Onze dochter is inmiddels ruim 6 weken en ze drinkt echt slecht. En wat ze drinkt gaat er ook met veel moeite in. De eerste 2 weken heeft ze borstvoeding gehad maar dat liep nogal moeizaam waardoor we zijn overgestapt op flesvoeding. Helaas lijkt dat niet veel beter te gaan. Bij de geboorte woog ze 3.8 kilo en vorige week woog ze 4.2 kilo. Aankomen doet ze dus wel, al is het niet veel voor mijn gevoel. Er gaat nu elke dag met veel moeite een kleine 600cc naar binnen. Als ik een voeding maak dan drinkt ze in eerste instantie een half flesje leeg en daarna wil ze niet meer, soms huilen en soms te moe om nog te drinken. Dan probeer ik haar een boertje te laten doen wat soms lukt waarna ze dan af en toe nog een beetje wil drinken. Maar vaak leg ik haar even in de box, dan slaapt ze een kwartiertje en dan wil ze weer een beetje drinken en op die manier gaat er per voeding zo'n 70-90cc naar binnen. S nachts slaapt ze wel, met nog 1 of 2 nachtvoedingen. Maar op de dag slaapt ze verder ook weinig en is ze vaak wat onrustig. Ze heeft sinds ruim 2 weken nu spruw, wat nogal hardnekkig is, maar daarvoor dronk ze ook al slecht dus ik twijfel of het daar wel aan kan liggen. Iemand enig idee wat ik kan doen om te zorgen dat ze meer gaat drinken? Of heeft er iemand een idee waar het aan kan liggen dat ze zo weinig drinkt?
Gemiddeld zeggen ze 150 ml per kg dus als ze 3.8 kg is zou ze 570 moeten drinken. Dan vind ik 600 dus helenaal niet zo weinig maar juist prima.
Het consultatiebureau zei dat 150ml per kilo minimaal is. Volgens hun was het 150-180ml per kilo. En daarbij gaat het er erg moeizaam in. Als ik haar elke keer dat ze komt om een voeding alleen zou geven wat ze in eerste instantie drinkt dan komt ze misschien net aan de 450. Maar met enig aandringen en het flesje na 10-15 minuten nog een keer aanbieden (en dat desnoods nog een keer of 2 herhalen) komt ze dus net rond die 600 uit.
Dan legt het CB het toch niet goed uit, gemiddeld is 150 cc per kilo lichaamsgewicht MAAR minimaal is 120 cc per kilo lichaamsgewicht en maximaal 180 cc per kilo lichaamsgewicht dus zo weinig drinkt jouw meisje helemaal niet. Als ze verder wel vrolijk is en bijkomt moet je je er niet druk om maken, de ene baby heeft meer nodig dan de andere natuurlijk. Dat ze spruw heeft is wel heel erg vervelend , hopelijk is ze daar snel vanaf.
mijn dochter drinkt ook heel slecht. ze weegt 5 kg en drinkt 600 dus echt het minimale. ik geef haar fles standaard in 3 keer. De eerste keer drinkt ze de helft, dan ga ik haar verschonen en geef nogmaals. Dan drinkt ze weer een beetje en dan laat ik haar spelen en voor ze weer moe is en naar bed moet geef ik nogmaals. je mag voeding max 1 uur bewaren dus binnen dat uur bied ik regelmatig aan.
Hiermee eens! Mijn dochter is morgen 17 weken en komt soms amper aan 700 cc. Maar ze is vrolijk, heeft plasluiers. CB deed er niet moeilijk over. Wat supersam doet, doen wij ook vaak. In etappes. Anders drinkt ze nog minder.
Ze heeft bij iedere fles een plasluier en poept om de dag ongeveer. Maar ze heeft ernstige relfux en koemelkallergie.drinkt daarom neocate.dus dunne groene poep. Voor de neocate poepte ze niet en was t keihard maar waren er nog veel meer problemen.
Dafne heeft dagelijks poepluiers. Soms 2 per dag. Ook heerlijke groene, ondanks gewoon normale flesvoeding, haha.
Hier elke 3 dagen ongeveer. En helaas drinkt ze gisteren en vandaag nog slechter. Gisteren zat ze op 540 en ik denk dat ze daar vandaag ook op uit gaan komen ongeveer. En dat met dit warme weer...
Schud je de fles bij het klaar maken? Bij schudden komt extra lucht in de maag, dat neemt ook ruimte in en is er dus minder ruimte voor fv. Hoe lang duurt een voeding?
Kai dronk ook een tijd heel erg slecht en deed vaak een uur anderhalf uur over een fles waar hij volgens het cb maar 20 minuten over mocht doen. Nu viel hij ook heel vaak weer in slaap. Krampjes, dus niet slapen en alleen maar krijsen vandaar. Ik heb toen een aantal verschillende spenen geprobeerd, uiteindelijk deed hij het heel goed met de (ja heel foei) 6 maanden speen van Dr. Brown, hij was toen 3,5 maand. De Difrax fles met 3 maanden speen ging veeeel te hard voor hem. Dus je merkt t vanzelf. Lang verhaal kort andere speen/fles proberen?
Een voeding kan tot een uur duren. Alleen zit ze in totaal maar een minuut of 10-15 met de fles in de mond. En het is niet dat ze pijn in d'r mondje heeft ofzo, want de speen wil ze wel. Speen maatje kleiner werkt ook niet, dan drinkt ze nog minder. Ze drinkt verder wel goed uit deze fles (Avent met speenmaat 2). Dus ik vraag me af of het daar wel aan kan liggen? Geen ervaringen mee eigenlijk. De oudste was een hele makkelijke drinker. Kan dat als ze wel goed drinkt?
Ik schud de fles niet. En ik maak hem vaak al van te voren klaar en zet hem dan in de koelkast zodat de lucht die er eventueel in zit er al uit is voordat ze hem krijgt.
Het kan idd aan de fles liggen, maar hoeft niet. Ik ken wel meer verhalen van kindjes die zo lang en dus slecht drinken waar het wel aan de fles lag.
En hoe doen jullie dat dan met dit slechte weer. Maken jullie je geen zorgen dat ze te weinig vocht binnen krijgen?
Hier precies hetzelfde verhaal als supersam. Wij doen soms ook anderhalf uur over een fles en bieden in die tijd meerdere malen de fles aan. Mende weegt nu ong 5 kg en ben al blij als ze 600 cc binnenkrijgt. Ze meld zichzelf ook niet als ze honger krijgt CB geeft aan dat ze minimaal 500 binnen moet krijgen.. Verder groeit ze goed. Zit boven de norm, dus waarschijnlijk heeft onze kleine meid niet zoveel nodig. Ik probeer het dan ook los te laten. Met dit hete weer bied ik tussendoor een klein flesje water aan. Maar dit heeft nog niet geholpen.
We zijn sinds gistermiddag overgestapt op een andere fles. En dat lijkt te helpen. Even afwachten of dat zo blijft natuurlijk. Maar ik ben voorzichtig positief!