Verbod op ritueel slachten zonder verdoving van de baan

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Sann, 14 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavan2

mamavan2 Actief lid

29 jan 2011
    315
    0
    0
    Eh, Syrianbeauty bedoel ik! Ben wel lekker bezig.. ;)

2. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Ja haha, SyrianBeauty dat ben ik nog steeds ;):p Maar geeft niet, snap nu dat je niet mij bedoelde :)

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Tja als ze ritueel slachten willen gaan verbieden, mogen ze van mij wel verder gaan kijken naar hoe er geslacht word.

Las net ook dat iemand zei dat er word geslacht met botte messen tijdens het slachtfeest. Er zijn ook genoeg mensen die thuis kippen,konijnen enz slachten denk je dat dit op een humane manier gaat?
    En wat denk je wat er gebeurd als er een verbod komt op ritueel slachten dat er niet meer ritueel geslacht wordt? Ik denk dat er dan thuis veel meer geslacht gaat worden met botte messen. Ze moeten gewoon strenger gaan controleren!

4. Spoiled

Spoiled Niet meer actief

Wat een rotreactie, een beetje respect voor andermans geloof is ver te zoeken. Dat is pas BAH!

Hoe weet jij nou of ze met een pin minder pijn hebben? En heb je wel filmpjes gezien hoe de leefomstandigheden van de dieren zijn? Of hou je je alleen maar bezig met filmpjes waarin vrouwen er 'lallend naast staan'?;)

Triest ook dat een dier moet lijden omdat JIJ zo graag een stuk vlees eet. Doe dan niet zo hypocriet en wordt vegetariër.

5. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Nav dit topic en meerdere verhalen die ik heb gelezen ga ik stoppen met het eten van vlees. Bah word misselijk van de berichten.

6. mamavan2

mamavan2 Actief lid

29 jan 2011
    315
    0
    0
    Wat goed van je. Ik eet alleen nog maar kip en vis, wel biologisch maar alle beetjes helpen..er zal helaas geen dier minder om geslacht worden maar gelukkig komen er wel veel meer vegetariers of semi vegetariers bij, en het fokken van dieren voor vlees gaat nog altijd door zolang er veel vraag naar is helaas.

7. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik eet nog steeds vlees en kip.. wij halen bijna altijd vlees en kip bij betrouwbare mensen waar van we zeker weten dat het goed helal is...

8. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik vind het doden van dieren sowieso walgelijk, of dit nu halal gebeurt of niet. De bio-industrie/vleesproductie is de grootste veroorzaker van milieuvervuiling EN de hongersnood! Dat weten veel mensen niet, maar als wij in het Westen maar de helft minder vlees zouden eten, zou de wereldhonger opgelost kunnen worden. Omdat veel (goedkope) voeding uit arme landen gehaald wordt en zeg dat een varken bv 5 broden eet, maar aan energie levert hij nog geen 1 brood op. Al dat graan dat verloren gaat, dat naar hongerlijdende kinderen had kunnen gaan, gaat lekker de dikke buik in van de egoistische Westerling. Die het vervolgens aan zijn hart krijgt, omdat het eten van zoveel dieren ongezond is.

Ook staan veel mensen als een woudaap te kijken wanneer ik hen vertel dat een varken de intelligentie heeft van een kind van 4. Ja, van vier jaar. Denk je dat een kind van vier het door heeft wanneer die geslacht gaat worden? ;) Dus dat varken, die koe, geit, paard of whatever de mens wil eten, weet het. En lijden vaak voor en tijdens het doden. En voor wat? Om je eigen gezondheid om zeep te helpen? Kinderen die toch duizenden kilometers verderop wonen, ach daar merk je niks van wanneer die omvallen van de honger. Tenzij we ze op tv zien bij de zoveelste zielige documentaire. Dan vinden we het allemaal opeens zielig. Net als bij het zien van dode dieren die geruimd worden na de zoveelste ziekte uitbraak (hoe zou dat nou toch komen?) Hypocriet is het, de grote blinde vlek in onze maatschappij. Ik eet al jaren geen vlees (of vis en gevogelte meer, en blijkbaar moet ik dat steeds weer uitleggen van vis en vogel zijn blijkbaar geen dieren?) meer en dan ben ik een geitenwollensok. Maar dan wel eentje die oprecht kan zeggen dat ze het beste voor heeft met dieren, mensen en het milieu. In de hoop dat de wereld voor mijn kinderen straks nog een beetje leefbaar achterblijft. Het zou fijn zijn als meer ouders er zo over dachten...

9. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    #89 Sakinah, 19 dec 2011
    Laatst bewerkt: 19 dec 2011
    Ja dat doe je zeker

FYI, Voor moslims is dit niet het zelfde, er wordt bij het slachten een gebed opgezegd.. wat het vlees "halal" maakt. Maargoed, ik denk dat je dat al wist.

