hallo moeders, onze dochter gaat vanaf begin januari naar de peuterspeel zaal geen probleem verder alleen nu is ze vrijdag heen geweest en heeft ze vanaf zaterag tot nu toe de hele tijd gepraat over een jongetje inhaar groep dat die haar heeft geslagen en heeft geduwd nu moest ik kussen uitwassen voor de school en toen ik die kussens net weer in de tas deed zei ze daar mag ik niet op liggen van dat jongetje nu betrekt ze dus bij alles dat jongetje als ik zeg dat iets niet mag dan zegt ze niet slaan he mama ik voel me er compleet niet l ekker bij het jongetje is bijna 4 jaar onze dochter net 2 maar dit is echt een kind wat de ouders zeg maar nu al in de zak heeft om het zo maar te zeggen ze hebben op de speelzaal ook een kaart hangen als hij zich lief gedraagt mag hij een sticker plakken maar nu weet ik dus ff niet hoe ik dit moet aanpakken ik moet haar vanmiddag weer heen brengen wat kan ik het beste zeggen tegen de ju? ik heb zelf het gevoel dat dit jongetje voor onze dochter wil bepalen wat ze wel en niet mag doen of til ik er nou veel te zwaar aan? sorry voor het lange verhaal maar wel bedankt voor het lezen het lucht wel ff op
ik zou dit hele verhaal neerleggen bij de leidsters. mss doet hij dit wel naar meer kindjes en dan is het belangrijk voor hun om dit te weten, dan kunnen ze hem wellicht meer in de gaten houden of meer bij kindjes van zijn eigen leeftijd te spelen zetten. ik neem aan dat het kindje binnenkort de overstap maakt naar de basisschool?
Ik zou het bespreken op de PSZ; zeggen dat je je zorgen maakt en waarom. Wat natuurlijk ook heel goed kan zijn is dat het jongetje 1 of 2x iets heeft gezegd / gedaan en dat zoveel indruk heeft gemaakt dat jouw dochter het er nog steeds over heeft. Dan moet je het nog bespreken hoor vind ik!
ik was ook van plan om iets eerder heen te gaan vanmiddag enhet te bespreken en hij gaat idd binnenkort naar de basis school maar juist omdat het zoveel indruk heeft achterlaten om ons meisje zit het me niet lekker
Ik zou het idd ook even bespreken. Misschien is het allemaal wel onschuldiger dan het lijkt en heeft het, zoals femke al zei, indruk op je dochtertje gemaakt. Maar het is ook zo dat kindjes van 4 redelijk slim zijn en hartstikke goed weten wat wel en niet mag, dus wie weet doet ie dat net op het moment dat de juf even met wat anders bezig is en hem niet in de gaten kan houden.
Dit verhaal vertellen aan de leidsters. Niet boos of veroordelend maar gewoon hoe het in het weekend is gegaan met je dochter en wat ze allemaal zei. En dat je je daar een beetje zorgen over maakt.
ik sluit me aan bij de rest. Daarnaast zou je tegen je dochter kunnen zeggen dat als dat jongetje iets tegen haar zegt of doet dat ze niet leuk vindt, dat ze dat dan aan de juffen kan vertellen. Misschien durft ze dat nog niet, omdat het allemaal nieuw is voor haar en/of ziet ze het jongetje ook als groot, net als de juf, maakt ze het verschil in feite niet zeg maar.
b en blij met jullie reacties bedankt! geeft me toch het gevoel dat het niet aan mij ligt haha ben soms wleeens bang dat ik ergens te zwaar aan til
hoi hoi ik ben gisteren eerder naar school gegaan vondhet vervelend idee dat er meer moeders zouden zijn als ikdit ging melden het blijkt alemaal mee te vallen het jongetje is verliefd op ons meisje haha en tjah hij knuffelt haar dus zo erg dat hij haar onbedoeld zeer doet en hij sleurt haar overal mee heen de juf zou het in de gaten houden valt het gelukkig toch nog mee
Nou fijn dat het toch nog goed is afgelopen dan, en dat de juf nu een oogje in het zeil houdt. Wel schattig, die peuterverliefdheid .
hahaha ja vond het ook heel erg schattig heb ons meisje dan ook uitgelegd dat het jongetje verliefd is en daarom zo aanhaar hangt zeg maar haha je moet het toch uitleggenhe