Verbond van (nachtelijk) wakkere kindjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Riekje74, 21 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @NandaK; Fijn dat ze een leuke verjaardag heeft gehad en super dat ze vannacht heeft doorgeslapen!!! Hopelijk houdt ze het een paar nachtjes vol :D En dat wakker liggen als ze doorslapen hebben we hier ook hoor. Het is zo'n ritme die opeens doorbroken wordt.

@Audrey; Slechte nacht gehad. Jammer! Wat je schrijft over dat hysterische heeft Mike ook een periode gehad. Denk ook zelfs rond zijn leeftijd. Weet nog dat ik huilend bij het cb stond omdat ik het niet meer trok. Moest er toen ook echt elk uur uit. Hij was dan hysterisch, moest lichaam contact hebben met mij en kreeg hem niet rustig. Uiteindelijk was dat hysterische over en sliep hij weer wat beter.

Hier ook weer een slechte avond/nacht gehad. Hij werd om 22.45 wakker, viel rond 00.00 pas weer in slaap en werd daarna om 2.00 en 4.15 wakker en vervolgens om 7.30 uit bed.

2. Riekje74

Riekje74 Actief lid

30 dec 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Audrey: Ligt er aan hoe vaak t nog gebeurt dat ie zo hysterisch huilt. Zou t nog 2 dagen de tijd geven, als t zo blijft zou ik zeker even een afspraak maken bij deHA.

Ik maak mijn dochter inderdaad wakker rond 23.30. Anders weet ik zeker dat ze rond 1 a 2 uur weer wil drinken.

Toch merk ik wel dat ze teveel melk krijgt. Luiers tot aan haar nek (een uur na t opstaan heeft ze standaard een poepbroek met heeel dunne poep) en s nachts hoor ik haar ook vaak winden laten als ze huilt.Kan ook van t huilen zijn natuurlijk, dat ze dan kracht zetten en er lucht ontsnapt;)

Ik heb in ieder geval een afspraak gemaakt bij de HA om haar door te laten verwijzen naar een KNO arts. Wil in ieder geval uitsloten hebben dat ze niks aan haar amandelen heeft.

Moet nu aan de kokkerel.
    Tot snel!

3. sana

sana Actief lid

29 apr 2011
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hallo

Ik lees het nu pas, dit onderwerp, en ik vind het heeel goed! Want volgens mij komt het stiekem best vaak voor. Wat blijkt.

Ik ben een tijd niet op t forum hier geweest. Te moe voor ws ;)
    Mijn dochter van 1 jaar slaapt ook niet door.
    Toch zit er verbetering in de zaak. Sinds een week of 2/3 geef ik overdag geen BV meer, waardoor ik 's nachts niet genoeg heb, om de hele nacht door haar te laten drinken. Dus dat is gestopt. Met weinig protest. Dat vond ik wel bijzonder. Vorige week heeft ze 2 nachten doorgeslapen, waar ze wel om 5 /6 uur wakker werd om op te staan, dus ik was eigenlijk nog meer gesloopt dan eerst.
    Nu gaat ze met een aai over dr bol verder slapen, maar ik zou graag willen dat dat toch over ging. Geduld? Of er toch wat voor doen?
    Bedtijd trouwens... dus tot snel, ik blijf lezen, leuk!

4. Riekje74

Riekje74 Actief lid

30 dec 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sana: Welkom.
    Die hoop had ik ook, dat toen ik stopte met bv geven (vanaf 7 mnd) ze met de fles wel door zou slapen. Niet dus. Haar hele systeem was er al op ingesteld om meerdere keren wakker te worden en de aandacht van mama te krijgen (en liefst ook een voeding, desnoods uit de fles). Nu 5 mnd later zitten we nog steeds in dat ritme.
    Fijn dat t bij jullie wel een stuk beter ging daarna, al is dat hele vroege ook geen pretje natuurlijk. Slaapt ze dan vanaf 19.30 tot een uur of 5? En ach, als ze met n aai over haar bol doorslaapt tot een uur of 7....Klinkt voor mij als een ideale en ondenkbare wereld..;)
    Tussen 19.30 en 7 uur zitten hier minstens 3-5 momenten dat ik mijn bed uit moet om haar te troosten, waarvan zeker nog 2 a 3 drink momenten.