Ik vind je een beetje een vervelend onrespectvol persoon.. Sorry hier zal ik je wel mee voor het hoofd stoten.. het het is niet lullig bedoeld dus niet boos worden oke?

Met het lallen bedoel je het reciteren van de Koran? Of is het alleen maar lallen omdat je het niet kan verstaan? he die buitenlanders toch ook.. leerden ze nu maar eens Nederlands.!! Of bedoelde je dit niet...? nogmaals niet lullig bedoeld hoor!

Ik vind het eigenlijk best triest dat jij geen begrip op kunt brengen voor andermans geloof. Ik zeg toch ook niet.. Nou jullie eten GEEN halal vlees.. echt zielig dat hiervoor dieren met een pin door hun kop voor geschoten moeten worden.. dat ze op de lopende band gezet worden. Dat slaat nergens op de dieren hebben sowieso "iets" pijn dus sowieso hadden we vastgesteld.. of dat nu is door middel van ritueel slachten of niet. Mijn mening is dat de rituele manier beter is, maar dat snapte je vast.

Nou eet je hamburgertje maar lekker op vanavond, ik hoop dat het anti-tolerant zijn je goed doet.

Good day.

10. Tamale

Tamale Niet meer actief

Sorry mijn reactie was misschien wat aan de harde kant.
    Als wij op school godsdienst kregen, is dit wel het beeld wat je voorgeschoteld krijgt bij de moslims.

Nu basseer ik mijn reactie daar op.

Met lallen, bedoel ik dat geschreeuw.Met de hand boven de mond en dan lalalala.
    Zo is ons de besnijdenis en het ritueel slachten uitgelegt en dAar hebben we filmpjes van gezien.

Ik raak soms gewoon geirriteerd want alles wat bekent is over dit geloof , spreken zoveel mensen hier weer tegen.

Wij hebben 1 moslima in de klas, en zij geeft zelf toe dat vrouwen vaak onderdrukt worden, mannen meer zijn dan vrouwen ( zelfs als kind zijnde al?!?! Meisjes moeten voor de jongens zorgen en latere leeftijd ook voor vader ), dieren op brute wijze worden geslacht en besnijdenis alles behalve pijnloos is.
    En ja, ze gelooft zelf ook en doet hier zelf ook aan mee uit respect. Maar ook uit de angst dat ze verstoten zal worden en dan iedereen kwijt is ( dat van de angst heeft ze zelf niet gezegt, maar ik kan me niet voorstellen dat je als normaal functionerend mens je zo laat onderdrukken behalve wanneer er angst in het spel is )

Er is toch bewezen ( als ik het fout heb, sorry dan ) dat er in de koran staat dat als iemand niet in Allah gelooft je diegene mag vermoorden?
    Het komt als mij allemaal zo ontzettend bruut over.
    En de verschillende verhalen die voortkomen uit 1 geloof, mijn hoofd tolt ervan.
    Wat moet je geloven en wat niet?
    Ik weet het niet meer.

11. mamavan2

mamavan2 Actief lid

29 jan 2011
    315
    0
    0
    Meis, wat een geweldig stukje! Stonden meer mensen hier maar bij stil, dan zou er een hoop minder dieren-en mensenleed zijn op de wereld.

12. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom eet je nog wel kip en vis als ik vragen mag?
    Wist je dat juist kippen een vreselijk leven leiden?
    (kip, het meest mishandelde stukje vlees)

13. mamavan2

mamavan2 Actief lid

29 jan 2011
    315
    0
    0
    Ja, dat weet ik. Daarom eet ik alleen biologische kip. Kippen die een goed leven hebben gehad, lekker hebben kunnen scharrelen, niet in 9 wkn op een afschuwelijke manier zijn vetgemest maar gewoon volgroeid zijn en een goed leven hebben gehad tevergelijken met hun soortgenoten uit die vreselijke bio industrie. Ik wil gewoon vis en kip blijven eten omdat ik het lekker vind. Ik geef ontzettend veel om dieren maar helemaal vegetarier worden gaat me te ver. Ik zal nooit kiloknaller vlees kopen en ook voordat ik vis koop lees ik de verpakking goed. Ik weet van mezelf ik het verantwoord doe allemaal.

14. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    ik zou echt een basis cursus ontdek islam leren, want daar klopt niks van. Ik ken meer van die 'ik ken ook een moslim(a) en die zegt zus en zo'. Ja dat kan best maar niet elke moslim praktiseerd zoals het hoort niet elke moslim heeft de juiste kennis over het geloof. Ik vind het enorm vervelend dat zoveel mensen denken alles te weten terwijl er niks van klopt. Erg storend.
    Maar ja als in de regering een malloot zit die de grootste onzin uitkraamt en daarin nog gesteund wordt ook is het niet gek dat alles tegenwoordig maar voor waar aangenomen wordt. Geert Wilders is inmiddels een islamtische theoloog geworden in de ogen van leken terwijl hij nog geen mosterdzaadje kennis over de islam heeft

15. Sakinah

Sakinah Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.088
    0
    36
    Ik zou zeggen niet geloven wat anderen zeggen, maar zelf onderzoeken. Sla een boek open en lees zelf.

