Verborgen reflux en osteopaat..wie heeft ervaringen??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kitty07, 12 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hallo allemaal,

Ons zoontje van 3 weken oud heeft zeer waarschijnlijk verborgen reflux klachten.
    We zijn al bij de KA geweest en die zegt dat de symptomen idd overeen komen met reflux klachten.
    Dit is wat wij op dit moment aan ons zoontje merken/zien:

- veel slikken na de voedingen (soms nog uren later) en continu zijn tong uitsteken
    - veel hikken/niezen/hoesten
    - constant "herkauwen" zonder dat er daadwerkelijk melk naar buiten komt
    - pijnlijke gezichten trekken en even kort huilen als er iets naar boven komt
    - heeeel onrustig na de voedingen; onmogelijk om hem na bv. 15 min terug te leggen want dan gaat hij gegarandeerd huilen. We moeten echt wachten totdat hij slaapt om hem in bedje te leggen.
    - vaker proberen te "overstrekken" door hoofd naar achteren te gooien
    - overdag amper slapen maar 's nachts wel!! :(

De KA wil eerst kijken of de klachten verminderen door Nutriton te gebruiken in combinatie met het bedje verhogen e.d.
    Nu gaan we morgen ook nog naar de osteopaat op aanraden van een aantal vrienden.
    Ik heb geen flauw idee wat een osteopaat precies aan deze klachten kan doen...maar zijn hier nog meer mensen die hier positieve ervaringen mee hebben ivm reflux klachten?? :)
    En hoe snel zou je daar resulaat van mogen verwachten? ;)

Of hebben jullie nog algemene tips mbt reflux?

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

2. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Onze zoon had het ook en we zijn met hem idd ook naar een osteopaat geweest.
    Ik vond het een hele rare situatie en eigenlijk doet ze op het eerste oog niet veel, maar het heeft hier zeker geholpen!
    Mijn zoontje heeft heel erg gehuild toen ze met hem bezig was en had echt de neiging om hem op te pakken en keihard weg te rennen. Ze zei dat hij allerlei blokkeringen had in zijn maag, slokdarm en etc.
    Na een half uurtje/40 min hield hij opeens op met huilen en viel in slaap. Meteen daarna merkte ik al verbetering, hij zat beter in zijn vel, was rustiger en de reflux was ook minder. We zijn toen gaan afbouwen met medicijnen en na een half jaar was hij er helemaal vanaf.

Nog een paar tips:
    - We merkte dat als wij s'avonds met hem gingen douchen dat hij daarna behoorlijk last van zuur kreeg als hij ging slapen. Dus we douchten hem sochtends. Hij kreeg het sowieso zuur als het warm was.
    - Ik had een draagdoek waar ik hem de hele dag bijna in droeg. Hij vond het heerlijk en lag altijd lekker te slapen bij me EN hij zit daarin rechtop, dus hij had veel minder last van zuur.
    - Nutriton deed hier aardig zijn werk, en de medicijnen.
    - Ik zou echt op je strepen staan wbt je zoon, want vaak denken artsen och daar heb je weer zo'n overbezorgde moeder. Ze wilde mij 2 weken laten wachten voor we naar de kinderarts mochten, terwijl mijn zoontje enorm last ervan had!

Veel sterkte ermee, het is echt sneu voor zo'n kleintje en je voelt je zo machteloos :(

3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Het is idd zoooooo zielig....:(:(....ik hoop echt dat de osteopaat wat verlichting kan geven!

Bedankt voor je reactie! :)

4. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Heeft zeker geholpen bij onze dochter!
    Het ziet eruit als hij/zij niks doet maar ondertussen gebeurt er heel veel!
    Bij ons zag je kleine dingetjes verbeteren, die zagen we al heel snel.
    Bijv. ze lag altijd met dr hoofd heel schuin naar links achter in bed, ze komt terug van hem en ligt ontspannen met dr hoofd naar rechts.

Hou goed je kindje in de gaten, als jij denkt dat het echt niet meer gaat gewoon bellen voor een afspraak eerder bij de ka!
    Medicijnen zijn echt niet goed voor een kindje maar zich zo voelen ook absoluut niet...
    Sterkte!

5. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Owja, draagdoek is heel fijn, bedje schuin, fles niet te warm, ergens rond blz 52 in het grote reflux topic staat nog een andere houding om te kunnen flessen dat werkt bij ons nog steeds erg goed!

6. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

5 jan 2011
    2.297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Bedankt voor alle tips!

