Weight watchers

Discussie in 'De lounge' gestart door Sewgirl, 16 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sewgirl

Sewgirl Actief lid

16 nov 2007
    401
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Ik had een vraagje of mensen op dit forum Weighr Watchers doen en degene die dit doen welke methode jullie doen. De online methode of de bijeenkomsten? Ik wil er ook graag mee beginnen maar zit te twijfelen of ik de online methode of de bijeenkomsten methode moet doen. Misschien zijn er mensen met ervaringen met beide methoden?
    Groetjes en alvast bedankt,
    Sewgirl

2. Goblingglow

Goblingglow Actief lid

8 sep 2008
    369
    0
    0
    Achterhoek
    Ik heb een aantal jaren geleden bij de WW gezeten, ben toen 13 kilo afgevallen !
    Ik ging altijd naar de bijeenkomsten, omdat ze je daar wegen is het een extra stimulans om af te vallen. ook zijn er dan andere dames en heren en ze hebben vaak ook goede en leuke tips.
    Ik vond het erg goed te doen, en je mocht lekker veel eten,
    werd alleen aan het begin even helmaal gek van de points die je moest opzoeken en tellen...

Succes ermee !
    liefs C.G.

3. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Ik heb ook bij de WW gezeten, ik ging altijd naar de bijeenkomsten. Ik was 16 kg afgevallen. Helaas ook weer terug bijgekomen, sluipt er stiekum in de loop der jaren weer in. Nu weer opnieuw begonnen. Dit keer gewoon thuis, maar wel met behulp van de WW Methode. Ben nu 2 weken bezig en 5 kg. kwijt. En vooral belangrijk! Nog geen moment honger gehad.

Succes

4. Sewgirl

Sewgirl Actief lid

16 nov 2007
    401
    0
    0
    Ok super, misschien zijn die bijeenkomsten toch een soort stok achter de deur. En mijn tante die ook Weight Watchers heeft gedaan zei ook dat ze daar best streng zijn dus dat is natuurlijk een extra stimulans om sterk te zijn. En positief dat je er goed van afvalt maar wel lekker kan eten.... Morgen neem ik de definitieve beslissing, maar ik denk al wel dat ik het weet... Dank jullie wel,
    Groetjes,
    Sewgirl

5. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Hoi Sewgirl,

Ik ben 5 weken geleden begonnen met Weight Watchers FlexiPoints (het nieuwe programma heet Comfort Plus, geloof ik) en ben inmiddels al 5 kilo kwijt. Ik moet er nog zo'n 17 nu.
    Ik zag het toch echt niet zo zitten om wekelijks naar meetings te gaan en ik gebruik de CD-Rom. Maar dat is een persoonlijke voorkeur van mij, natuurlijk.

Ik heb ook heel even op de website van WW gezeten, maar vond de online-methode ten opzichte van de CD-rom niet zo heel veel toevoegen. De website kost geloof ik zo'n 15 euro per maand, de CD-rom is onder andere ook tweedehands via Markplaats te bestellen.

Ik vind het programma echt top, het is heel makkelijk vol te houden en ik heb totaal niet het idee dat ik op dieet ben. Je mag namelijk best veel, heel veel groente en fruit zijn 0 punten, dus als je een keer trek hebt, pak je al snel een appel in plaats van een zak chips.

Zelf vind ik het prettig om de vrijheid te hebben te kiezen wat ik eet, ik heb na mijn eerste zwangerschap geSonjaBakkerd en daar was die vrijheid toch minder.

Kortom, welke manier je ook kiest -online, cd-rom of de wekelijkse bijeenkomsten- ik vind het de ideale manier om af te vallen, er is best makkelijk ruimte te maken in je menu voor een lekker koekje en uiteindelijk maakt dat ook dat ik het tot nu toe goed vol vind te houden. Succes!

6. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Heehee,

Zit ook bij de WW. Wil nog 10 kilo kwijt, dan zit ik weer op het gewicht van voor mn zwangerschap, 64 kilo. Ik ga elke 2 weken naar de bijeenkomst. Heb het jaren terug wel eens gedaan via de cd-rom. Maar ik heb echt die stimulans van een bijeenkomst nodig. Soms doe ik er helemaal niks aan en sta ik helemaal zenuwachtig te wezen voor die weegschaal. Dan schaam ik me toch als ik niks ben afgevallen of zelfs een beetje ben aangekomen. Dat geeft dan weer extra stimulans om weer beter mijn best te doen.

