Advies gevraagd, reflux, kma, voeding

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Poeliwoepi, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Poeliwoepi

Poeliwoepi Actief lid

9 dec 2014
    409
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben even radeloos..

DL nu 13 weken oud. Vanaf dat ze 2 weken oud is gaat het niet goed.
    Eerst voeding ingedikt wegens spugen met jbpm. Spugen werd minder, maar keiharde ontlasting, en bleef veel kramp houden, veel windjes etc.
    Vanaf ongeveer 4 weken krijgt ze pepti. Windjes en krampjes weg.
    Dit gaat ook ongeveer 2 weken goed. Ondertussen blijven indikken met jbpm anders bleef ze spugen.
    Nu sinds dat ze 9 weken oud is krijgt ze zantac/ ranitidine.
    Daar enorm dunne ontlasting van, bleef ook wel misselijk.
    Sinds gisteren omeperazol/ losec gekregen. Nu spuugt ze weer veel, ondanks het nog steeds indikken. Krijst weer.
    En dan nog een dingetje. Ze doet nu een dag of 4 gemiddeld 45-60 minuten over 1 fles!

Wat moet ik hier mee??

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Als je zo'n zware medicatie geeft, zou ik eens overwegen om enkele dagen niet in te dikken. Jbpm helpt in sommige gevallen, maar het gaat even vaak fout. Mijn dochter reageerde echt heeeeeeel slecht op alle dikkingsmiddelen.

Uiteraard gaat ze dan weer meer spugen, maar dat is niet erg. Door de medicatie mag ze daar geen last van hebben. Is alleen lastig voor jou, en je wasmachine.

Mijn dochter is extreem veel blijven spugen tot een jaar. Ik moest haar dus ook meermaals per dag nieuwe kleren aandoen. Maar door de medicatie had ze geen pijn, en dat was het belangrijkste.

3. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Misschien moet je al naar speen 2? Verder: Geef de omeprazol even de tijd. Toen wij van ranitidine naar omeprazol gingen was het ook eerst meer spugen en onrustiger. Nu met pepti en omeprazol een wolk van Een baby! Ze spuugt hier ook nog hoor Ik dik nl de voeding niet heel erg in, maar ze heeft er geen last Van...heeeeeeel veel shirtjes en rompertjes gaan er hier doorheen en ook Elke dag in bad. Maar mijn baby is Echt Heel rustig geworden en goedlachs en slaapt klokje rond!

4. Poeliwoepi

Poeliwoepi Actief lid

9 dec 2014
    409
    0
    16
    NULL
    NULL
    Thanks!
    Klein probleempje is ook dat ze al aan dr minimum van vocht/ voeding zit. Meer krijg ik er gewoon niet in. Als ze dan ook nog spuugt ben ik bang voor uitdroging.
    Mijn redding is ook da ze snachts goed door slaapt.
    Verder dik ik 180/6 in met 1,5 schepje jbpm. Dus erg veel is dat niet toch?

Verder deed ze het op zich redelijk op de zantac, op de zeer dunne luiers na. En soms nog wel zichtbaar misselijk...

5. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Zijn flessen van 180/6 niet te groot voor d'r? Misschien dat het voor haar maagje beter werkt om wat vaker kleinere flessen te geven, zodat ze misschien ook minder spuugt?

Deel Deze Pagina