Verbod op gratis plastic tas per 1 januari 2016

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Miss Appletree, 26 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cabb

Cabb Niet meer actief

EN je kan ze erna nog opeten ;).

Ik heb altijd een grote lading big shoppers in mijn kofferbak liggen voor de boodschappen, doe ook vaak onverwacht even boodschappen en meestal ligt er dan nog wel eentje. Als ik ik niets bij me heb pak ik meestal een doos in de winkel.

Als ik ga shoppen neem ik meestal een grote plastic tas van huis mee, netjes opgevouwen past ie wel in een jaszak of tas, meestal die grote van de C&A, meestal 2 voor de zekerheid. Heel irritant dat verkoopsters alles altijd al in een tas van eigen winkel proppen, dan zeg ik toch dat ik al een tas bij me heb en mogen ze het er weer uit halen. Als ik een tas vergeten ben vraag ik meestal bij mijn eerste aankoop de grootste maat tas van die winkel zodat ik alle volgende aankopen ook in die grote tas kwijt kan, scheelt een hoop tasjes dan in ieder geval en het draagt fijner want die hebben fijnere handvatten. En dan na al mijn goeie bedoelingen kom ik een keer bij een winkel en ben ik een tasje vergeten mee te nemen en dan moet ik verdorie betalen voor een tas! Nou dan komt het stoom echt even uit mijn oren, dan weiger ik een tasje en sta even extra lang de kassa bezet te houden met mijn gestuntel om al mijn aankopen zo in mijn armen te nemen zodat ze netaan niet op de grond gaan vallen. Tijdje terug flikten ze dit opeens bij het Kruidvat, zou landelijk beleid zijn maar andere filialen hadden er nog nooit van gehoord en even later was het bij die andere kruidvat ook niet meer zo.

Statiegeld op blikjes en kleine drinkflesjes zou ideaal zijn, vast nog zat mensen die ze wel overal op de grond gooien maar zat cheapskates in Nederland die ze dan weer op gaan rapen en netjes inwisselen voor een paar centen!

Deel Deze Pagina