ik heb nog eens even geobserveerd vannacht maar ik hoor niks naar boven komen. ze gaat steeds met een ruk kromliggen. trekt de beentjes op en buigt naar voren, jreunt wat. als ik wel wat omhoog hoor komen is dat meestal na de laatste voeding, het eerste uur ongeveer dat ze in bed ligt. dan beweegt zevwat onrustig.
@ daenerys. sorry ik zie dat ik raar getypt heb..tsja het was vroeg. wat ik bedoel: bleef er bij jouw meisje nog onrust over ondanks medicatie?
Ja ze was nog een tijdje onrustig hierna maar omdat ze alleen maar onrust kende. Ook had de medicatie zijn inwerktijd nodig en bij ons hielp ranitidine alleen niet afdoende. Zodra we gestart zijn met na elke voeding nog gaviscon werd het al stukken beter Icm inbakeren en RRR is dit goed gekomen. Nu is ze een vrolijk rustig meisje wat veel lacht. Omeprazol is trouwens een maagbeschermer maar als je kindje last heeft van het zuur wat omhoog komt door zuurbranden zou ik echt neigen naar ranitidine Als elke x dat zuur die slokdarm passeert doet dat zeer en kan op een gegeven moment de slokdarm geïrriteerd raken. Omeprazol doet dit niet lijkt mij omdat het een maagbeschermer is dus legt puur een laagje op de maag om het maagvlies te beschermen. Omeprazol zorgt er wel voor dat ze minder last heeft van maagzuur en ranitidine neutraliseert het zuur zodat het minder pijn doet.
ik zit er ff doorheen... hoe kan ik haareren slapen zonder huilen? het strakke schema leek te werken, voor even..
Ik wil je even een knuffel geven, sterkte. Je voelt je zo onmachtig als mama als je kindje zo worstelt. De tips van Averlach en shakes zijn duidelijk, verder kreeg mijn zoontje Ranithidine. Dit werd steeds opgehoogd. Een vriendin van mij heeft ook heel lang gezocht naar de oorzaak van de klachten, bij haar was er iets met de darmpjes van haar kindje. Wat betreft slapen, houd vast aan het ritme. Hier hielp ook buikslapen, hoe oud is ze nu? Ik deed dat eerst onder toezicht, daarna met speciaal matrasje en alarm onder matras. Ondanks de Ranithidine kwam de melk nog omhoog maar.... Het deed minder zeer leek het en hij sliep beter. Verder was de jbpm hier geen succes. Sterkte en liefs
Er is ook een special matrasje: cocoonababy. Geen idee of het helpt maar ik las er goede dingen over, echt mijn zoontje kon er toen al niet meer op omdat hij ging rollen en voetjes vastpakken
bedankt, het is zo fijn om begrip te krijgen vam anderen. om me heen hoor ik alleen maar: wegleggen en laten huilen. mensen snappen het,niet als ik uitleg dat de reflux erger is als ze veel huilt. inmiddels krijgt ze weer hero.standaard. vanavond al drie kwartier,naast haar,bedje speentje erin, speentje eruit. ze huilt dan niet echt, heb zelfs 30 min beneden kunnen zitten. ze is zo moeilijk in slaap te,krijgen. vooralsnog heeft ze het echt nodig dat ik mjn hand af en toe op haar hoofdje leg, maar als ze savonds,laat eenmaal slaapt dan hior ik haar 6 uur niet meer. overdag slaapt ze af en toe 45 minuten. ze ligt daarna wakker heel hyper te doen. dat hyper doen is heel vaak zo. ik heb trouwens echt het gevoel dat ze,geen last heeft van het zuur, alleen van het feit dat het nog steeds,omhoog komt. om mij heen hebben drie anderen een jonge,baby...die ze hup gewoon ff weg kunnen leggen in bedje voor een paar uur...soms frustreerd het me.
ze is veertien wk trouwens ach soms denk ik ook weleens: ze sliep eerst alleen op de,arm, we zijn al vooruit. maar man man man.....
Niet leuk om te horen, maar; Een baby kan je niet leren slapen. En een baby met pijn al helemaal niet. Als jij heel veel pijn hebt, kan jij dan goed en lekker slapen zonder pijnstilling? Waarschijnlijk niet. Zo ook je dochtertje. Mijn jongens gingen goed slapen toen alles goed was en ze geen pijn meer hadden. Voor mijn oudste betekende het echt osteopaat, nutramigen en nexium. Jongste nexium.
Wat vervelend, ik weet precies hoe het is. Hier hielp de combinatie omeprazol en bezoekjes aan een osteopaat goed. Een osteopaat masseert heel voorzichtig de nekwerveltjes of het buikje. Na elk bezoek merkte ik verbetering. Sterkte!
averlhach...je hebt natuurlijk gelijk. Ik ga maandag de kinderarts maar weer bellen. Ben bang dat het toch opname wordt. Hier begon.zij de laatste keer al over. Als laatste optie Pepti en anders opname. ik snap niet waarom het snachts wel lukt. Ze is zo moeilijk in slaap te krijgen. gisteravond heb ik drie kwartier naast.haar bed gezeten voor 30min slaap. zonet wrijf ze in haar oogjes en kan ik haar.zo wegleggen. Moet wel een keer terug voor haar speentje maar ze gaat zonder morren en hyperen 45min slapen. Ze ligt vaak echt.hyper in bed. inbakeren, puckababy eindigt hier in een.krijsende baby. als ik omstreeks 2130 naar bed ga, gaat ze mee en lig ik haar eerst een uur rustig te maken met hand op haar hoofdje, speentje erin, speentje eruit. daarna als.ze eenmaal slaapt, slaapt.ze tot.0630uur. soms merk ik dat er voeding omhoog komt, waar ze wakker en druk van wordt, maar vaak hoor ik niks omhoog komen.
