He daar! Das weer even geleden! Een week is ook niks he? Hoe is t daar bij jullie? Nanda: Hoe is t met de buisjes gegaan? Macmazsy: Nog steeds zo wisselend? Wel balen dat hij pas zo laat inslaapt...Heb je zelf ook bijna geen avond. Veel ergernis/heen en weer lopen? Audrey: computer weer gemaakt? Hier is de verkoudheid helemaal weg. De antibiotica sloeg pas een paar dagen na de laatste dosis aan. Helaas heeft t verder geen effect gehad op het aantal keren wakker worden s nachts. Alleen tijdens de AB kuur heeft ze 2 nachten goed geslapen. Maar ja, om je kind nou standaard aan de AB te houden? De rest is te vermoeid om te schrijven? We begonnen met zo'n grote groep, hihi. Volgens mij ben ik echt de enige die s nachts nog melk geeft he? Dat moet ik echt eens doorbreken. En ervoor zorgen dat ze overdag meer gaat drinken. Want overdag drinkt ze echt mondjesmaat. Wie weet haalt ze dat vochtgebrek s nachts in? Eten doet ze overdag heel goed. Nou meiden, slaaptijd...Maar voor hoe lang? Tot snel weer!
Hallo allemaal Hier nog een kleine meid die nog nooit heeft doorgeslapen en al weer ruim 14 maanden is... Nu hebben we ook wel het nodige meegemaakt samen en op dit moment is de situatie zo dat we samen bij mijn ouders wonen en we slapen in het huis ernaast bij mn oma (iets meer ruimte) en delen een slaapkamer. Ik krijg heel vaak te horen: slaapt ze nou nog niet door? en je moet dr gewoon laten huilen hoor! Nu vind ik het sowieso niets om mn kind te laten huilen als dit niet nodig is + ik kan moeilijk mn zieke oma (alzheimer) snachts wakker laten huilen dus ja... Ze krijgt ook nog BV en dit gemiddeld 1 a 2 x per nacht. Groetjes
Hallo allemaal, Heb ergens aan het begin van dit topic een keer gereageerd. Daarna eigenlijk niet meer. Sinds een tijdje slaapt mijn zoontje in een peuterbedje. De eerste drie nachten heeft hij gespookt en sindsdien wordt hij 's nachts niet meer wakker en slaapt heerlijk van 20 - 7.30. Misschien was ook gewoon het ledikant niet zo'n succes meer ofzo. Hoe het komt, weet het niet. Wil iedereen die nu nog wel regelmatig wakker zit 's nachts, er veel sterkte mee wensen en hopen dat het snel een beetje beter gaat.
Vagans: welkom! Voor jou helemaal zwaar als je ook nog eens zwanger bent! En dan nog 1 a 2 keer BV geven. Dapper hoor! Misschien dat je kleintje de onrust een beetje gevoeld heeft. Hoop dat jullie snel in een rustig 'vaarwater' terecht komen. Patjuh: welkom terug Fijn dat je een oplossing gevonden hebt! Wat zal dat heerlijk geweest zijn, die ochtend dat je wakker werd en dacht: ik heb zomaar aan een ruk kunnen slapen! Helaas is t hier nog veeel te vroeg voor een ledikant. Mijn jongste is nog maar 14 mnd en net als haar 2 zussen een kleintje (die sliepen ook pas met 2,5 in een peuterbed) dus dat zal nog wel even duren. Ze lijkt op zich ook prima te liggen in haar ledikant. Vannacht was een topnacht hier. Ze krijgt nog wel steeds een pyama-papje rond 23.30. Ze werd vannacht even huilend "wakker" om 1.30, ik liep naar haar kamertje maar ze lette niet eens op mij. Ik legde mijn hand op haar hoofdje en een paar tellen later sliep ze weer. Zonder drinken (water), zonder knuffel. Ik weer verder slapen en werd pas om 6.00 weer wakker van haar. Melk gedronken en toen nog tot 7.30 verder geslapen. Top dus. We waren gister de hele dag buiten, in het sprookjesbos, ze heeft 2 slaapjes gedaan in de auto, maar heeft verder veel in de wagen gezeten en niet heel actief geweest. Dus t zou de buitenlucht kunnen zijn... Je hoopt toch altijd dat dit t begin is van een nieuwe (goede!) fase Verders alles goed met iedereen?
