Verbond van (nachtelijk) wakkere kindjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Riekje74, 21 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NandaK

NandaK Actief lid

28 feb 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    heel herkenbaar!

Hier een onrustige avond gehad, maar ze had een verstopte neus, dus na een smeersessie met Luuf, neusspray en een ui op de kamer is ze toch gaan slapen om 22 uur. Ze is nog wel 5 keer wakker geweest, maar was tevreden met dr speen en even recht leggen. Mss dat ik ook eens naar een safe sleep ga kijken. Als ze wakker is ligt ze altijd achterstevoren ondersteboven in dr bed.
    Vandaag een grote dag want ze wordt 1 vandaag!

2. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    Volgens mij mag je de safetsleep niet meer gebruiken als ze zich erin kunnen draaien... Bij ons dus tot 6 mnd in gebruik geweest...

3. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Wij hebben die lap tussen zijn benen niet in gebruik dus hij kan heel vrij bewegen.
    Wij doen alleen een band om zijn buik en ook nog zo los als het kan dat hij zo min mogelijk beperkt is in zijn bewegingen.
    Het geeft ons zoontje zoveel rust, geen idee waarom maar het werkt. Ik ben er nog steeds verbaasd over.
    Zonder dat ding slaapt hij gewoon echt niet

4. Riekje74

Riekje74 Actief lid

30 dec 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Malka: volgens mij is die safe t sleeper hier toch juist voor bedoeld? Dat kinderen die zich steeds omdraaien in bed, dat niet meer kunnen doen?

5. Riekje74

Riekje74 Actief lid

30 dec 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snoetje: papa slaapt inderdaad overal doorheen en als ik m wakker maak is ie langer bezig met wakker worden dan dat ik heen en weer ben gelopen of de fles heb gegeven. Ook blijft ze vaak huilen als hij t doet. Echt een mama's kindje.

Vroeger naar bed zou ik inderdaad moeten doen. Maar wat iemand anders al schreef: dan word je nog n keer extra uit je slaap gehaald en dus blijf ik liever op. Daarnaast vliegt de avond ook altijd zo snel voorbij;)

6. Riekje74

Riekje74 Actief lid

30 dec 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rozemarijke welkom. Bedankt voor de tips ga er zeker wat mee doen! Volgende keer reageer ik iets uitgebreider, kindjes moeten aangekleed;).
    Vannacht was t hier na de fles van 23.30 weer 3.00, 4.45 6.45 en wakker om 7.30. 3.00 en 6.45 wilde ze echt melk drinken.....

7. malka

malka Bekend lid

30 aug 2008
    847
    0
    0
    @riekje: klopt helemaal! Dus op het moment dat ze er wel in kunnen draaien ( wanneer ze te groot en sterk zijn) is het niet meer veilig. Dit is zoals ik het begrepen heb.

8. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @Riekje en NandaK; Pittig nachtje gehad dus...

Hier zou de safe T sleep niet eens werken denk ik. Mike is een buikslaper en ligt meestal met zijn kont zo hoog mogelijk in de lucht. Maar voordat hij die houding heeft, heeft hij ook elk plekje in het bed al gezien. Hij heeft vaak genoeg klem gezeten in bed.

Hier heeft hij het helaas gehouden op 4 nachten doorslapen... Gisteren werd hij om 23.45 gillend wakker en viel pas na 1.00 weer in slaap.

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Afgelopen nacht was dochter wakker om half vier, even naar oe geweest, geknuffeld en gezegd dat ze weer moest gaan slapen en dat mama ook weer ging slapen, muziekje aan en weggegaan. Tien minuten gehuild en daarna hoorde ik haar om zeven uur pas weer!

Pff ik blij dat ik er niet naast hoefde te gaan liggen, afgelopen nachten echt twee uur bezig geweest om haar weer in slaap te krijgen dus dit ging ineens heel snel.

We geven wel pyamapapje samen met de antibiotica dus ik denk dat ze er minder last van heeft nu..

