slaap/drinkschema

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door danielle2911, 16 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danielle2911

danielle2911 Bekend lid

6 dec 2007
    511
    0
    16
    leerkracht basisonderwijs
    Hai,

Onze zoon van 11,5 weken is zijn slaapschema aan het verschuiven. Sinds een week probeerde ik een slaapritueel te creëren. Badje, flesje, slapen (na eerst nog een aantal uren troosten met speen)... het lukte om hem rond 22:00 uur in slaap te krijgen. Zijn laatste flesje kreeg hij dan dus rond 20:30. Ik maak hem daarna niet meer wakker voor een fles, omdat hij zo moeilijk in slaap komt en hij redt het een uur of 6a7 op deze fles. Dus komt hij 's nachts rond een uur of 3.

Gisteren kwam het schema anders uit omdat hij de nacht had gespookt. De laatste fles was toen rond 19:30. Hij heeft toen geslapen tot 4:45 (!). Vanmorgen heeft hij nog 3 uur geslapen (in zijn eigen bedje) en over de dag nog een paar tukjes.

Nou heeft hij vanmiddag om 16:45 een fles gehad en slaapt hij nu al vanaf 19:00... zijn flesje moest eigenlijk om 20:45, maar hij slaapt nog steeds (nu 21:14). Ik laat hem maar slapen tot hij zelf komt (of als we zelf naar bed willen)... ik hoop alleen wel dat hhij vannacht nog wil slapen (?!). Wat zouden jullie doen? Hij krijgt overigens 5x 180+6 nutrilon standaard.

Deel Deze Pagina