Fijn om te lezen dat er bij sommige wat "rust" in komt! Met de buisjes is alles goed gegaan, ging super snel en geen last gehad. Ze zit nog steeds heel veel aan dr oortjes dus ben benieuwd naar de nacontrole. Het slapen gaat met vlagen, van de week weer 3x 3 uur lang met dr bezig geweest. Eerst laten liggen en steeds langsgaan, uiteindelijk eruit gehaald want ze was helemaal overstuur en ging zo enorm snikken met grote halen en zich daardoor verslikken. Echt groot verdriet dus. Tandvlees ingesmeerd met dentinox want er komen 2 kiezen door en in bed genomen tot ze weer rustig was. Op het gegeven moment gaat ze dan in je neus prikken en aan je haren trekken dus toen is ze weer naar dr eigen bed gegaan en is ze ook weer gewoon gaan slapen. Vannacht is ze 3x wakker geweest maar ging na een aai en even recht leggen weer verder tukken. Ze ligt dan nog wel 10 minuutjes te "hummen" (weet niet hoe ik het geluid moet omschrijven, ze maakt het ook als ze iets eet wat ze erg ekker vindt, sm noemt het spinnen). Alsof ze in een soort trance raakt voor ze gaat slapen. Ze is er ook aan toe om te gaan lopen maar durft nog niet meer als 1 stapje los te maken. Ze gaat wel al staan zonder hulp/tafel en pakt ook al dingen van de grond vanuit losse stand, maar stapjes zitten we nog op te wachten. Ze legt nu ook al echt verbanden, dus bv als ik haar dr sokken geef en vraag waar die moeten legt ze ze op dr voeten. Ze is ook helemaal trots als ze dr fruit en boterham met een vork eet, mss ook omdat mama als een debiel zit te klappen omdat ze zo trots is. @vagans, sterkte met de nachtvoedingen, zeker nu zwaar met een tweede op komst. Ik twijfelkde van de week of ik dr weer een fles zou geven snachts, maar ik ben zo bang dat ze die dan de dag erna weer wil, we zijn eer net vanaf. Ik kijk dan of ze wel water wil en als ze dat niet wil (wat ze wel graag lust) zal ze wel geen dorst hebben denk ik. Nou hopen op goed nachten, maar met dat warme weer slaap ik toch slecht.
Hallo allemaal.Na twee weken is mn labtop eindelijk weer terug!!! hier gaat het heel erg wisselend.Hoewel we vannacht de eerste keer hebben gehad zonder melk!!!!!!!Riekje wij gaven ook nog 1/2x melk in de nacht.Maar dat is echt een gewende denk ik hier. vannacht heb ik hem om 1 uur even eruit gepakt en over zn bolletje geaaid(normaal rende ik al als een gek naar beneden om de fles te maken)maar vannacht dacht ik ik doe het eens anders...en toen heb ik hem weer terug in bedje gelegd en toen heeft hij tot 7.30 geslapen!!!!!!!!!!!!!!!!!!nog nooit meegemaakt. hij slaapt de laatste 3 dagen beter, maar vannacht zonder fles was absoluut top!!we proberen hem overdag 1x te laten slapen sinds 3 dagen, dus misschien heeft het daar wel mee te maken...?we zullen zien vannacht!! bohh nandak...3 x 3uur lang...das wel heftig zeg!!!meestal wordt hij hier na een flesje rustig en slaap hij verder....maar ja dat is natuurlijk met deze leeftijd ook niet de bedoeling... nou riekje jou nacht was gister ook fijn!!hoe is het vannacht gegaan??