10. audrey1934

audrey1934 Actief lid

27 aug 2010
    128
    0
    0
    limburg
    ohh riekje dan heb je een pittige nacht gehad...hier ongeveer hetzelfde helaas....ook rond 00.30 en 2.30 en van 4 tot half 6 was hij echt wakker.....echt belachelijk gewoon....daarna heeft hij wel nog tot 8 uur geslapen :)

ohh nu begrijp ik het van de sfafe t sleep....macmazsy wat balen dat het weer mis is gegaan. wat doe je dan zo laat nog als hij zo lang wakker is?ik ga beneden op de bank baby tv kijken :) daar wordt hij rustig van...

Gefeliciteerd nandak met de kleine meid!!is toch wel bijzonder!!!

Sandraske dan heb je een goede nacht gehad, niet?

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ja inderdaad, normaal zijn we uurtje of twee wakker en nu een half uur..

12. Riekje74

Riekje74 Actief lid

30 dec 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha pittige nacht ja, maar niet anders dan anders...is de laatste maanden schering en inslag zo. Wat me opvalt hier in t groepje, is dat volgens mij heel weinig mensen melk gebruiken om te troosten...klopt dat? Nou moet ik zeggen dat ik dat natuurlijk ook niet elke keer gebruik als ze wakker wordt, zeker niet als t korter dan een uur of 3 geleden is dat ze melk gehad heeft. Maar is t langer geleden en blijft ze huilen na t troosten, dan ga ik snel overstag. Ik zit dan ook gelukkig nooit uren met een huilend kind. Dat zou ik echt niet trekken.

Nanda K: gefeliciteerd begrijp ik? Ze is 1 jaar geworden? Kan even niet terug lezen anders ben ik mijn tekst kwijt, hihi. De doorslaaptijd is nu dus ook aangebroken;)

Net weer een pyamapapje gegeven, ging weer schoon op. Kijken hoe lang ze t er dit keer op doet...

Rustige nacht toegewenst allemaal!

13. Riekje74

Riekje74 Actief lid

30 dec 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    O das altijd weer jammer hè? Heeft ie dan toch ergens pijn denk je? Zijn zijn tanden al door? Of was het toch weer de benauwdheid/ oortjes?Daarna wel verder geslapen de hele nacht?

14. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nee wij gebruiken geen melk meer om te troosten alleen bekertje water.. ze krijgt overdag voldoende zuivel binnen en ze heeft geen honger of dorst s nachts

15. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hij heeft daarna weer gewoon geslapen tot 7.30... Hij heeft nu een paar hoektanden die door gaan komen, maar gelukkig nog geen enorme last van. Als die echt doorgaan komen, dan kan ik een paar heftige nachten verwachten met een gillend kind.

@Audrey; Meestal ligt hij dan gewoon in zijn eigen bed te kletsen. Als hij echt hyperactief is, dan mag hij even bij ons op bed zijn energie kwijt.

@Riekje; Hij krijgt melk als hij echt heel lang wakker is en niet in slaap wilt vallen en idd als hij maar blijft huilen. Dan werkt melk gewoon het beste.

Gisteravond en vannacht was het weer feest. Hij heeft van 19.00 tot 21.00 liggen gillen, wilde niet slapen. Uiteindelijk rond 22.00 in slaap gevallen. Om 1.30 weer gillend wakker. Manlief is er dit keer uit gegaan omdat ik een pijnlijke schouder heb en daar goed last van had en al beroerd sliep.

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Anti-biotica doet nogal een aanslag op de darmflora, dus je zou ook ter versterking pro-biotica bij kunnen geven.
    Gewone pro-biotica voor kids kun je krijgen bij de drogist, maar bevatten wel altijd koemelk(eiwitten). Mocht je koemelkvrij nodig hebben, dan kun je die krijgen bij Vitaminstore.nl koop online uw vitamines, sportvoeding en afslankers
    Die hebben tegenwoordig ook winkels, (o.a. in Den Bosch! Hinthamerstraat geloof ik). Dat kan ook helpen om buikkramp van AB te verminderen.

17. NandaK

NandaK Actief lid

28 feb 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moppie heeft een geweldige verjaardag gehad, schandalig verwend, lekker taart gegeten en met veel kindjes gespeeld. Maar niet moe genoeg om door te slapen helaas. Om half 12 en half 4 is ze even wakker geweest, en om 5 uur was ze wakker. Gelukkig ging ze na even kletsen toch nog verder slapen tot half 8. We mogen niet klagen dus!
    @riekje74 Sinds 3 weken probeer ik snachts ook echt geen fles te geven, want ze gaat anders ook ver dr zuiveltax heen. Maar als ze blijft huilen is een klein flesje van 120+4 vaak de weg van de minste weerstand. Hier geen avondfles of papjes dan slaapt ze nog slechter.

