Hallo! Even een paar vraagjes, weet het even niet meer... Heb een kleine meid van 14 weken. Ze doet het super goed! Heel tevreden, veel kletsen en spelen... Ze komt alleen nog voor zo een 7/8 borstvoedingen per dag. Ik vind dit erg veel, ook op CB gaven ze aan dat ze wel op 5 borstvoedingen per dag mag zitten. Ik heb dit geprobeert, voedingen rekken, maar daar wordt ze echt niet blijer van (en mama dan dus ook niet) Ook slaapt ze maar weinig tussen de voedingen door. Heeft er iemand tips om de voedingen wat te verminderen? Ze mag ook best flesvoeding erbij hebben. Even een voorbeeld van haar dag (gisteren): 6:30 wakker, borstvoeding tussendoor 45 min geslapen 8:45 eten tussendoor goed geslapen, 1,5/2 uur 12:30 eten 15:45 eten 18:30 eten gegeven op haar kamer, normaal valt ze dan in slaap en kan ik haar in bed leggen. Nu duurt het tot 20:15 voordat ze slaapt. 23:45 wakker/ eten 05:00 wakker eten Ik hoop dat jullie wat tips voor me hebben... Liefs, Maartje
Hier kreeg ik toen het advies naar 4 voedingen te gaan... Mijn dochter dronk tot een week geleden nog 6-8x per dag, inmiddels heeft ze de nachtvoedingen laten vallen en zit ze op 4x per dag. Met ruim 11 maanden halen wij dus pas wat het cb al met 5 maand 'adviseerde'
Heb je nog speciale dingen gedaan om de voedingen te verminderen? Of heeft ze het nu gewoon door Merk dat ik nu wel wat meer behoefte krijg aan wat meer tijd tussen de voedingen om leuke dingen te doen... Maar wil wel dat Juul voldoende binnen krijgt!! Liefs
Dit is helemaal niet raar! Vind het ook heel raar dat het cb minder voedingen adviseert... je weet nooit zeker hoeveel een kindje per keer drinkt... Volgens mij zat ik met 6 maanden nog steeds met dat aantal voedingen... Als je het zelf niet erg vind gewoon blijven voeden op verzoek hoor! Dan weet je pas echt zeker dat het goed doet (zou persoonlijk geen flesvoeding erbij geven als het niet hoeft, dan wordt het juist moeilijker in te schatten omdat flesvoeding en borstvoeding naar mijn idee heel anders werken + je productie wordt minder)
Nou meid. 5 voedingen met 14 weken, volgens mij zijn er maar weinig moeders die dit redden hoor! Hier lukte dat in ieder geval echt niet toen. Ik zat toen op 6 of 7 voedingen Doorslapen deed hij toen wel net, dus die voeding van 5 uur bij jou laat maar zeggen, die was er hier tussenuit. Ik heb ook heel hard geprobeerd om op die 5 voedingen te komen, maar eigenlijk lukt dat zelf nu nog heel vaak niet. Hier zit ik nu op 5 of 6 voedingen. Als ze het nodig heeft, heeft ze het nodig! En wat dat slapen betreft. Hier ook geen goede slaper gehad, al wordt dit gek genoeg alleen maar beter nu. Toen meneer 2 maanden was sliep hij maar 12 - 13 uurtjes per etmaal.. nu ruim 14.
Zijn ze bij het consultatiebureau gek geworden? Je hebt gewoon een afbouwadvies gekregen! Je moet helemaal niks. Mijn jongste zit nu ook nog op 7 voedingen per dag. Die drinkt liever kleine beetjes en vaker. Nee hoor niet met kunstvoeding gaan rommelen als het niet nodig is. De borstvoeding loopt prima voor zover ik hier kan inschatten. Je doet het hartstikke goed. Wat betreft dat slechte slapen tussendoor; dat gaat wel weer over. Hier ook een baby die overdag hazenslaapjes doet, maar sinds een aantal weken afentoe ook een uurtje of anderhalf.
Gewoon blijven voeden op verzoek! Hier zat ik toen op 7 voedingen maar wat later dronk ze nog vaker. Hier leg ik meestal voor en na het slapen aan en s nachts komt ze een paar keer. Ik tel maar niet haha maar 't is vast een stuk meer. Ze slaapt hier meestal een uurtje per keer en dan 4x per dag. Laatste tijd pakt ze steeds vaker een langer slaapje dus komt hier vanzelf. Oudste had dat wat sneller door. Borstvoeding mag je onbeperkt geven en gaan minderen zonder dat je kindje dat aangeeft, is afbouwen.
Ik heb er niets voor gedaan, maar heb altijd op verzoek gevoed; met 5 maand was dat echt nog zeker 8-10x per dag.
Het aantal voeding waar het CB van uit gaat is gebaseerd op flesvoeding en dat kan je niet klakkeloos overnemen voor borstvoeding. Gewoon op verzoek geven, zo weet je zeker dat je kindje genoeg krijgt en is het beste voor je productie. Je kindje zoekt hier zelf wel lijn in. M'n dochter was echt van een slokje hier en een slokje daar. Als het CB vroeg hoeveel voedingen ze kreeg zei ik altijd dat het neerkwam op 5 of weet ik veel hoeveel, dat ik haar zeker dubbel zo vaak aanlegde zei ik er niet bij, hadden ze niks mee te maken (zij sliep trouwens met 3 weken al echt hele nachten door) Maar nadat we met 6mnd met bijvoeding begonnen waren zat ook zij op een gegeven moment op nog maar 3x per dag. Dat ging best vlot. Haar broertjes zijn veel meer mannen van de klok, die zullen inderdaad ongeveer op een keer op 5 pp zitten. Hou het niet echt bij maar meestal is het na het slapen drinken en dan voor het slapen ook nog een slok, 's avonds voor het naar bed gaan wat meer en wat vaker en dan wel of niet 's nachts nog een keer, dat wisselt. En op somige dagen is het wat meer of wat minder, ach ik heb zelf ook niet iedere dag even veel honger.