Sorry sorry sorry, al veel te lang niet gereageerd... @audrey; hopelijk nu helemaal van de melk af 's nachts! @nandak; dat 'hummen' doet Mike ook voor hij in slaap valt Fijn dat de buisjes goed zijn gegaan. Bij Mike duurde het ook bijna een week totdat hij niet meer aan zijn oren zat. Op de dag van de operatie had hij een dubbele oorontsteking en zaten zijn oren vol pus... De pus kon er tijdens en na de operatie eindelijk uit (loopoor). maar het heeft wel even geduurd tot zijn oren echt ontsteking vrij waren. Hier gaan de nachten echt veel beter. Hij heeft 2 weken geleden 5 nachten achtereen door geslapen daarna kreeg hij de waterpokken en was het weer 4 nachten wakker worden, nu weer wisselvallig... De avonden daar in tegen zijn echt beroerd. Heb denk ik liever die nachten dat ik er dan uit moet! We hebben nu 2 varianten... 1. Hij valt pas tegen 22/23 uur in slaap, tot die tijd veel huilen, gillen en krijsen. 2. Hij valt gelijk in slaap, maar wordt elke uur/1½ uur gillend wakker. Bij beide varianten laten we hem liggen. had er eerst wel moeite mee, maar merk dat als we naar hem toe gaan en troosten, dat hij dan helemaal niet meer gaat slapen. Als we hem enkel via de babyfoon praat functie toe praten, is hij sneller rustiger en weet hij dat we er wel zijn en hem wel horen. Door die avonden lig ik vaak niet voor 00.00 in bed... daarom ook wel blij dat ik er niet meer elke nacht uit hoef. Maar nog even een vraagje? Iedereen heeft het over doorslapen, maar wat wordt er nu eigenlijk bedoeld met doorslapen? Hebben we het dan alleen over de nachten (van 00.00 tot 05.00/06.00) of tellen we daar de avond ook bij? om niet teveel in het negatieve te hangen hebben wij hier in huis afgesproken dat mike doorgeslapen heeft als hij tussen 00.00 en 05.30 niet wakker is geworden... De laatste tijd komt deze afspraak steeds meer ter discussie omdat mike nu vaak heel laat in de avond nog wakker is en dan pas tegen 00.00 weer in slaap valt en op dat randje van 00.00 zit. Maar manlief blijft zeggen dat ik die 'regel' zelf bedacht heb en me er dus aan moet houden Want als alleen van naar bed brengen tot de volgende ochtend doorslapen is, dan wordt mijn slaapschema opeens weer een stuk roder
Ja Macmazsy: daar vraag je me eigenlijk wat. Onder doorslapen versta ik toch meer: goed slapen in de nacht, zonder dat papa en mama steeds hun bed uit moeten. Dus ik tel eigenlijk altijd vanaf een uur of elf, als ze haar laatste fles krijgt ( wat jullie begrijp ik ook niet meer doen). Maar voor die tijd slaapt ze 9 vd 10 keer goed. Ze doet er vaak ook wel een half uurtje over om in slaap te komen ( ze gaat er pas rond 20 uur in, huilt vaak nog even en meestal gaan we nog n keer terug, dus ze slaapt vaak pas rond 20.30). Ik vind t best heftig om te lezen dat jouw zoon pas rond dat tijdstip in slaap valt. Dan hebben jullie ook bijna geen avond voor jezelf? Of ben je er zo aan gewend dat je rustig een film kunt kijken met zijn gehuil op de achtergrond? Hoe vaak/ lang slaapt hij overdag nog? Audrey: gefeliciteerd met deze mijlpaal! Grappig hè, dat dingen soms zo makkelijk op te lossen zijn? Is t afgelopen nacht weer zo goed gegaan? Hier ook nog wisselend, maar ze maakt wel langere rukken in de nacht. Vaak hoef ik er nu maar 1 keer uit om te troosten, water/melk te geven en slaapt ze dan door tot rond een uur of 7. Kan ook met de warmte te maken hebben hè? Je zou denken dat ze er dorstiger van worden/ slechter door slapen, maar t kan ook andersom werken... NandaK: klopt dat wel? 3x3 uur? Dat zou betekenen 9 uur, dus de hele nacht eigenlijk...of begrijpen we je verkeerd? Wel erg sneu, voor haar en voor jullie. Je zult wel doodop zijn. Hopen dat t een stuk beter zal gaan zodra haar kiezen door zijn. Wel super dat t zo goed is gegaan met de buisjes. Ben ook benieuwd naar de nacontrole! Wij gaan overmorgen op vakantie dus ik zal een week of 2 "afwezig" zijn. Mij benieuwen hoe t op vakantie zal gaan met slapen...vaak is ze dan veel onrustiger. Ben je net zo ver gekomen voor je gevoel, wordt straks alles weer teniet gedaan... Nou meiden, hoop op veel positieve verhalen als ik weer terug ben! Zet m op en geef niet op!
Als mike pas rond die tijd in slaap valt hebben we idd niet veel aan onze avond. We laten hem zoizo in het begin even huilen. Maar als dit te lang duurt gaan we naar boven, krijgt hij wat warme melk op de hoop dat dit werkt en en anders maar weer even huilen. In het ergste geval ligt hij bij ons beneden op de bank of boven in bed en brengen we hem later weer. Overdag slaapt hij gemiddeld tussen de 1 tot 3 uur. Die 3 uur zijn vaak na een slechte avond/nacht. Om 19.00 ligt hij er 's avonds weer in.