Wat betreft dat aai-momentje: ik denk inderdaad als je alleen even naar haar toe gaat, haar er niet uit haalt en zo min mogelijk tegen haar praat, dit ook redelijk snel weer voorbij zal gaan.
    Maar het is s ochtends dan ook al zoo vroeg licht! En die vogels maken zo'n herrie!
    Eigenlijk zou ik die techniek s nachts ook toe moeten passen: alleen even een aai over haar bol moeten geven, haar er niet uit halen, niks te drinken geven...Maar ja, met nog 2 kinderen die ook wakker kunnen worden van haar gehuil, ga je vrees ik toch sneller overstag...En daarnaast eet ze overdag ook niet veel dus de kans bestaat dat ze ook echt trek heeft. Wereld op zijn kop he?
    Morgen dus naar de HA, ben benieuwd!
    Jullie horen t!
    Rustige nacht toegewenst!

5. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    hier doen we voornamelijk ook alleen de aai momenten, maar als hij blijft huilen en echt niet in slaap valt dan halen we hem er wel uit...

Hier al weer een tot avond.heb hem om 19.00o bed gelegd en hij is pas om 23.15 in slaap gevallen. Gelukkig niet alleen huilen, maar wel onrustig. Warme melk en wat te eten werkte ook niet... Nu maar slapen en hopen dat hij vannacht niet wakker wordt.

6. audrey1934

audrey1934 Actief lid

27 aug 2010
    128
    0
    0
    limburg
    hoe is je nacht nog verder gegaan macmazsy...durf het bijna niet te vragen??

Riekje succes vandaag bij de KNO arts...ben eens beniewd voor je. hier is het heel herkenbaar om maar meteen naar hem toe te gaan ivm andere kindje...vraag me wel eens af wat er zou gebeuren als we hem eens laten huilen...?hier gaat hij trouwens nog harder schreeuwen als ik zn kamertje opga om bvb zijn speenje te geven.

wij zijn gistermiddag bij de osteopaat geweest.Ze heeft hem behandeld in de nek en aangegeven dat we zn bedje eens op een hele andere kamer moesten zetten? nou dat hebben we gister meteen gedaan....en warempel hij heeft geslaapen van 20 tot 7 uur(alleen om 00.30 even wakker) . toen hebben we hem wat melk gegeven en hij was vrij snel stil. super super supergevoel vandaag!!!hopelijk blijft het zo, maar het kan alleen maar tegenvallen vanavond denk ik....);)

dus bij jou gaat het nu wat beter sana? is er iets veranderd?of is dat gewoon vanzelf gegaan?
    ik heb trouwens ook wel eens gehoord dat je vuilniszakken onder het bedje kunt leggen om geleiding of iets tegen te gaan...?het is het proberen maar waard...?als hij vanavond weer slecht slaapt gaan we dat zeker ook nog eens proberen...

7. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @Audrey; Hij is om 2.00 nog een keer wakker geworden, duurde zeker wel 30 min. voor hij weer wat rustig was en in slaap viel, maar viel dus reuze mee.

Hoop dat hij vannacht een beetje slaapt. Met deze warmte slaapt hij vaak nog slechter...

8. sanwol77

sanwol77 Lid

27 okt 2011
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    He hallo,

Hier ook een mama van een nachtbrakertje...
    Mijn dochter is nu bijna 10 maand en ik kan op 2 handen natellen hoeveel nachten ze heeft doorgeslapen.
    Onze oudste zoon is tot 3,5 jaar ook veel s nachts wakker geweest(is nu 4). Dus in die zin zijn we het gewend...pff
    Mijn dochter kan soms nog een paar x s nachts wakker worden,of heel vroeg (4.00) al denken dat de dag begint...
    Maar soms wil ze s avonds niet slapen en slaapt ze pas tegen 23.00.
    Overdag slaapt ze meetal 2 of 3x.
    Ik heb wel het idee dat ze het beter doet op 3 slaapjes overdag. Slaapt ze 2x dan is ze savonds vaak naar een uurtje weer wakker.
    Soms erg moeilijk om het juiste 'ritme' te vinden. Merk dat mijn energie op het nulpunt is op dit moment.
    Wel fijn dat er idd zoveel mama's zijn die s nachts in de weer zijn met hun kleintjes....

9. Riekje74

Riekje74 Actief lid

30 dec 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sanwol: welkom!
    Je had je hier liever niet aangemeld natuurlijk, maar alleen al het weten dat je niet de enige bent scheelt soms al de helft.
    Mijn dochter (12,5 mnd) heeft t nooit zo dat ze s'avonds pas zo laat slaapt. Kan hooguit een half uurtje duren en ook is ze gelukkig nooit zo vroeg wakker als bij jou...Wat moet je dan he? Ga je er dan echt uit met haar? Of laat je haar kletsen? Of ontaart dit in huilen? Helpt wat melk geven dan?
    Waar wij t meest last van hebben is dat onze dochter altijd standaard wakker wordt rond 23.30, dan krijgt ze een laatste fles (wat de meeste kindjes van haar leeftijd allang niet meer krijgen natuurlijk) en dan vervolgens komt ze nog rond 2.00, 3.30, 5.30, 6.15 en dan is ze echt wakker rond 7.30. De meeste nachten kan ik er dus zo'n 4 a 5 keer uit, waarvan ze zeker 2 keer melk wil. Soms drinkt ze 2 keer een hele fles, soms wil ze verspreid over de nacht kleine beetjes.

