slecht brood eten

Discussie in 'Voeding' gestart door Mama81, 20 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Hallo allemaal,

Mijn zoon is op dit moment 14 maanden, een erg gezellige en ondernemende leeftijd, waarbij alles wat je de laatste tijd in het ritme hebt gekregen, er weer volledig uitgaat volgens mij....haha.
    Zo ook het eten van brood. Voorheen gingen er met gemak 2 boterhammen in, tegenwoordig met moeite een halve tot 1 hele. HEt maakt niet uit wat erop zit, ook helpt het niet als ik het hem zelf laat doen, want meneer knijpt zijn brood fijn en gooit het met een smak op de grond. Hij heeft een aardig gewichtje, dus ik maak me nog niet zo heel erg druk, maar ik wil wel dat ie tussen de middag eet, zonder er een al te grote strijd van te maken.

Tips zijn welkom!!

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Volgens mij is het zo dat de eetlsut ook veranderd. Hij groeit wrs nu iets minder hard en heeft nu minder trek? De mijne eet nu ook 1,5 boterham vanaf dat hij 7 maanden is, maar dat zal straks waarschijnlijk ook minder worden?
    Ik zal er iig geen issue van maken anders gaat hij het misschien als spelletje/ machtsmiddel gebruiken. Eet hij: leuk, en zo niet dan niet. Scheelt dat hij goed in zn gewicht zit, dan is het ook niet zo'n punt als hij tijdelijk minder eet. Als hij echt grote honger krijgt gaat hij wel weer eten!
    Gaat het avondeten wel goed? En het drinken?

3. Mama81

Mama81 Fanatiek lid

2 mei 2007
    1.477
    0
    0
    Zou ik dan als hij zijn brood echt niet eet, iets anders moeten aanbieden of dan maar niet eten? Van de week paste mijn moeder op en die heeft toen maar pap gegeven zodat ie toch wat binnenkreeg. Ik vraag me alleen af of dat wel zo verstandig is, hij krijgt 's ochtends ook al pap nl...

4. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Het gaat met fases is mijn ervaring. Momenteel eet mijn zoon brood, maar dit kan zo weer omslaan en dan vervang ik het brood voor een bord pap. Meestal als er een kiesje doorkomt wil mijn zoon geen brood eten, begrijpelijk want het zal wel zeer doen dan. Maar momenteel is brood weer erg in trek ;)

Deel Deze Pagina