Verboden te roken in wachtrijen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door CoffeeJunkie, 28 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Je vergeet wel dat derdehands rook - dus de rook die in kleding en gordijnen etc trekt - óók echt ongezond is. Dus waarom moeten anderen dat dan maar accepteren?
    (En ja, er zijn ook andere ongezonde dingen, maar daar gaat deze discussie niet over en het is hoe dan ook geen argument.)

2. appelschil

26 jan 2017
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als kind ben ik regelmatig naar pretparken geweest.

Ik kan me niet herinneren er als kind ooit last van gehad te hebben. Ik kan me niet eens herinneren ooit in de rij te hebben gestaan met mensen die rookten maar dat zal ongetwijfeld wel zo geweest zijn.

Van mij hoeven pretparken het niet te verbieden maar wel fijn dat het ditmaal de pretparken zelf zijn die hier over mogen beslissen ipv dat de overheid een algemeen verbod instelt.

3. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Omdat niemand het recht heeft voor een ander te bepalen wat ze wel en niet mogen doen op hun privé terrein of op daarvoor bestemde plaatsen.

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Nee tuurlijk niet, maar je kan roken dus niet op 1 hoop gooien met de geur van een mandarijn. Derdehands rook is ongezond, mandarijnengeur hooguit vies/vervelend.

5. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Ik gaf alleen aan dat ik het nogal een overtrokken reactie vond, omdat we nu eenmaal met z'n allen in een maatschappij leven en je niet kan verwachten dat iedereen zich volledig aanpast aan een ander en daar grenzen aan zitten.
    Misschien dat de mandarijn geen goede vergelijking is (dat ging puur over hoofdpijn krijgen van de geur), maar gooi het op uitlaatgassen. Gezond joh. Ik rij geen auto, betekent dat dat niemand nog mag autorijden omdat ik dat vind stinken of overlast heb van asociale bestuurders? Zolang jij niet in mijn huis rond rijd, in de wachtrij van de efteling en alleen op de daarvoor bestemde plaatsen (de weg), heb ik dat toch ook gewoon te accepteren?

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Ben vooral benieuwd hoe ze dit denken te gaan handhaven.
    Een grote bek zullen ze waarschijnlijk krijgen, het personeel dat klanten erop moet gaan aanspreken, zal een gezellige boel gaan worden.
    Als je ziet hoe zelfs ambulancepersoneel etc wordt aangevallen..

Ik ben btw helemaal voor hoor!

7. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Een broodje pindakaas stinkt ook en kan voor sommige mensen ook nog eens, per direct, levensbedreigend zijn..;)

8. minimouse

minimouse Lid

12 sep 2012
    13
    0
    1
    NULL
    NULL
    Nu nog in winkelgebied aub!! Vreselijk verstikkend al die lopende schoorstenen.

9. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ben verbaasd dat dit überhaupt nog mocht ;). En dat je het ook doet waar zo veel kinderen bij staan.
    En mensen die drie uur in een rij staan en het niet volhouden, hoe doe je dat dan bijv. in een vliegtuig? Of kun je dan nooit ver reizen vanwege je verslaving?

10. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Heel flauw.

11. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.823
    5.958
    113
    Vrouw
    Dan komt er weer een van het toilet die overduidelijk heeft zitten roken..😒...Het is echt een ding voor mensen!

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.308
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nou ik ben blij toe dat ze die vieze peuken verbieden in de wachtrijen.
    Mijn nichtje ( toen 5 jaar) heeft destijds een brandwond eraan overgehouden omdat iemand met zo'n vieze peuk stond en zij stond vlakbij en werd toen in haar hals gebrand.
    Het is gewoon ronduit smerig.
    Ik vind het toch nog steeds opvallend hoeveel er gerookt wordt in de nabijheid van kinderen en dan verschuilen ze zich er achter dat ze buiten roken maar het gaat overal in zitten dus maakt natuurlijk geen zak uit.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.850
    3.365
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Met videobeelden en beveiling die er kort op zal zitten. Eigenlijk net zoals met de andere overtredingen die begaan worden in een park.

14. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Vind je? Ik denk dat mensen van heel veel dingen niet in de gaten hebben dat het overlast en gevaar voor anderen kan opleveren. Gewoon omdat ze vanuit hun eigen referentiekader kijken..

Overigens ben ik wel voor een rookverbod in wachtrijen. Roken stinkt, is ongezond en andere mensen hoeven er geen (directe) last van te hebben.

15. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Derdehands rook is voor iedereen met longen ongezond. Pindakaas is maar voor een heel klein deel ongezond. De geur van pindakaas is voor vrijwel niemand ongezond.

Wat betreft het handhaven- ik denk dat het personeel heel gemakkelijk een roker kan aanspreken. Mocht de roker een grote mond geven dan zullen er meer dan genoeg omstanders zijn die de roker een grote mond teruggeven ;). Er zijn nog altijd eindeloos veel meer mensne die zich ergeren aan roken in wachtrijen dan mensen die dat niet doen.

Wat betreft degene die het vervelend vond dat rokers vaak als asociaal gezien worden. Dat snap ik. Maar het blijft helaas een triest feit dat heel erg veel rokers gewoon hun peuken op de grond gooien als ze geen alternatief zien. :( Dat is in mijn ogen gewoon asociaal, dus die rokers hebben dat stigma zelf verdiend met hun gedrag! De rokers die hun peuken wel netjes tegen de prullenbakuitdrukken en erin gooien en anderen niet lastigvallen met hun rook, vind ik niet asociaal.

16. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Zelfs toen ik nog rookte deed ik dat nooit op terrassen of in wachtrijen. Andere mensen vragen er niet om om in de rook te staan en kinderen ook niet.

Ik ben blij met dit verbod en verbaas me erover dat dit nu pas aan de orde is.

17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ja, dat vind ik dus geen argument ;) 'Uitlaatgassen zijn ook ongezond die moet je toch ook accepteren?' Nee, het streven lijkt me om van die uitlaatgassen af te komen door bv elektrisch te gaan rijden. Natuurlijk moeten we ze nú wel accepteren, maar dat is geen argument om andere ongezonde dingen dan ook maar klakkeloos te accepteren of je bij uitlaatgassen neer te leggen a la 'het is nu eenmaal zo'.

18. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Ja, ik eet geen pindakaas omdat mijn man er extreem allergisch voor is, so don't blame me ;)

19. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.650
    22.086
    113
    Niemand jaagt toch rokers weg. Ze mogen alleen op bepaalde plekken niet roken (en terecht!). De roker zelf mag dan altijd nog bepalen om wel/niet naar zo'n plek te gaan.

20. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Ik vind het een prima maatregel en ben eigenlijk verbaasd dat het er nog niet was.
    zelf ben ik een roker maar ik zou dit nooi doen!
    Ook niet op een terras waar gezinnen/mensen zitten te eten.
    Later op een avond buiten op een terras kan ik nog wel een sigaret op steken maar ook dan voel ik me bezwaard (dat is misschien 4 keer per jaar)

Deel Deze Pagina