Audrey: KNO arts zie ik op 3 juli pas. Laat t jullie weten!
    Inerdaad, als we nou eens een tijdje laten huilen...Ik heb t al wel een paar keer geprobeerd, maar dat kan ze erg lang volhouden. In die tijd had ik al 4 flessen kunnen geven bij wijze van spreken, dus denk ik, ach even 10 min zitten en we kunnen allemaal weer verder slapen...
    Maar ja, hoe houd je de boel in stand he?;)

En die tip van de ostheopaat, zijn bedje in een andere kamer zetten, klinkt best ok, maar dan denk ik toch: je bent toch vast weleens op vakantie geweest/ een weekendje weg geweest met hem en sliep hij toch ook in een andere ruimte dan in zijn kamertje? Hoe ging t toen in de nacht?
    Bij ons ging t namelijk bij alle vakanties/weekendjes precies t zelfde als thuis. Een andere kamer (die ik niet eens meer over heb trouwens..) zal dus niet erg veel helpen hier vrees ik.
    Toch maar in t campingbedje in de woonkamer als alle medische oorzaken zijn uitgesloten....
    En eeheh vuilniszakken..Om wat voor geleiding gaat t dan?
    Je bedoelt dan echt die zwarte vuilniszakken? Vind ik wel altijd zo vreselijk chemisch stinken. Lijkt me ook weer niet goed die lucht...Misschien dat ze daarom zo goed slapen: ze worden gewoon bedwelmd door die lucht, haha.

Macmazsy: er zit schot in...Hoe vannacht gegaan?

Sana: kan de aai over de bol al achterwege blijven?

En de rest vd meiden...Allemaal te moe om te schrijven;)
    Sterkte en tot snel!

10. NandaK

NandaK Actief lid

28 feb 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het ging de laatse paar nachten goed, maar 1 of 2 keer wakker. Maar vannacht weer 3 uur met een huilend kindje gezeten. Uiteindelijk maar met dr op de bank gaan liggen en toen is ze weer in slaap gevallen. Dan kan ik dr gelukkig wel zo weer in dr eigen bed leggen. Ik zag vanochtend wel weer heel veel oorsmeer uit dr oortje lopen. Ben blij dat we dinsdag naar de kno arts gaan.
    Ik geef nu echt geen melk meer snachts, ben bang dat als ik er weer aan toe geef ze de volgende nacht geen genoegen neemt met een aai.
    @Audrey, dat hysterische hebben we hier 3 weken gehad, gelukkig is het nu over. Je weet gewoon niet meer wat te doen dan.

11. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @Sanwol; Welkom! Al zit je liever bij een clubbie met de naam 'doorslapers' :D

Hier gewoon weer niet doorslapen. Die 4 nachten waren dus toeval en geen vast iets. En ook echt steeds andere tijden. Met dit warme weer valt hij ook veel slechter in slaap.

12. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Van veel melk krijgt ze niet zomaar diarree of gas lijkt mij. Is ze niet een beetje lactose intolerant? Ben ik zelf wel eens geweest, tijdelijk, en daar krijg je dat wel van. Beter yoghurt of karnemelk geven dan melk/flesvoeding - dat mag ze al toch?

En evt een periode probiotica geven. En via de huisarts is het misschien te testen. Als je lactoseintolerantie hebt heb je tekort aan lactase, een eiwit nodig om de lactose om te zetten, als ik me goed herinner. In ernstige gevallen kun je dan ook lactasepilletjes geven om de melkproducten te helpen verteren.

13. Wihe

Wihe Actief lid

24 nov 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik dacht dat ik me hier ook moest aanmelden, maar gelukkig gaat het bij ons nu super. Hij slaapt heerlijk, en wordt in de nacht 2 keer wakker om te eten.

Hij komt in de avond rond een uur of 8/9 wel moeilijk in slaap, heeeel moeilijk.

Nu heb ik hopelijk ook voor jullie DE tip. Onze houdt van muziek, en dan vooral lekker klinkende, rustige nummers. Kind in je armen en bewegen je heupen. Wij moeten wel zeker 4 nummers met hem dansen, en dan nog even doorgaan omdat hij anders gelijk weer klaarwakker is als we hem weg leggen.