Geinig Topic ! Ik mag me ook wel melden denk ik. Ons mannetje heeft vanaf hij 8 weken is nooit meer langer dan 3 uur aan 1 stuk geslapen. Sterker nog eigenlijk slaapt hij nooit langer dan drie kwartier aan 1 stuk. Met 8 maanden kwamen we er achter dat hij KISS had. Hij was behandeld maar niet door de juiste persoon. Nu is hij enige tijd geleden behandeld en hij kan echt stukken beter liggen. Hij is eindelijk relaxt. Kiss Hij slaapt op zijn kamertje op een Montesorri Floor bed ik kan dan heel makkelijk even bij hem liggen en hij houd nogal van ruimte Montessori Floor Bed En de nachten slaapt hij bij ons in de co-sleeper of eigelijk gewoon stiekem in ons bed. Hij drinkt gemiddeld een keer of 3 per nacht. Inmiddels heb ik het helemaal van me af laten glijden hij slaapt nou eenmaal zo en het is niet anders. EN het is pas een probleem als wij dat er van maken niet andere mensen Hij heeft ook maar heel weinig slaap nodig. Overdag max 1 keer of in uitzonderlijke gevallen 2 keer drie kwartier soms heel iets langer. En dan kan hij prima van 2 tot half 12 in de avond rondscharrelen. (ik heb ff linkjes toegevoegd als ik de fotos moet uploaden zijn ze te groot ofzo ..)
huh... waar heb ik gezegd dat ik zwanger ben???? weten jullie meer als ik HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Ik heb niet eens een partnet, ik ben sinds februarie alleen staande mama. de verwekker van mn meisje is niet meer in beeld maar nog wel een heel gedoe omtrent door hem gemaakte problemen. Maar zwanger... nee echt niet hoor!
Hoi allemaal! Terug van weg geweest! Heerlijk gehad, maar ook op vakantie liepen de nachten precies als thuis. En aangezien we op 2 verschilende vakantie-oorden hebben gezeten, zal t toch echt niets te maken hebben met de ruimte waarin ze ligt/de richting van haar bedje, stralingen ed. Het is gewoon pure gewenning, dat wakker worden. Vagans: excuses, ik heb n roddel de wereld in geholpen en ik heb geen idee waarom. Ik dacht het ergens gelezen te hebben, maar als ik teruglees kan ik t inderdaad nergens vinden. Misschien dat ik wou schrijven: extra moeilijk voor jou als alleenstaande ouder. En dat is t natuurlijk ook, er is niemand die je s nachts eens zijn bed uit kan duwen (met je ouders doe je dat toch niet zo snel...) Cos: leuke blog met leuke foto's! Wat knap dat hij al zo goed kan staan met zijn 10 mnd! Helemaal voor een jongen is dat erg snel. En inderdaad, wat je zegt: het is pas een probleem als je dit zelf zo ervaart. Maar t kan je soms flink aangepraat worden. Wat betreft jullie avonden: gebeurt dat vaak dan, dat hij tot 23.30 rondscharrelt? Kan hij dan echt niet slapen? Halen jullie m eruit, of leg je m eerder nog niet neer omdat je toch weet dat t niet werkt? Ook voor jullie best pittig, aangezien je dan toch niet echt ustig zit met zo'n handenbindertje om je heen... Macmaszy: Ooo dus t gebeurt gelukkig niet al te vaak... Is 19.00 misschien wat te vroeg voor m? Of valt hij meestal om dat tijdstip wel in slaap? Hoef ik met mijn dochter niet eens te proberen. Ligt ze zo anderhalf uur te huilen. Pas rond 20.30 wordt ze rustig, dit is echt haar tijd. Daarnaast redden we 19.00 niet eens, dan zitten ze pas in bad, haha. Toch vraag ik me weleens af wat ze zou doen als ik wel een keer streng zou worden en alleen maar elke 10 min over haar bol zou aaien, ipv haar eruit te tillen, tegen me aan te houden en/of water/melk te geven. Probeer t eens uit, zou je denken..Maar s nachts ben ik zoooo zwak. Ik hou t gewoon niet vol dat gehuil. Ik weet wel dat mijn andere 2 er waarschijnlijk toch niet wakker van worden, maar t is net of t gehuil 100x harder klinkt nu er nog 2 andere kinderen liggen te slapen. Als mijn 1e dochter vroeger (8 jaar geleden) weleens huilde s nachts, kon ik haar veel makkelijker even laten huilen. Maar dit gebeurde niet vaak. Ook mijn 2e werd bijna nooit wakker s nachts. Ik ben daardoor echt super verwend geraakt, had echt nooit verwacht dat dit met de 3e wel zou gebeuren. Waarschijnlijk haalt ze s nachts gewoon de "gemiste" aandacht in, hihi (terwijl ze die overdag toch dubbel en dwars krijgt!) Hoe is t met de andere mama's? Zijn er nog n aantal succesverhalen te vertellen? Geef ons hoop!
