slaapritme veranderen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sweet978, 15 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    Hai dames,

Ik heb een vraagje en misschien hebben jullie de gouden tip.
    Hier thuis mogen we niet klagen over smurf der slaap ritme. Ze slaapt al vanaf week 6 door. Het enige nadeel is dat ze elke ochtend om 6 uur klaar wakker is. Ik haal haar zowieso pas om 6.30/7.00 der bed uit voor ontbijt. IK zou het prettig vinden als ze pas om 7 uur wakker wordt:) Ze gaat in principe om 19.00 uur de nacht in, dus ze maakt flinke lange nachten. Als ik haar echter om 19.30 der bed in doe, of soms wel eens wat later ivm thuiskomen van de oppas dan is ze nog steeds om 6.00 wakker. Overdag doet ze twee slaapjes van 2 uur ongeveer en die heeft ze ook echt nodig.

De vraag is dus.. hoe kan ik haar wat langer laten slapen of is dit gewoon tijdelijk en zijn er meer kinderen bij wie t , toen ze ouder werden, vanzelf later werd?

2. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Volgens mij kan je een kind niet langer laten slapen, bij ons maakt het ook niet uit hoe laat we Tygo in bed doen. Hij is altijd tussen 6 en 7 wakker. Voordeel bij ons is dat hij gaat spelen en brabbelen en we kunnen hem dus makkelijk nog even laten liggen.
    Zelfs al hij overdag minder slaapt wordt hij deze tijd wakker. Het is natuurlijk ook al vroeg licht en de vogeltje beginnen al vroeg e kwetteren.
    Als ik soms de berichten lees hier is het al heerlijk als je kind de nacht lekker doorslaapt..
    Maar goed geen tips voor je helaas, misschien heeft iemand anders een ideetje...

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoe laat zijn haar slaapjes overdag?

(hoe moeier een kind naar bed gaat, hoe vroeger hij/zij in principe wakker wordt)

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij deden ons jochie om die reden wel om 8 uur pas in bed. Hij sliep zo'n 10,5 tot 11 uur per nacht. En dan met 2 dagslaapjes van 1,5 uur.

Is ze om 19.00 wel moe? anders zou ik gewoon eens kijken wat haar eigen lijfje zegt qua bedtijd.

Ik denk dat je het even een paar dagen vol moet houden om te kijken of het gaat werken in de ochtend.

5. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @Cygnet
    ze is om 6 uur wakker en komt dat om 6.30 haar bed uit.
    ze gaat er dan weer om 9 uur in tot 11 uur
    en s middags slaapt ze van 14.30/15.00 tot 17.00
    en dan de nacht in om 19.00

t gekke is dus dat ze best laat een slaapje nog heeft, soms slaapt ze nl pas om 16.00 en dan tot 18.00 maar dan nog ...19.00/19.30 is t bedtijd.

t is altijd wel al een flinke slapert geweest. ( heeft ze van der vader :) )

@ Deepfreese

Eigenlijk gaat ze altijd met 5 of 10 minuten slapen als ze in der bedje gelegd wordt. Soms probeer ik wel eens wat te rekken ( ook ivm thuiskomt van mn vriend) maar helaas..rond 19.00 is t gewoon einde oefening.

6. MamavanJurre

MamavanJurre Actief lid

3 nov 2009
    287
    0
    0
    Gelderland
    Heel herkenbaar zo gaat het hier ook. Hoe laat ik hem ook op bed leg, tussen 6 en 7 is meneer echt wel wakker. De afgelopen dagen zelfs om 5.30 uur al :$

Volgens mij kan je er niets aan veranderen, zou bij ons ook echt niet weten wat. Hier gaat hij altijd rond half 8 naar bed en veel later redt hij ook niet, hij valt dan om van de slaap. En overdag ook nog 2 slaapjes, zelfde tijden als bij jou.

Ach, ik ben van een avondmens verandert in een ochtendmens :D

7. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    nou ik ben nog steeds geen ochtend mens.. k waardeer alleen mn koffie steeds meer :)
    Gelukkig kan ze zichzelf goed vermaken, dus na t ontbijt speelt zij lekker in de box... en word ik wakkker achter de pc

Deel Deze Pagina