Mijn zoon is een slechte slaper. Bijna iedere nacht belandt hij tussen ons in bed. Hij is maanden ziek geweest en toen was het de enige manier voor ons allemaal om nog wat te slapen. Nog steeds wil hij bij mij zodra er ook maar een scheet dwars zit. In mijn bed slaapt hij met zijn hoofd op mijn arm of op mijn kussen. Nu dacht ik. .. als ik hem een kussentje geef in zijn eigen bed slaapt hij daarin misschien ook beter. Zijn bed staat al schuin maar dat is blijkbaar niet wat hij wil. Ik ken de bezwaren tegen hoofdkussens dus die goedbedoelde opmerkingen zoek ik nu niet. Maar wel: wiens kind had al jong een kussen en verbeterde dat het slapen? Welk kussen zou je me aanraden?
Ik zou het gewoon proberen. De kinderen van een vriendin van mij hebben de kinderkussens van de leenbakker die zijn niet zo dik. Ze zou er ook een kunnen kopen met een rits kan je zelf de dikte bepalen. En als hij graag bij je slaapt zou ik proberen om een gedragen t'shirt van jezelf er overheen ruikt hij ook nog lekker. Maar heb geen ervaring dit is de gedachten en een mama maar verder niets.
Mijn dochter kreeg rond die tijd ook een kussen. Het was opmerkelijk hoe goed ze sliep in ons bed, op mijn kussen. Ze vroeg er ook zelf om om daar op te liggen. En ja, ze ging beter slapen met een kussen in haar eigen bed. Beter, niet perfect. Maar dat zal ze nooit doen, vrees ik.
Fijn dat het soms lijkt te helpen. Toch nog een strohalm want ik heb echt alles geprobeerd volgens mij. Ben echt toe aan nachten zonder zes keer wakker worden... maar vannacht was er een wonder: heb een nieuw matras in zijn bed gelegd en of het nu toeval is of niet. .. hij heeft doorgeslapen! Dus niet alleen in zijn eigen bed gebleven maar ook nog eens zonder huilen! Even een paar nachtjes aanzien of dit toevallig de oplossing is (snap er niets van).