Mn dochter is nu ruim 8 maanden. Ik zit er aan te denken om fles van 23u niet meer te geven. Ik maak haar dan altijd wakker. Dit is har voedingschema, tijden kunnen afwijken: 7u30 : fles 180cc gaat meestal 140 van op. 10u:fruit met water 12u30: boterham met water 13u: fles 180, gaat meestal 160 van op 16u: koekje met water 18u: groente met toetje, eet ze altijd heel goed van. 20u30: fles 180cc, gaat meestal helemaal leeg. 23u: fles 180cc, gaat meestal ook helemaal lee. Ik maak haar dan wakker. Stel dat ik de fles van 23u niet meer geef, dan ben k bang dat ze gaat spoken in de nacht. Wat zouden jullie doen?
Als hij nog helemaal op gaat Is ze er waarschijnlijk nog niet aan toe om het zonder te doen. Vaak zie je dan dat ze steeds minder van die fles gaan drinken, dat Is het moment om hem weg te laten. Maar je kunt het natuurlijk gewoon uitproberen: als ze dan weer om een nachtvoeding vraagt weet je dat het te vroeg was. En voor hetzelfde geld slaapt ze gewoon prima door zonder.
Ik zou het gewoon eens proberen 😉 verder eet je dochter prima overdag, en ze zou dus best de nacht door kunnen komen.
Met 8 maanden moet het echt wel kunnen hoor volgens mij. Ik zou het gewoon proberen. Als ze 's nachts toch nog hongerig lijkt zou ik gewoon proberen om er overdag op enig moment iets meer in te krijgen. Op deze leeftijd kreeg mijn dochter bijvoorbeeld altijd één keer extra fruit of groente (dus 4 grote eetmomenten ipv 3). Misschien kun je dat proberen? Maar misschien is het niet eens nodig. Succes!
Gewoon proberen. Misschien komt ze inderdaad 's nachts. Dan zou je ervoor kunnen kiezen dat niet erg te vinden , of die van 23uur toch nog geven.
Hier ineen keer van 4 naar 3 flessen en binnen een week ook al naar 2 flessen. En ook geen 180 meer. Drinkt ie niet op. Water accepteerd ie niet dus krijgt nu appelsap en soms diksap. Eet ook hele boterham op en 100 gram fruit en 200 gram groente met toetje. Nu die ziek is krijgt ie wel 1 klein flesje meer. Drinkt ie toch niet op. Maar goede hoop dat antibiotica gaat helpen. Hij is nu trouwens 8 maanden en 2 weken.