verborgen reflux?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Merlijn1983, 20 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    Mijn zoontje van bijna 3 weken heeft echt zo ontzettend vaak de hik, rochelt veel, hoest regelmatig, spuugt de ene dag wel en de andere dag niet, drinkt vaak wel gulzig, maar verder is hij echt super tevreden, je hoort hem nooit(alleen na het spugen is hij onrustig), zou dit verborgen reflux kunnen zijn.

Mijn 2e heeft gewone reflux gehad, maar die bleef echter spugen en moest ingedikte voeding hebben, heb echter geen ervaring met verborgen reflux.

2. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Mijn dochter heeft verborgen reflux, ook een tevreden kindje wat goed slaapt. Echter onder het drinken begon ze steeds hysterisch te huilen, en gooide haar lichaampje naar achter, ze wou wel drinken, maar t lukte niet door de pijn waarschijnlijk. Ik heb nu medicijnen voor haar, en echt een wereld van verschil.

3. Jeanette17

14 aug 2013
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft ook verborgen reflux. Hij had ook een paar keer per dag de hik, rochelde, sliep erg onrustig, kreunde in zn slaap, overstrekte zich na de fles en op een gegeven moment wilde hij uberhaupt geen fles meer. We hebben nu medicijnen en het is weer een heel tevreden kindje.
    Huilen van de pijn deed hij overigens pas heel laat en spugen deed/ doet hij zelden. Heel af en toe een mondje vol.
    We kwamen er ook pas na een week of 8 achter dat hij verborgen reflux had omdat hij niet huilde en verder ook redelijk tevreden leek.
    Op een gegeven moment had ik hem op de schouder om na de fles een boertje te laten en toen hoorde ik hem 7x de voeding terugslikken. Toen was het voor mij heel duidelijk en voor de huisarts gelukkig ook. ;)

Succes ermee!

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Verborgen reflux is eigenlijk hetzelfde als 'gewone' reflux. Het enige verschil is dat de baby de voeding zelf weer terug slikt ipv uitspuugd. De oorzaak en pijn zijn er bij beiden.

De kans is groot dat het verborgen reflux is.

Geef je bv of fv? Aan beide zijn tips voor het gulzige drinken, dat met de leefregels toepassen kan al een groot verschil maken.

5. Merlijn1983

Merlijn1983 Bekend lid

4 mrt 2013
    999
    0
    16
    De leefregels pas ik idd toe, omdat ik dat nog wist van mijn andere zoontje.
    Slapen gaat verder goed en drinken ook, ik geef fv.
    Slikken hoor ik ook af en toe, en hij boert heel veel na de fles.

Wat is wijsheid, de dokter vragen om medicijnen of eerst proberen voeding in te dikken?

Deel Deze Pagina