Baby lacht niet??

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Janneke21, Apr 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Misschien beetje stom en overbezorgd.. maar ons beebje lacht zo weinig!!!
    Hij is nu bijna 7 weken en sinds hij 2-3 weken was al heel erg aan het volgen en kijken en veel gezichtsuitdrukkingen, maar 1 lachje per dag is al heel wat :S
    Ik zie andere baby's van 4-5-6 weken die al grote glimlachen vertonen, waarom ons kleintje niet? Hij is juist heel ontspannen, tevreden en huilt ook eigenlijk nooit.
    Het voelt toch een beetje alsof hij zich niet lekker genoeg voelt, hoe stom dat ook klinkt.
    Wanneer begon jullie beebje duidelijker en vaker te lachen?

Die ene lach per dag moet ik eigenlijk al echt uitlokken door over z'n lipjes en wangetjes te wrijven. Iets anders maakt hem al helemaal niet aan het lachen.

Ik vind het gewoon raar dat hij nog amper lacht!
    Met de controle bij het CB met 5 weken ging ze er helemaal van uit dat hij wel al naar ons zou lachen omdat hij wel zo attent is.

2. Agatha

Agatha Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,382
    0
    0
    Ons ukkie begon bij een week of 6 met lachten. Maakte voor die tijd wel contact, maar was altijd zeer serieus. Lachjes kwamen ook heel langzaamaan, eerst 1 lachje per week, toen 2 en nu is ze echt een supervrolijk lachebekje. Komt allemaal goed, don't worry, de een is nou eenmaal sneller dan de ander.

3. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

Jul 25, 2008
    1,945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik vergeet ook wel steeds dat ons beebje officieel zo'n 2,5 week te vroeg is geboren, maar dat merken we verder ook echt nergens aan.. misschien alleen hier aan? Zou dat met elkaar te maken kunnen hebben?

4. Bri

Bri Niet meer actief

Dat kan er zeker mee te maken hebben. Ik zou me geen zorgen maken; dat lachje komt echt nog! Ik denk dat je die 2,5 weken voorlopig nog van z'n leeftijd af mag trekken. Ik weet het niet meer precies, volgens mij kreeg ik m'n eerste lach rond 6-7 weken van m'n mannetje (en hij was een weekje 'te laat' geboren).
    En de ene is wat eerder, de andere is wat later, maar lachen gaat-ie echt!!

5. ToetieL8

ToetieL8 Niet meer actief

Mijn zoontje ging met 8 weken lachen. Heb geduld het komt vanzelf!

6. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Lieke is 4 weken te vroeg geboren, haar eerste lachje was met 7 weken ongeveer. En toen was ze er heel erg zuinig mee, soms 1 lachje per dag en dan weer een paar dagen niet. Ze lacht nu iedere dag sinds een week of 2 denk ik.
    Ik zou me geen zorgen maken, en denk zkr dat het te maken kan hebben met dat hij 2,5 week te vroeg geboren is. Idd geduld hebben komt goed! ;)

7. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    elk kindje volgt zijn eigen pad. wat jou kindje weer kan, kan een ander kindje weer niet. Ik schijn vroeger laat met praten geweest te zijn, maar toen ik eenmaal begon kon ik niet meer ophouden. Ik zou me absoluut geen zorgen maken over wanneer het lachen komt. De baby is nog zo klein

8. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre lachte pas met 10 weken heel veel, en ze heeft die 4 weken ruimschoots ingehaald :)
    Het komt wel goed hoor, niet te veel zorgen maken :)

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

Nov 29, 2007
    11,895
    42
    48
    Ik dacht dat het gemiddeld was dat kindje 6 weken na de uitgerekende datum gaan lachen.. Dus dat zou bij jullie 6+2,5=8,5 week zijn. Dan kan dat nog prima komen.

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Sterre is trouwens met 40,5 week geboren, ze was dus gewoon laat met lachen. Nu is ze niet meer te stoppen haha :)
    Sterre was trouwens met dingen pakken wel heel vroeg.

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Juist met lachen schijnt het vroeg geboren nogal van invloed te zijn. Zo'n 5 weken na de officiele uitgerekende datum mag je een lachje verwachten (en dan houden ze op een gegeven moment niet meer op ;)
    Even geduld nog maar het komt echt! En sommige kindjes zijn niet van die enorme lachebekje.. tja, die hebben weer andere kwaliteiten

12. Nijnka

Nijnka Actief lid

Jul 14, 2008
    194
    0
    16
    Interieurvormgever / keukenontwerper
    Vittinge, Zweden
    Hier exact hetzelfde..

Jarne is 2.5 week te vroeg geboren, en sinds hij 7 weken is beginnen lachen. Probeer hem te laten lachen,maar is nog met veeeeeel moeite momenteel..

Denk dat het normaal is hoor. Ik had eens gelezen dat het zo rond 6 weken 'begon'. Dus niks abnormaal volgens mij als hij nu stilaan begint!

Geniet ervan, wat is het toch zalig he !

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

fynn is ook gewoon erg zuinig met lachen maar als hij lacht is het wel van oor tot oor(zie album)

14. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Mijn oudste was 2 weken te vroeg en ging pas met 7 weken lachen. Mijn jongste was 1,5 week te laat en die lachte met 3,5 week al (we konden onze ogen niet geloven toen we het zagen). Dus dat van die gecorrigeerde datum zou best kunnen kloppen.
    De jongste is nu 5 weken en lacht weliswaar elke dag, maar niet de hele dag door. Meestal op 2 of 3 momenten en dan wel meerdere keren achter elkaar.

Dus het komt vast nog wel, hoor dat je baby vaak gaat lachen. Het is wel een heerlijk gezicht, he!

15. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

mijn zoon was ook 2 weken te vroeg geboren en lachtte pas met 9 weken. nu is het echt een grote lachebek!!!

Share This Page