Ik vroeg mij af wanneer jullie de reiswieg gaan vervangen, of hebben vervangen, voor de wandelwagen op jullie kinderwagen? Ik merkte gisteren dat m'n dochter niet heel veel ruimte meer heeft in de reiswieg. Ze is nu 61 cm. De lengte van de binnenkant reiswieg is 70 cm. Maar neem aan dat je niet gaat wachten tot ze met hoofd en voeten klem ligt? Verder merk ik ook wel dat ze graag om zich heen wil kijken. Moet zeggen dat we ook vaker de maxi-cosi erop hebben zitten, dan de reiswieg. M'n dochter is nu 3,5 maand en kan dus niet zelfstandig zitten. Hoe werkt dat dan met de wandelwageninzet? Moet die dan (half) liggend?
Ik zou zo lang mogelijk wachten met de wandelwagen inzet. Op zich heeft ze nu voorlopig nog wel genoeg ruimte in de bak. Ook al zal je de wagen nog niet helemaal rechtop zetten lijkt het mij niet helemaal goed voor haar ruggetje om nu al in een redelijk zittende houding te worden gezet. Misschien de kap van je wagenbak omlaag houden zodat ze goed omhoog kan kijken. Mijn zoontje vond dat ook erg interessant, de blaadjes aan de bomen, de wolken etc.
ik zou echt wat langer wachten met de wandelwageninzet, ze heeft voorlopig nog wel genoeg ruimte in de bak... meestal wordt de wandelwageninzet zo rond de 6 maanden (in eerste instantie in ligstand) gebruikt
Hier wil zoontje er al een maand niet meer in om te wandelen. Hij is zo ontzettend nieuwsgierig (zelfs de kinderarts was verbaasd dat hij al toen hij paar weekjes oud was, zo zat rond te kijken) en ligt he-le-maal niet graag meer neer. We gebruiken nu de maxi cosi en gaan dan als we wandelen na een tijdje over op de buikdrager (of hoe je dat ding ook moet noemen) Ooh wat vindt hij dat fijn, kijken en kijken dat hij dan doet, hij hangt dan echt muisstil overal met grote ogen rond te kijken. In de wandelwagen / buggy kan hij nog niet, hebben we al geprobeerd maar hij is nog wat te klein. Hangt ook af welkeen je hebt hoor. Ik kwam onlangs mijn kapster tegen waarvan het kindje even oud is als mijn manneke en die zat er wel al in. Wij hebben een Maxi Cosi Mura en dat lukt dus nog niet.
Hier echt gewacht tot het niet meer paste. Dat was met 6maanden. En dan over op de wandelwageninzet en die eigenlijk vaak helemaal plat gedaan. Dat ze eigenlijk nog ligt erin. Pas met een maand of 7 half liggend en met een maand of 10 echt rechtop.
3 maanden is nog wel erg klein hoor. En ik denk dat hij de 5 maanden zeker wel zal halen in de reiswieg qua lengte. 9cm is heel veel voor zo'n ukkie. Kindjes zijn ook echt wwel gewend aan kleine ruimtes ze hebben 9 maanden lang veilig in je buik gezeten en veel kindjes worden tegenwoordig ook vaak ingebakerd waardoor ze rustig worden omdat ze weinig bewegingsruimte hebben. Een natuurlijke houding van een kindje is de kikkerhouding dus beentjes een beetje opgetrokken dan geeft ook weer extra speling. Vaak is het ook geen kwestie van niet meer passen maar eerder niet meer willen. Zou het tot 5 maanden minimaal proberen uit te zingen. Wat betreft om zich heen willen kijken. Probeer eens een draagzak/doek en als je kleine dan moe wordt kun je ze weer lekker in de wieg te slapen leggen. Neem aan dat je kindje van 3 maanden nog best zijn slaapjes heeft?
Onze dochter lag met vijf maanden al in de wandelwagen inzet van de mura.. Gewoon helemaal plat gedaan en ging prima.. Ze paste niet meer in de reiswieg (met dikke kleding aan)..
Onze dochter van 6,5 maand ligt nog ok in de wagenbak. Dit terwijl ze zo'n 68 cm is en de wagenbak 72.. Enige puntje is dat ze rechtop wil zitten als ze niet zo moe is, dus daarom gaan we straks over. Zou helemaal met het herfstige weer nog zo lang mogelijk de wagenbak gebruiken, liggen ze zoveel meer beschut in.
wij zijn 2 weken geleden overgegaan (met 4 maanden en 2 weken) hij paste nog maar net in de bak van onze mutsy transporter (geen idee hoe lang de bak is) de wandelwageninzet kan behoorlijk plat en wij hebben de voetenzak erin gelegd zodat ie wat zachter ligt
Hier paste ze met 4 maanden niet meer in de bak ivm haar spreidbroek. Dus toen de wandelwageninzet er in gedaan en helemaal plat.
Hier sinds een maand in de wandelwagen, met 3,5 maand dus. Hij wilde ook echt rondkijken en we hebben hem meestal plat liggen. Of half zitten/half liggen. Hij is 69 cm dus het past ook niet meer!
Jayden is met maand 3 overgegaan naar de wandelwagen maar die kon helemaal plat dus hij kon nog steeds liggen. Hij paste echt niet meer in de reiswieg, was gewoon sneu, hij lag helemaal klem erin.
Ayla is pas met ruim 7 maanden over gegaan naar de wandelwageninzet. Op het einde werd het wel wat krap, maar ze lag toch altijd met de beentjes opgetrokken en ze vond het wel prima liggen in dat ding. Tobin wil ik ook zo lang mogelijk in de wagenbak houden, maar 7 maanden gaat denk ik niet lukken, aangezien ik nu een duowagen heb en die bak toch wel een stuk smaller. Maar goed, hij is nu ruim 3 maanden en voorlopig ligt hij er echt nog wel in.
Ik heb het geprobeerd om hem in de wandelwagending te zetten van Mura, in de laagste stand, maar hij zakte volledig naar beneden. Hij is trouwens pas 63 cm, zal wel daaraan liggen zeker.
De laagste stand is plat (tenministe bij die van mij) dan ligt hij toch gewoon? Onze dochter was 65 cm toen ze overging trouwens..
Wij hebben de bugaboo volgens mij is de bak rond de 70 cm? Nina is nu ruim 64 cm en ze is heel erg nieuwsgierig en toch blijft ze netjes in de bak wij vinden het veel beter voor haar ruggentje. Wij zijn nog altijd de baas En met speelgoed vind ze het allemaal wel goed en als we heel lang weg zijn met de kinderwagen halen we ze er af en toe even uit zodat ze rond kan kijken. In elk geval ''moet'' ze van ons tot 6 maanden in de bak blijven of ze moet er niet meer in passen natuurlijk...
Finn was 4 maanden en vrij groot toen we de wandelwagen erop hebben gezet...hij paste echt niet meer in de bak..