Hier nog geen hoektanden wel bobbels, maar wel de tweede kies die nu door is. Het gaat hier ook gepaard met veel bloed iedere keer, is dat normaal? Er lijkt ook een soort korstje op de opening te zitten waar de puntjes door heen komen. Er zit dan sochtends ook bloed op de lakentjes en dr kroel.

18. audrey1934

audrey1934 Actief lid

27 aug 2010
    128
    0
    0
    limburg
    riekje maak je de kleine nog zo laat wakker voor de fles,of wordt ze dan zelf wakker?

hier hebben we hem eens wat langer opgehouden en flesje gegeven rond 20.15 en het bed in gedaan. Normaal legden we hem er rond 19.30 in en dan de 1ste fles ergens tussen 21 en 22u......dus misschien zal de nacht nu ook anders verlopen...?je blijft rpoberen he :)
    volgens mij heeft hij hier ook geen honger snachts , maar het flesje maakt hem rustig en dan kunnen we hem weer terugleggen....anders wil hij echt niet slapen...althans denken we...misschien moeten we het maar eens gaan uitproberen zonder fles snachts....?

nandak dat heb ik hier nog nooit meegemaalt dat er bloed op het lakentje zat met het doorkomen van tandjes?

ooooh wat zou het lekker zijn als hij eens een nacht niet voor 3u wakker zou worden :)
    slaap lekker allemaal...ga zo maar eens mn bed in !!!

19. NandaK

NandaK Actief lid

28 feb 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze heeft doorgeslapen vannacht, 1 gil om tien uur, droompje denk ik, en daarna geslapen tot ze er om 6:15 uit moest. Ze is wel een uur later naar bed gegaan! Mss vanavond weer proberen.
    Maar geen hoop voor vanavond, dan kan het alleen maar meevallen. Helaas als ik zelf om half 3 en half 5 wakker, je "wacht" er toch een beetje op.

Bloed in dr bedje is niet altijd maar alleen sinds dr kiezen, het zijn ook maar een paar vlekjes, en door het speeksel lijkt het meer natuurlijk. Dr tandvlees bloedt soms ook na het tandenpoetsen terwijl ik echt heel voorzichtig doe. Mss heeft ze gevoelig tandvlees? Maar eens meenemen naar de tandarts. Was ik sowieso al van plan maar nu heeft hij echt wat om naar te kijken.

20. audrey1934

audrey1934 Actief lid

27 aug 2010
    128
    0
    0
    limburg
    wat superfijn nandak!!!!!Ik herken wel het wakker liggen.....je slaapt zelf heel licht omdat je aan het wachten bent tot je ze weer hoort...!!!

Hier een superslechte nacht gehad....volgens mij de slechtste ooit...hij is werkelijk ieder uur wakker geworden!!!!om 20.30 slapen. 21.45 de eerste keer , daarna rond 23uur , daarna rond 00 uur , daarna rond 1.15 uur, daarna rond 3 uur en daarna rond 5 uur om vervolgens om 6.30 wakker te worden.....

Hij was vannacht helemaal hysterisch.Ik had op een bepaald moment het gevoel dat hij pijn had ofzo...echt hysterisch gillen. Na de fles(jaja hij heeft 6x melk gehad ofzo...) was hij rustig en ging verder slapen om vervolgens een uur later wakker te worden en te schreeuwen?
    Ik ben aan het twijfelen om naar de huisarts te gaan, maar hij is nu heel vrolijk en er lijkt niks aan de hand....wat zou dat toch zijn....Hij is nu 11 maanden....verlatingsangst ofzo...??pffff frustrerend zon nacht!!

Ik vind het ook zo zielig voor hem, wat is er aan de hand vraag ik me maar steeds af? het lastigste vind ik zelf dat je nooit weet wat er gaat gebeuren s nachts....de ene keer gaat het redelijk en de nacht erna is zoals nu echt niet meer normaal.....

Deel Deze Pagina