Goh mij maakt het niet uit. Ik ga hierdoor geen extra tassen meenemen. Als ik nieuwe kleding koop vind ik het niet zo fijn om in een gebruikte boodschappentas te doen. En daarbij ga ik niet met tig tasjes lopen. Dan betaal ik wel 0,10-0,25 meer.
Wij hebben altijd wel tassen mee, dus ik zou het niet erg vinden. Maar nieuwe kleding of cadeaus voor anderen doe ik niet bij de boodschappen en kattenbakvulling. Daar zou ik nog steeds een nieuwe en schone tas voor kopen. Die tassen hergebruiken wij keer op keer voor verschillende dingen in en rondom huis. Dus ik vind het wel fijn als ik af en toe nieuwe plastic tasjes tot mijn beschikking heb.
Mij zelf kennende ik vergeet vaak mijn boodschappentassen. De plastiektasjes die ik bij de boodschappenkoopt gebruik ik voor de kattenbak of als afval zak. Ze worden in elk geval herbruikt. En heel vaak gaan die ( gratis tasjes zeer snel kapot vaak echt voor een keer boodschappendoen.) Ook die tassen van 25 cent zijn vaak zo kapot Dan heb je die grote tassen maar dan loop ik weer het risico dat ik te veel mee neem op mijn brommer en ben ik topzwaar met rijden of valt de brommer om van wegen het gewicht al paar keer gebeurt.
Ik ben net een vergiet, ik heb zelfs nooit mijn eigen tas bij me laatstaan dat ik plastictasjes mee ga nemen.
Maar hoe schoon denk je dat die kleding is? Weet jij veel wie het allemaal gepast heeft. Zat winkels waar het personeel het draagt om 's avonds weer ongewassen in het rek terug te hangen, lekker fris.. En het moet vaak een lange reis afleggen voordat het in de winkel hangt. Mij zou het dus niet uitmaken dat het in een 'tweedehands' 👜 verdwijnt, gaat toch eerst de was in.
Ik denk dat die kleding (met tig mensen die het mogelijk hebben gepast) 'viezer' is dan zo'n zakje hoor.
En daarom slaat die wet nergens op. Als winkeliers dit gaan doen, dan zijn er bosjes mensen die er wel een cent voor over hebben...
Het was eerst zo dat het zou verdwijnen.. Dat had ik liever gehad. Hopelijk verdwijnen ze volgend jaar alsnog.
Ik vond de gratis tasjes wel handig. Ik gebruikte ze als afvalzak in de badkamer. Alleen jammer dat sommige andere mensen er raar mee om gingen. Daarbij vergeet ik altijd tasjes mee te nemen, en ik kan ze ook niet in de kinderwagen laten zitten want dan gaat mijn kleine ermee aan de haal.
Bij coolcat kwam ik in mijn puberjaren veel en had ik regelmatig shirtjes waar een zweetgeur in zat. Echt zo vies.
Voor mij persoonlijk zorgt het ervoor dat ik dus minder zal kopen als ik in de stad ben en het wel online bestel. Ik weiger om te gaan batalen voor een tasje en een bigshopper mee slepen doe ik niet want dat vergeet ik toch altijd, en vaak is het zo dat je even ergens gaat kijken en dan zoveel leuks ziet dat je meer koopt dan je denkt (en al had ik 1 bigshopper bij kan dat zomaar ineens te weinig zijn, dus moet ik er standaard 3/4 meenemen?). Kortom, ik bestel het wel online als ik ergens was en ze iets hadden wat ik wilde hebben, jammer voor de winkel maar dan heb ik het veelal met gratis verzenden in huis.
De plastic tasjes van het fruit gebruikte ik altijd voor mijn pedaalemmer als ze al heel thuis kwamen. De iets grotere en stevigere van de bakker hergebruikte ik hier regelmatig voor schone kleding in de de school of sporttas van mijn dochter. Als het er teveel werden dan gaf ik ze aan de juf van mijn dochter, daar gebruiken ze het dan voor de knutselwerkjes. Ik ben wel benieuwd of die van de bakker nog gratis zullen zijn, heb uit voorzorg al een paar in de boodschappentassen zitten. Soms met spontane winkel acties vergat ik nog wel eens een tas mee te nemen maar doe dan wel gerust meerdere winkels in 1 tasje, de weekboodschappen heb ik shoppers voor die al jaren mee gaan.
Idd, ik zie met deze nieuwe maatregel niet zo goed in waarom dit beter zou zijn voor het milieu.. Voor 1, 5 of 10 cent kunnen mensen evengoed een plastic tasje aanschaffen dat slecht is voor het milieu en vraag mij af of mensen er nu meer bewust mee zullen omgaan. Ik zie tenslotte ook genoeg zwerfafval met statiegeld op straat liggen. En zolang andere landen er nog steeds niets aan doen...
Van mij mogen de plastic tasjes bij de kassa wel weg. Die van de groente en fruit hergebruik ik als vuilniszakjes voor het toilet. Ik heb 2 hergebruik tasjes van de Zeeman, bigshopper Ikea, Jumbo, nog een oude voor lege flessen en een canvastas van Boni. De tasjes van Zeeman zitten in mijn jas en in mijn tas.