begrijp me niet.verkeerd hoor. als ik nog vier mnd naast haar bed moet zitten, doe ik dat met liefde. maar iets voelt niet lekker voor haar, in dat buikje.
oh nog iets anders: ze krijgt 120/4 voeding en daar dan vijf van en.1 van 150/5. bij 120/4 overstrekt en krijst ze erna, denk omdat ze meer wil want na 150/5 foet ze dat niet. punt is alleen dat zij bij.150/5 om de vier a vijf uur moet komen voor eten en dst doet ze niet. ze wil om de drie uur en dan drinkt ze alsof haar leven ervan af hangt.
Het is jammer dat je ka andere medicatie bij voorbaat al afschrijft. Ik heb geen ervaring met omeprazol, maar ben wel van mening (door ervaring) dat niet elke medicatie bij elk kindje even goed werkt. Dus in mijn ogen kan op dat puntje nog winst gehaald worden. Juist omdat jij zegt dat ze en de maximale dosis heeft en toch nog wakker wordt van het omhoog komen van de voeding. Ik heb beide kinderen na het starten van de medicatie minstens 1x sochtends in bed gevonden dat ze zich volledig onder gespuugd hadden en ik niets gemerkt had. Ze hadden gewoon geen pijn meer! Dus ze spuugden en het was 'goed'. Is trouwens niet fijn voor je moeder gevoel. Man wat voelde ik mij slecht op zo'n ochtend..... Daarnaast is pepti niet voor ieder kindje voldoende. Pepti bevat koemelkeiwitten die kleiner zijn verknipt in de hoop dat het lichaam dit niet herkent als koemelkeiwit. Ook hier is niet elk kind gelijk. Veel kindjes doen het prima op pepti, maar sommige moeten een stap verder nutramigen lgg of hero allergy care of zelfs koemelkvrij zoals nutramigen aa of neocate. Ook hier zijn nog opties over. Zelf sta ik erg negatief tegen over opname, maar dat is mijn idee en gevoel erbij. Wil niet zeggen dat mijn idee en gevoel daarbij kloppen.
Wat vervelend voor je Dani! Snap dat je je macheteloos voelt. Misschien zou je ook nog naar een manueel therapeut of kinderfysio kunnen gaan. Wij zijn daar paar weken terug geweest met onze dochter en het bleek dat ze scheef was (als onze dochter op haar rug lag trok haar lijfje helemaal naar links). Waarschijnlijk zijn mijn bekken scheef en heeft ze daardoor scheef in de bm gezeten. De kinderfysio (die ook manueel therapeut is) gaf aan dat onze dochter gewoon niet lekker ligt op haar rug en hierdoor gaat huilen als ze wordt weggelegd en niet lekker kan slapen. Ondertussen hebben we twee sessies gehad en het gaat echt stukken beter nu! Gister moest ik haar bijna elke keer voor de volgende voeding wakker maken (wel icm met inbakeren hoor). Misschien dat er bij jou dochter ook iets niet helemaal goed zit. Voor het blote oog hoeft dit nieteens zichtbaar te zijn. Veel baby's hebben trouwens ook baat bij een osteopaat. Sterkte!
Ja die hebben we idd! En sinds we die hebben ging ons zoontje veel beter slapen, zowel s nachts als overdag. Hij slaapt nu door s nachts en overdag slaapt hij soms 3/4uur achter elkaar. Ook door hem in te bakeren sliep hij vele malen beter. Het probleem was hier ook moeilijk in slaap komen, als hij eenmaal sliep ging het goed. En medicatie ja die krijgt hij ook. Als je kindje pijn hebt kun je niets doen helaas.. Sterkte!
Ik heb trouwens veel gehad aan dit boek. The Baby Whisperer: Essentials of the Sleep Method by Tracy Hogg
hoi, ik ga de arts nog proberen te overtuigen wat betrefr medicatie. zelf sta ik ook niet positief voor opname, omdat ik het idee heb dat ze haar dan inbakeren en laten huilen. voor mijn gevoel moet dit niet, ze heeft ergens last van. hoe kan het dat ze de ene keer wel last heeft en de andere keer niet? vind het zo sneu...
Heb je al geprobeerd om je dochter op d'r buik te laten slapen? Hier hielp dat enorm! Dat was één diepe zucht en zoon sliep meteen. Ik vond het heel eng in het begin, dus deden we dat eerst alleen overdag. Maar het hielp zo goed (van niet slapen overdag naar 3 dutjes van 45 minuten tot 1,5 uur) dat we hem nu ook 's nachts op zijn buik hebben liggen sinds dat hij 12 weken oud is ongeveer.
gister de hele avond een huilende oververmoeide baby ze was al wakker van 12:00 tot 2100uur. toen ik mee naar bed ging sliep ze eindelijk om 2130