Succes ermee in ieder geval! Als je meer vragen hebt, stel ze gerust :D

7. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Ik heb voor mijn zwangerschap met cd rom gedaan en wilde nu eigenlijk online gaan doen maar Lia, jij zegt dat het niet veel toevoegt. :-k

Naar de bijeenkomsten vind ik nogal lastig te plannen ivm oppas e.d. misschien als het mezelf écht niet zou lukken dan wel.
    En of ze streng zijn ligt volgens mij aan wie het leidt.

8. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Ik heb ook anderhalf jaar op de weight watchers gezeten, voor mij werkte het perfect! meer dan 20 kg afgevallen.
    Je kan er ook voor kiezen om 1 keer per 2 weken te gaan, het risico is dan dat je snel (als het niet lekker ging) een week overslaat.
    Na een tijdje heb je daar veel contacten en die vragen bijvoorbeeld ook waar je de vorige keer was.
    Ik vond de bijeenkomsten leerzaam en naar verloop van tijd ook erg gezellig.
    Het is maar een uurtje en je kan daar weer een tijdje op teren.
    Succes met je besluit.

Kus Senna

9. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik heb ook enkele maanden de WW-bijeenkomsten gevolgd. Ben er op 5 maanden tijd zo'n 7kg mee afgevallen. Had een BMI van 26.1 en wilde onder 25 geraken owv zwangerschapswens. Ben sinds mei niet meer gegaan owv verschillende redenen maar ben van plan om toch terug te gaan. Zou graag nog een 4-tal kg vermageren.
    Ik vond het een geweldige methode. Ben een échte Bourgondiër en hou ook niet zo van sport en kon nog alles eten wat ik wilde. Ik moest enkel opletten dat ik af en toe wat punten spaarde voor die lekkere frit, die chocolademousse.
    Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik er niet naar keek als we uit gingen eten, dan telde ik niet die dag. Dat is ook de reden waarom ik zo traag vermagerde.

Lieve groetjes!

10. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ik had mezelf daar aangemeld en een uur daarna al weer afgemeld, want ik vond het echt niks. De site werkte gewoon niet prettig en voegde ten opzichte van de CD niet zo veel toe, vond ik zelf. Je kan online je punten invullen, maar ja... dat kan je met de cd ook. Verder kun je online wel veel recepten vinden, maar dat vond ik niet zo'n pré.

11. Sewgirl

Sewgirl Actief lid

16 nov 2007
    401
    0
    0
    Hallo allemaal,
    Nou, heb de knoop vanochtend doorgehakt en ben toch voor de online methode gegaan. Voorlopig mocht dat niet werken dan ga ik toch wel naar de bijeenkomsten. Ik vind het juist wel prettig werken die site, ziet er erg duidelijk uit en het is erg fijn om mee te werken. Recepten heb ik nog niet naar gekeken, maar ga zeker doen. ook vebaasde me het hoeveel je mag en dat je dat naar eigen inzicht kan inplannen. Ik ga maandag beginnen en ga ook weer samen met manlief naar de sportschool. Ik ben erg gemotiveerd door WW, het lijkt mij een erg goede methode. ook het contact met de klantenservice vind ik goed. Ik vind het ook erg prettig dat je werkt met doelen, bij mij is dat dus nu 10%, dus van 101,8 naar 91. Bedankt voor de tips en advies en hopelijk dat het werkt!
    Groetjes,
    Sewgirl

12. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Fijn dat je je keuze gemaakt hebt. Nogmaals succes!

13. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ik ben vorige week begonnen en ik ga wel naar de bijeenkomsten. Het leuke is dat ik door de borstvoeding extra Points krijg!

14. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Nou ja, wat voor mij dan de Titanic is, is voor jou blijkbaar de Love Boat :D

Veel succes, hou ons op de hoogte van je vorderingen!

Deel Deze Pagina