ik wil me hier ook graag aansluiten mijn zoon is nu bijna een jaar en heeft lange tijd vanaf 5 maand goed de nacht dood geslapen sinds hij een maand of 9 is word hij veel wakker in de nacht vooral de laatste maand moet ik bijna elke nacht meerdere malen naar hem toe soms zit er eens een rustige nacht tussen (zoals gisteren) dan hoor ik hem de hele nacht niet er zijn ook kan wel nachten dat 1 bezoekje genoeg is word andere nachten (zoals nu) moet ik wel 4,5,6 keer naar hem toe meestal is een aai over de bol genoeg soms moet ik hem wel uit bed halen
Na een jaar slaapproblemen eindelijk een arts die ons probleem serieus neemt. Dinsdag waren we bij de huisarts ivm dochters oren en hij vroeg hoe het met mij ging en ik barstte nog net niet in tranen uit. Verhaal vertelt en ook dat de kinderarts ons niet serieus neemt en gewoon zegt dat de slaapproblemen bij de leeftijd horen... Hij vond dat het zo niet langer kon omdat wij ouders ook op ons tandvlees lopen en heeft melatonine voorgeschreven. 2 dagen gegeven nu en ze heeft in ieder geval 2 nachten geslapen, eerste.nacht tot half zes en vannacht tot half vijf, dus al wat vooruitgang
Riekje, jij twijfelt er heel erg aan of je niet zelf de veroorzaker bent, maar je zegt ook zelf dat je eerste twee kinderen amper wakker werden. Die twijfel herken ik ook, wat heb ik gedaan dat ze zo vaak wakker wordt, moet ik niet wat strenger zijn? Hier is het dus langzaamaan beter gegaan, zowel qua rust om ons heen als qua rust in ons dochtertje zelf. Nu is ze ruim 21 maanden en slaapt sinds een maand of vijf de hele nacht door, zonder ook maar één keer wakker te worden. Eerst tot vijf uur, toen tot hal zes, zes uur en nu is het al een tijdje zeven uur, halfacht. Zelfs als ze niet lekker in haar vel zit overdag, zoals vorige week de hele week, beïnvloedt dat haar slapen 's nachts niet meer. Bijna niet te geloven. Sterkte iedereen!
Kvinna: dat stelt weer gerust! Nog 1 maand te gaan dan hopelijk... Sandraske: hoe lang moet je dit blijven geven? Ben zelf niet zo van de middeltjes, maar als je echt niet meer kunt, dan kan t soms niet anders. Nu maar hopen dat ze door dit spul een goed en blijvend(!) slaapritme ontwikkelt. Hoe is t verders met iedereen? Lange tijd niets gehoord. Hier alles nog t zelfde, de ene nacht maar 1x, de andere nacht 3 a 4x. Zoals de afgelopen 2 nachten, maar dat is te verklaren. Ze heeft een week geleden haar BMR prik gehad en heeft nu al 2 dagen flinke koorts. Maar ja, zo is er altijd wel weer iets.... Wanneer komt ze inderdaad nou eens in een RUSTIG vaarwatertje terecht??? Zijn er bij jullie nog kindjes die nu ineens wel doorslapen? Hoop t voor jullie! Groetjes en rustige nacht!!!!
Ik ben er ook niet zo vanmaar ik zat er echt doorheen, het scheelt wel dat melatonine een lichaamseigen stof is. We hebben het een week gebruikt en het ging steeds beter. Minder vaak wakker en minder lang, daarnaast zijn we nog bij een osteopaat geweest vorige week. We hebben een week geslapen tot vijf uur zonder nachtelijke avonturen en sinds donderdagg slaapt ze tot zes uur/half zeven!!