koemelk

Discussie in 'Prematuur' gestart door laravelk, 16 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Wanneer zijn jullie overgestapt naar gewone koemelk? Ik hoor tegenwoordig dat je vanaf 10 maanden koemelk "mag" geven (en een beetje extra vit. geven). Geldt dat ook voor prematuren? We hebben hier verse melk, dus het voelt nogal vreemd om steeds maar poedermelk te blijven kopen. Daarbij heeft D. geen last van onze eigen joghurt en kwark en groeit als kool. Met de KA hebben we pas in januari weer een afspraak en uit onze huisarts komt geen zinnig woord laat staan dat ze iets van prematuren weet. Wie weet hebben jullie een friso/nutrilon-onafhankelijk advies ;)

2. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Hey Lara,

Wat fijn dat het zo goed gaat met David!!

Als hij geen last heeft van kwark en yoghurt, dan kan je best ook gewoon koemelk geven. Hebben wij ook gedaan. Wel naast zijn kunst flesvoeding ivm vit. D. Als je volledig over gaat op koemelk, moet je vit. D er bij geven dagelijks. Bij flesvoeding zit dat er al standaard in, in de juiste hoeveelheid.

Grtjs,
    Aleida

3. adi

adi Niet meer actief

Wij hebben voor de groei kunstvoeding gegeven tot 18 maanden. Ik heb al die voedingswaardes staan vergelijken en kwam tot de conclusie dat KV nr 3 relatief meeste caloriën en vetten bevat, en daar ook veel vitamines aan zijn toegevoegd.
    We zijn ook nooit overgestapt op peutermelk en zo, want dat is alleen koemelk met een smaakje.

Met 18 maanden zijn we overgestapt op koemelk (en geitenmelk voor mijn zoontje)

Deel Deze Pagina