En nee je mag niemand vermoorden enkel omdat hij niet in Allah geloofd. Vrouwen worden niet onderdrukt en de man is niet "beter" dan de vrouw. Besnijdenis wordt nog altijd verdoving gedaan, en dit is ook gewoon toegestaan.

Weet je.. als je alles geloofd wat je hoort dan kan ik me voorstellen dat je een heel vervelend beeld krijgt.. maar dat geld toch voor alles? Stel je voor zeg, "hee piet heeft de buurvrouw vermoord!"
    " Echt waar joh! wat een klootzak" voor je het weet heb je rellen.

Dus ik zou zeggen, sla een Koran open en als je vragen hebt
    be my guest :)

xx

16. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Als je het echt wil weten of alles wat jij hebt gehoord over Islam waar is of niet, dan ga je zelf op onderzoek uit. Maar snap jij wel dat wat jij nu allemaal over de Islam beweert voor mij heel kwetsend overkomt, ik ben namelijk islamitisch. Het feit dat iets waar ik heilig in geloof, door iemand zo afschuwlijk wordt neergezet. Maar niet alleen door jou hoor, door veel mensen wordt dit gedaan.

17. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Er is een verschil tussen cultuur gebonden en Islam. Mensen maken vaak hun eigen regels en niet zoals het in Islam hoort.

- Lallende vrouwen bij slachten/besnijdenis? Nooit van gehoord en hoort ook niet.
    - Vrouwen zijn gelijk aan de mannen. Mannen hebben dus geen hogere posities. Dat is ook meestal cultuurgebonden betekent niet dat het hoort.
    - Dat meisjes voor jongens en vaders moeten zorgen is meestal op de manier van dat ze een beetje moet helpen met eten en verzorgen maar betekent niet gelijk dat ze de moeder taak op zich moet nemen. En niet meer naar school of wat dan ook mag.
    - Wat bedoel je met besnijdenis is niet pijnloos? Ze worden tijdens de besnijdenis toch verdoofd.
    - Halal slachten wat het inhoud: Halal Correct - Halal
    - Verstoten en eerwraak hoort trouwens ook niet in de Islam

Er is toch bewezen ( als ik het fout heb, sorry dan ) dat er in de koran staat dat als iemand niet in Allah gelooft je diegene mag vermoorden?
    Raadplegen van de Sunnah van Mohamed leert dat het vers geopenbaard werd naar aanleiding van de al eerder ter sprake gekomen strijd om Badr, een slag die in de Koran aangegrepen wordt om regels van de krijgswet te verduidelijken. De regel die in dit vers gevestigd wordt is dan ook enkel van toepassing op een vijand op het slagveld van een oorlog ("in de strijd"). Het gaat niet om wat er moet gebeuren wanneer men in het dagelijks leven ergens een ongelovige tegenkomt, maar wel over hoe men zich tijdens een oorlog in het heetst van de strijd tegenover een vijand moet gedragen, een vijand die bij de slag om Badr toevallig uit ongelovigen bestaat maar dat is bijkomstig. De hoofdregel in de Islam is dat alle leven heilig is. De Koran stelt dat wie iemand doodt, "het is alsof hij de hele mensheid heeft gedood" (Koran 5:32). Als hierop geen uitzondering zou gemaakt worden, zou een muslim zich op het slagveld moeten laten doden zonder enig verweer

De hele Quran word uit zijn verband gerukt als je niet weet waar het eigenlijk op slaat.[/quote]

18. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh sorry, dat had ik niet goed gelezen. Ik vind het goed van je dat je verantwoord vlees eet. Ik probeer er ook op te letten (als de portemonnee het toelaat), maar mijn vriend helaas niet :)
    Moet zeggen dat biologisch vlees ook veel lekkerder is.

Ik ben trouwens een periode vegetarisch geweest, maar ik vond de vleesvervangers niet weg te krijgen en ik hou gewoon wel van een stukje vlees dus eet het wel weer. Hoeft van mij alleen niet elke dag.

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ritueel slachten gebeurd trouwens in een slachthuis, dat joelen doen geloof ik sommige marokkaanse vrouwen bij bruiloften ofzo haha.

En zielig voor de moslima die je kent, maar asjeblieft, ga daar niet een heel geloof voor aankijken. Dit komt voor in culturen en dat probleem moet opgelost worden, maar deze mensen weten vaak nog geen drol van de Islam anders gedroegen ze zich niet zo enorm gestoord. Overigens hebben de mannen in mijn schoonfamilie minder te zeggen als in een doorsnee niet-moslimgezin haha.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Jammer trouwens dat er zoveel mensen in NL zijn die zo denken, vind dat heel triest. Ik ben een praktiserend moslima, je mag me best pben of ontmoeten mocht je vragen hebben over het 1 of ander.

Deel Deze Pagina