een mening: Als je ergens niet aan mee wilt doen dat is je goed recht natuurlijk.

Maar als een ander dat wel wil doen moeten mensen dat dus ook gewoon respecteren.

Hier reageerde ik op, niet op het mazelenprobleem op zich.

En Bosi33, sorry dat ik jou aanviel op het hebben van een andere mening in het andere topic, ik dacht dat jij dat was, maar had het niet gecontroleerd. Dus mijn reactie daarover w.b. jou standpunt was niet juist. Nogmaals excuus!

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Klopt, zo doe ik het ook, maar ik heb wel eens gehad dat er dus iemand als monster en 1 als spook voor mijn deur stonden. Ik hou gewoon niet van zulke dingen, dus wat mij betreft: hou het lekker binnenshuis.

En eerlijk gezegd snap ik de lol er gewoon niet van, waarom moeten ze verkleed als Frankenstein, heks, geraamte of dracula??
    Een optocht van elfjes, vlinders, kabouters en clowns is toch veel leuker en kindvriendelijker?

11. lies276

lies276 Niet meer actief

Ik ben zeker geen SGP-stemmer, maar ze staan in elk geval wél ergens voor.
    Ze steken hun nek uit voor hun principes en schrikken er niet voor terug om een hele hoop bagger en kritiek (zelfs de Telegraaf moet er weer over schrijven! is er geen belangrijker nieuws te melden vraag ik mij dan af?!)over zich heen te krijgen.
    Dat kun je van een heleboel andere partijen niet zeggen.
    Die praten vaak mooi, beloven van alles en waaien met alle winden mee en je hebt er uiteindelijk net niks aan.;)

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Ja maar waar ze voor staan vind ik niet belangrijk dus is het voor mij totaal niet interessant wat hij zegt.

Heeft wat mij betreft niks met bestuur te maken.

Eerder met controle en macht

13. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Dus omdat het voor jou niet belangrijk is moeten ze hun mond houden?
    Ik vind het ook vaak niet belangrijk wat andere partijen zeggen maar zij hebben ook gewoon recht van spreken dus laat ik ze lekker gaan.

't is nu gewoon omdat SGP iets zegt wat niet in het straatje van veel mensen past dat er zo op gereageerd moet worden.

14. lies276

lies276 Niet meer actief

Precies!

15. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113

16. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...

17. lies276

lies276 Niet meer actief

18. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een onzin dat zoiets niet door ambtenaren georganiseerd zou mogen worden. Ik mag toch aannemen dat ze met kerst ook ergens een kerststalletje of kerstmarktje neerzetten?
    Het is je vrije keus of je je kind hieraan blootstelt of niet.
    Ik ben wel heel benieuwd naar dat onderzoek. Hoezo schadelijk? We hebben toch vroeger allemaal weleens een laken over ons hoofd getrokken en "BOE" geroepen? Of is dat in christelijke kringen ook not done? Mij lijkt het pas een probleem worden als je er als ouder zo krampachtig over gaat doen.

Hier is het trouwens niet alleen griezelen hoor. Bij mij staan ieder jaar ook prinsesjes en clowntjes voor de deur.

Deel Deze Pagina