Wat mij trouwens ook opvalt....sinds ik de Nutriton gebruik boert mijn zoontje helemaal niet meer na de fles!
    Nu boerde hij altijd al niet goed maar nu gebeurt er dus helemaal niets meer.......hebben jullie kindjes hier ook last van gehad? :)

7. Tess11

Tess11 Actief lid

12 jul 2008
    317
    1
    0
    Hier ook goede ervaringen met de osteopaat. Na 3 behandelingen was hij van zijn voorkeurshouding af..geen reflux dus maar wel een goede ervaring! Hij werft altijd helemaal slaperig en ontspannen..succes!

Kara vindt dit leuk.
  8. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hier heeft de osteopaat wel geholpen met de darmkrampjes maar de verborgen reflux werd er niet anders van. Denk dat we nog wel even aan de nexium zitten hier(we horen hem nu nog vaak slikken en spuugt heel vaak kleine beetjes..).

9. paparo

paparo Lid

8 jan 2012
    61
    0
    0
    Hier heeft het helaas niet geholpen voor de refluxklachten.... Mijn dochter had gewone en verborgen reflux.... heeft geduurd tot ze een jaar was.... tot die tijd ook medicijnen voor maagzuur gebruikt!

10. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Onze dochter heeft ook verborgen reflux. Ik ben een keer of 5 bij de osteopaat geweest, maar dat heeft de reflux helaas niet verbeterd. (Voor de voorkeurshouding werkte het overigens wel heel goed).

11. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hier ook bij de ostheopaat geweest. Mijn zoontje heeft ook verborgen reflux.
    Door haar is hij iig rustiger geworden, overstrekte minder en ging wat minder in zijn voorkeurshouding liggen.
    Maar de refluxklachten gingen eigenlijk pas weg toen hij de juiste medicatie kreeg.

Het niet boeren van nutriton komt ook heel bekend voor. Jesse leek slecht te reageren op nutriton. Wij gebruiken nu friso comfort waar pure JBPM in zit (zonder toevoegingen) en dat gaat stukken beter.

En als het zo blijft, gewoon aandringen op de juiste behandeling. Over het algemeel zijn de meeste mama's erg te spreken over nexium. Bij ons werkt die medicatie ook het beste.

Toen hij minder klachten kreeg door de medicatie zijn we een tijd erg aan rust en regelmaat gaan doen (incl. inbakeren) en dat werkte erg goed om hem overdag in een ritme te krijgen. Maar dan moet hij al geen pijn meer hebben van de reflux.

12. kreativfa

kreativfa Lid

4 jun 2010
    31
    0
    0
    Wij zijn met onze dochter ook bij de osteopaat geweest vanwege haar klachten: slecht slapen, veel huilen, onrustig, vaak kleine beetjes drinken, obstipatie.

De eerste afspraak was er nog niet bekend dat ze verborgen reflux had.
    De tweede afspraak wel.
    Wij zijn er helaas niet mee geholpen, maar het is het proberen waard, denk ik dan maar.

Succes!

13. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Wij gaan ook naar de osteopaat met refluxklachten. Wat hij doet is het middenrif masseren zodat het soepeler wordt. Daardoor is de doorstroming van de maag naar de darmen beter en blijft eten minder lang in de maag zitten. Daardoor verminderen de refluxklachten. Bij ons werkt het 1 dag en daarna is het weer bal. Wij zijn nu in gevecht met de kinderarts om behandeling.

14. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

26 feb 2010
    555
    187
    43
    Ben even nieuwsgierig waarom je meerdere dingen tegelijk gaat doen? Ik snap natuurlijk dat je heel graag je kindje van de klachten af wilt helpen. Maar als het straks beter gaat, weet je dan waar dat van komt? Van de nutriton / bedje aanpassen, etc of door de behandeling van de osteopaat?

Ik hoop in ieder geval dat je kleintje snel klachtenvrij is! Succes!

15. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Ik denk niet dat je op 1 paard moet wedden. Het bedje ophogen en je kind rechtop houden tijdens een aanval moet je sowieso ongeacht wat je daarnaast nog doet. Ik merk aan haar gedrag dat ze helemaal ontspannen is na de osteopaat en dat dat de volgende dag weer over is. Die Nutriton gebruik ik eigenlijk alleen nog maar omdat de kinderarts dat wilde want ik zie geen enkel voordeel meer. Wij zijn dus, naast de osteopaat en het ophogen en hoog houden op zoek naar nog een alternatief. Ik zie die in medicijnen maar daar moet ik de kinderarts nog van overtuigen.

Deel Deze Pagina