verborgen reflux en nu sinds een week spugen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door liza76, 30 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liza76

liza76 Lid

26 jul 2011
    41
    0
    0
    Wij lopen al vanaf de geboorte te emmeren met onze zoon.
    We hebben al 2 dochters en die hebben beide erge reflux gehad wij waren zo blij dat ons zoontje (ook al dronk ie niet makkelijk) niet spuugde ow heerlijk zeiden we geen natte kleding enz de hele tijd.
    Maar naarmate hij groter wordt merken we dat hij toch ook reflux heeft al is het nu verborgen reflux ik zag het al wel het wegslikken verslikken veel de hik krampen enz enz.. maar het ging nog redelijk goed.. tot aan de eerste inentingen toen is het fout gegaan en is hij steeds minder gaan drinken gister zijn wij in het kinderziekenhuis geweest omdat hij helemaal de fles ging weigeren op advies van de kinderarts nu nutrilon omneo voor de kleine man (hij is nu bijna 3mnd) had van de huisarts al zantac gekregen maar vanaf dat moment is hij zuur gaan spugen en nu dus ook gewoon na de voeding spugen.. hij laat een boer en hoppa soms 2/3uur na de voeding spuugd hij nog.
    volgende week weer naar de kinderarts als het niet beter gaat (hij drinkt de fles tot nu toe wel redelijk) krijgt hij andere medicatie hopenlijk omeprazol dat hielp bij de meiden ontzettend goed ze spuugde nog wel maar het deed geen pijn meer en dat vind ik toch het belangrijkste tis zo zielig als je ziet dat je kleintje pijn heeft en je niks kunt doen.
    Heeft iemand ervaring met verborgen reflux?
    Werd het erger en is je kindje op den duur toch gaan spugen?
    Hoe verliep het heb je iets gekregen van een arts enz.. kortom ervaringen gevraagt met verborgen reflux

2. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Hoi Liza,

Onze dochter heeft verborgen reflux, we zijn na de geboorte al in het ziekenhuis opgenomen. Konden eerst niets vinden, maar kwamen na 1,5 week tot de conclusie dat ze verborgen reflux heeft. Omdat ik borstvoeding geef (en wilde blijven geven) was anti-spuugmelk geen optie. (plus dat ze ook enorme krampen kreeg toen ze een keer jbpm door de borstvoeding deden).
    Onze dochter wilde in het begin helemaal niet drinken, niet aan de borst, niet aan de fles. Het ging altijd gepaard met flinke huilpartijen enige waar ze wel heel hard aan zoog was mijn pink... Later begreep ik dat sommige kindjes die pijn hebben veel zuigbehoefte hebben...
    Wat verder opviel is dat ze veel de hik had, continue 'wegslikte' etc.
    Ze heeft toen Nexium gekregen en vanaf toen ging het vooruit. Drinken is nog wel lastig gebleven lange tijd, maar dat kwam m.i. doordat ze daar alleen maar negatieve ervaringen mee had opgedaan in het ziekenhuis. Ze werdt door de verpleegkundige regelmatig in mijn borst 'gedrukt' onder de noemer 'je moet drinken...'.

Ze heeft ook wel tijden gehad dat ze spuugde, maar dat waren nooit gigantische hoeveelheden of zo. Het is vooral bij 'verborgen reflux' gebleven.

Inmiddels gaat het goed, ze krijgt nog wel haar medicatie (nexium) maar dan heeft ze ook nergens meer last van.
    Soms spuugt ze nog wel als ze op haar buik ligt te spelen, maar verder eigenlijk niet. Hoor haar ook nooit meer slikken en de hik wordt ook minder. Heb het idee dat ze eroverheen aan het groeien is.

Is dit een beetje wat je wilde weten?

3. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hier ook een verborgen reflux kindje.
    We kregen eerst zantac en motilium, van deze combi krijste ze alles bij elkaar.
    Hebben op nexium na alle medicatie gehad, zantac werkt bij ons het beste.

Bij vlagen spuugde ze, dan moest vaak de hoeveelheid omhoog.
    Dan ging het weer goed.

Nu is ze ook aan het spugen, ineens weer.
    Ook weer veel last van reflux ookal is ze nu 1 jaar.
    Binnenkort weer bellen met de ka, kijken wat nu te doen.

4. liza76

liza76 Lid

26 jul 2011
    41
    0
    0
    dank je ago voor je reactie.. wij zijn idd ook bang voor een angst voor de fles hij dronk vandaag aardig wel 2 flessen half in zijn slaap maar dat ben ik dus al gewent van mijn dochters ik vind het zo jammer dat je vaak gewoonweg niet gelooft wordt door een huisarts hij groeit goed en niet uitgedroogd enz nee dat wist ik ook wel alleen t mannetje heeft pijn ben blij dat we woensdag naar de kinderarts gaan en nu dan op andere voeding zitten.. hij is wel iets rustiger lijkt.. maar ja afkloppen maar haha
    hoi siepie. vervelend dat je kleintje nu nog last heeft de meiden waren hier er voor een jaar wel redelijk vanaf.. de oudste duurde iets langer maar toen was er nog niet zoveel bekent over reflux (die is 13jr)met haar hebben ze me echt laten lopen mijn jongste dochter heeft slokdarmontsteking gehad zo erg had ze last van de reflux ondaks medicatie en andere dingen door voeding heen enz... nu weer een fles geven dank jullie wel voor de reacties ik ga eens kijken wat nexium precies is. de rest ken ik

Deel Deze Pagina