Verborgen reflux gehad-later slechter drinker???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toet, 20 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Hoi allemaal,

Roos heeft toen ze baby was verborgen reflux gehad,opzich was redelijke snel van de medicijnen af en ging het best goed.
    Alleen wat mij opvalt is dat ze sinds van de flesje af is bijna niet tussendoor drinkt aan water/sap/thee/roosvicee wat ik ook probeer,beker fles,rietje het is hoogtens een paar slokjes en dan weer klaar...
    Ook kan zij snel spugen als er niet mintens 2 uur tussen een maaltijd zit is de kans groot dat ze het niet hoeft of als je een beetje aandringd gaat ze spugen....
    En doordat ze dan overdags toch niet alles krijgt schijnbaar komt ze om 05.00 al voor een fles ( ben ik vaak ergens toch blij om want dan heeft ze weer wat vocht binnen ) verder is ze een leuke vrolijke meid!

Ze krijgt nu ongeveer dit op een dag:

Bambix pap met 180 cc melk.

Tussen door een paar slokjes drinken/ iets lekkers.

Tussen de middag een boterham en een flesje peutergroeimelk 140 cc.

Naar haar slaapje fruit

Tussendoor weer wat te drinken proberen...

Avondeten ( op dit moment 3 happen....) en wat vla of yoghurt of een ijsje.

Naar bed met pyamapapje meestal gaat deze op.

Herkent iemand dit,van een kindje die ook verborgen reflux heeft gehad?

Alvast bedankt.

2. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Mijn zoontje heeft ook verborgen reflux gehad en die heeft dat niet, die spuugt helemaal nooit en kan goed drinken.

Ik zie dat je kindje al bijna 1,5 is en veel machtige papjes en groeimelken krijgt. Ik denk dat ze binnen die twee uur gewoon nog vol zit!

Wat gebeurt er als je haar een boterham geeft 's ochtends met een beker melk of thee? Peutergroeimelk en pyamapap is ook allemaal vullend zetmeel/koolhydraat, ik zou lekker gewone melk en water, thee of aangelengd sap geven! Je geeft nu rond de 600cc zuivel, 300 is veel beter!;)

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    we hadden reflux, en ook wat men verborgen reflux noemt. omdat ik het zelf ook heb heb ik hem niet laten behandelen met medicijn etc. alleen overeind gehouden en dikke voeding(omnneo wegens darmen) met dikke doek onder zijn matras. sinds hij 5 maand oud is ofzo helemaal geen last meer gehad. eigenlijk vanaf 3,5 maand ging het echt goed.
    we hadden ook een slecht eten en drinke periode nadat we begonnen met bijvoedde...maar dat is ook normaal...
    hij drinkt nu met tuitbeker, flesje, als ik hem help met ook met beker. hij is geen slechte drinker of zo. maar ik moet wel opletten wat ik hem geef. qua diksap bijvoorbeeld nog steeds van die 4+ diksap.
    met brood eten en stukjes in zijn eten had hij echt moeite. daar is hij ietsje later dan gemiddeld geloof ik. maar sinds een week eet hij ook voorzichtig hapjes met stukjes, en sinds gister eigenlijk eet hij ook boterham.

4. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Maar het eetpatroon van een kind van 8 maanden of bijna 15 maanden maakt wel uit natuurlijk!;)

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ik had t niet door hoe oud toet's kindje was.

6. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    hier word er super goed gegeten en gedronken terwijl hij pas sinds een klein aantal weken gestopt is met spugen. hebben zelfs geen nutriton meer nodig. de eerste weken dronk die moeilijker maar ging eigenlijk heel snel weer goed.

7. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn heeft nog steeds last van verborgen reflux...maar drinken doet ie als de beste! Helemaal met dit weer!
    Hij vindt drinken zoooo lekker (net als ik...ik drink zooooo veel!)

Ik merk wel dat ie met water e.d. vaker de hik heeft weer...en hoor hem soms weer eens slikken...maar met jbpm erdoor is niets.

Dus zolang het zo goed gaat...prima!!!

Finn krijgt trouwens ook minder zware flessen e.d.
    Hij krijgt in de ochtend nog een fles of bordje met pap...en 's avonds een flesje voor het slapen gaan.
    Verder alleen af en toe vla. Met dit weer vaker na het eten nog wat fruit of een ijsje.

Hij heeft trouwens nu geen medicijnen...hij heeft die alleen in het begin gehad totdat het onder controle was met indikken e.d. (en hij heeft KMA)

Deel Deze Pagina