Voor gtst is hij in slaap gevallen, en hij slaapt nu nog heeeerlijk verder!

Hoop dat het bij jullie ook werkt!

14. audrey1934

audrey1934 Actief lid

27 aug 2010
    128
    0
    0
    limburg
    dat van die vuilniszakken heeft ermee te maken dat er geen geleiding, of wateraarders ofzo doorkomen????haha snap het ook niet helemaal...?ook kan daarom boven een keuken slapen ermee te maken hebben(geleiding....)en dat je daarom die vuilniszakken moet neerleggen:(.......nou ja op een bepaald moment probeer je vanalles....maar hier hebben we het nog niet geprobeerd.

hij heeft na de osteopaat 2 dagen goed geslapen(en dan krijg je weer hoop), maar afgelopen nacht was weer niks....weet je wat ik het ergste vind: die onzekerheid. Je weet nooit wat de nacht gaat brengen?
    waarom gaat het 2 nachten goed en dan weer een nacht niet?om gek van te worden.Als ik dan vriendinnen hoor met kindjes van dezelfde leeftijd die gewoon altijd doorslapen...pfff.....:(

ik ben benieuwd hoe het vannacht weer gaat!!!!succes allemaal!

trouwens wihe dat dansen hebben we ook al geprobeerd, maar heeft hier geen baat!

15. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier ook, hoor soms collega's en vrienden klagen dat ze een slechte nacht hebben gehad en kunnen daar dan heel lang over door zeuren en dit als exuus gebruiken. Als ik dan aangeef dat ik dat soort nachten standaard heb, hoor je ze niet meer...

Hier Mike nog steeds wakker. Heerlijk dat warme weer, maar voor Mike wat minder. In zijn kamer is het benauwd en warm, maar dat is het overal in huis, dus kan hem ook niet ergens anders leggen.

16. Riekje74

Riekje74 Actief lid

30 dec 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    #76 Riekje74, 28 jun 2012
    Laatst bewerkt: 28 jun 2012

17. Riekje74

Riekje74 Actief lid

30 dec 2011
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja zeg Wihe: ik zie nu pas dat jouw kindje pas 1 maand en een week is!!! Dat telt natuurlijk niet! Dat lijkt me niet meer dan normaal dat die nog 2 keer per nacht komt...En jij zat er aan te denken je hier aan te melden? Laten we t erop houden dat dit topic vnml bedoelt is voor 6m+ kindjes;) en dan nog hebben wij bijna allemaal kindjes van 12 m en ouder. Dus je hebt nog even te gaan. Maar als ik t zo lees komt dat wel goed bij jullie! (Zou m alleen niet TE veel laten wennen aan slapend neerleggen...:))

18. NandaK

NandaK Actief lid

28 feb 2011
    169
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Riekje74 Hier zijn we nu ook helemaal over op de gewone melk. We houden elkaar zeker even op de hoogte. Ben benieuwd wat hij gaat zeggen. Ik heb nu een paar keer met dr op de bank gelegen en dan hoor ik haar ook best rutelen als ze slaapt, mss toch een grote neusamandel?
    Vannacht weer maar 1 x echt wakker en tevreden met een aai, dus we gaan de goede kant op, en komende nacht slaapt ze bij opa en oma dus even een anchtje doorslapen, heerlijk.

19. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    @riekje en nandak; Mike is al onder behandeling van de kno arts en eind mei zijn zijn neusamandelen ook verwijderd. Ik heb hier alleen helaas geen effect van. Zijn neus zit nog steeds helemaal dicht, continu snot en hij reutelt nog lekker door. En met reutelen bedoel ik geen snurken he! Echt een wat benauwde, verkouden en volle ademhaling. De buisjes hebben hier wel geholpen, hij heeft geen pijn meer aan zijn oren. Maar voor het slapen doet het nog niks helaas.

Hier snap ik even helemaal niks meer van Mike zijn slaap patroon. Het sloopt me nu echt even. Ik heb liever dat hij elke nacht een paar keer wakker wordt, dan elke nacht weer wat anders. Nu vannacht namelijk weer wel doorgeslapen... Hij viel wel pas rond 22.00 in slaap, maar deed dit zonder huilen. Nu kan ik niet wennen aan een bepaald patroon omdat deze elke nacht wisselt.

20. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hoe vergaan de nachten dames?

Hier nu weer 3 nachten doorgeslapen. Hopelijk houd hij het nu zo aan. We zullen zien.

Deel Deze Pagina