hittegolf

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MvrOnzeker, 2 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvrOnzeker

5 mei 2015
    12
    0
    0
    Mn kleine schat van een maand oud heeft echt veel last van de warmte, gisteren sliep ie over de hele dag alleen sochtends 2 uurtjes & smiddags misschien 20 minuten.
    Gelukkig heeft ie vanacht wel heerlijk geslapen ondanks die hitte maar nu de dag begint is ie weer erg huilerig en wil nergens liggen behalve bij mij op schoot, dit wil ik niet want met mijn warmte erbij krijgt ie t natuurlijk nog warmer!
    Heb net ook zijn temp gemeten en die is 37.3
    Wat kan ik doen?

2. daantjedubbel

daantjedubbel Bekend lid

2 apr 2014
    721
    1
    16
    Arnhem
    Hier ook eentje die veel last heeft van de hitte. Misschien helpt deppen met een vochtig washandje? Niet met koud water, want dan vernauwen de bloedvaten waardoor hij z'n warmte nog minder goed kwijt kan. Gewoon lauwwarm water.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Mijn zoontje had dit vorig jaar ook. Ik heb van mijn draagdoek een hangmatje in de box gemaakt, deze was gewoon van katoen en hem daar in zijn luiertje in gelegd, hij sliep niet, maar lag wel geborgen en koel.
    Verder heeft hij toch ook heel veel bij mij gelegen, ik deed dan een hydrofiele doek tussen ons in, zodat hij niet aan mij vast plakte.
    Of ik ging op ons bed liggen, alle gordijnen dicht en hij naast me op het matras, lag hij niet op me, maar was toch dicht bij me.
    Verder kan je hem misschien een extra keer in bad doen, misschien straks voor z'n volgende voeding? Na het badje voeden en hopen dat hij dan lekker in slaap valt? En toen hij zo klein was liet ik 'm hier altijd lekker bij mij in slaap vallen, zeker met dat warme weer heb je toch geen zin om er een heel gedoe van te gaan maken?! Als hij dan 10-15 minuten sliep legde ik hem weg, de ene keer op de bank, andere keer in de box of in z'n eigen bedje. Maar met dat warme weer was het heel warm op z'n kamertje, dus toen zijn eigen bedje overdag niet veel gebruikt.
    Wel soms de kinderwagenbak, maar wij woonde 3 hoog en de kinderwagen stond vaak beneden in de kelder, dus m'n man bracht dan 's morgens voor hij ging werken nog even de wagenbak boven.
    Verder als je de mogelijkheid hebt lekker gaan wandelen en als hij slaapt zet je de wagen in de schaduw in de toen en ga je er zelf lekker naast zitten met een boekje.
    Maak je vooral niet te druk, houd je niet teveel vast aan 'regeltjes' en kies op dit moment de manier die voor jullie het beste werkt, succes! ;)

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Zijn temperatuur is trouwens prima hoor!

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Zoveel mogelijk alles incl. gordijnen dichthouden (wel een klein raampje open voor ventilatie) en een ventilator is fijn! (wel indirect, niet in de wind leggen). Verder hebben we zo'n aerosleep matrasje op haar bed, dat ligt niet zweterig.

6. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Heb je een koelere plek in huis waar hij mss kan slapen? Hier geen baby maar een meisje van bijna 2 die nu beneden slaapt in een campingbedje omdat onze bovenverdieping een broeikas is overdag. veel sterkte!!

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Z'n temp is prima, dus lijkt me geen reden om hem niet bij je te houden. Gewoon doen dus, als hij dat fijn vindt.
    Zorg dan gewoon voor verkoeling op andere manieren: koele plek in huis, ventilator, (niet vol op jezelf gericht dan), dat soort dingen.

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.341
    10.298
    113
    Onze uk had verborgen reflux en sliep op ons en hadden we een hydrofiele luier onder hem liggen. Standaard voor mij een koud fles water met heel veel ijsklontjes.

Deel Deze Pagina