Hallo, Mijn zoontje is nu twee weken en we zijn nog zoekende naar een oplossing voor het voeden aan de borst. De eerste dagen zocht hij de tepel wel, hij hapte ernaar maar hapte niet door en zoog niet. Na drie dagen een lactatiekundige gehad. Zij gaf aan dat ze twijfelde over een VERBORGEN kort tongriempje. Hierna het tepelhoedje geprobeerd en dit leek perfect te gaan. De eerste dagen hierna groeide hij goed. Vorige week leek het voeden minder te gaan. Voor mijn gevoel kreeg hij erg weinig binnen en hij werd een veel ontevredener kind dan hij geweest was. Dit bleek te kloppen; hij was maar 15 gram gegroeid! Snel bijgevoed met flesje en mijn voornemen was om naar Utrecht te gaan voor een consult bij Erica Post. Echter, opeens zag ik het licht en ontdekte ik dat ik het aanhappen niet goed deed. Ik was al snel tevreden waardoor hij niet de hele tepel in de mond had. Dit de dagen erna anders gedaan maar ook af en toe ( 5 keer 40 cc vanaf donderdag) bijgevoed met flesje. Vandaag gewogen en 105 gegroeid vanaf donderdag. Nu lijkt het dus weer goed te gaan. Ik twijfel erg over de vervolgstappen. Dit omdat Utrecht dik 1 1/2 uur rijden is voor ons. Vandaar graag eerst uw/ jullie reactie. Kennen jullie het verborgen korte tongriempje? Wat zijn de kenmerken hiervan? Enz. Nog een paar weetjes; - Het voeden duurt erg lang; Jesse lijkt te slapen maar wanneer ik hem van de borst af wil halen begint hij weer te zuigen, hij laat nooit uit zichzelf los. - Bij elke verschoning heeft hij gepoept en geplast. Ik ben benieuwd naar jullie reactie. Alvast bedankt.
Hoi. Een verborgen kort tongriempje kan zijn. Echter kan ik je geen speerpunten geven hoe je dat kan zien. Je hoeft niet percee helemaal naar Utrecht te gaan. Er zijn vaak ook verloskundigen die kunnen bekijken en evt. kunnen knippen. Zoek even bij jou in de buurt. Laat er gewoon even naar kijken, dan kan je dat verhelpen of uitsluiten. Voor het aanleggen kan je evt. een lacatiekundige in consult vragen om mee te kijken en je tips&tricks te geven. Ik zou er voor nu aan toegeven dat hij veel aan de borst drinkt en nu nog wat lang. Je zoontje is nog heel jong en moet het ook nog leren. Zolang hij goed plast,poept, groeit en vrolijk is, dan is het goed. Groetjes Saskia