Ritme met Baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Liefdeis, 15 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Hey Meiden,

Onze zoon is nu drie weken oud, en sinds gister is VL weer aan 't werk!

Ik wil weer een beetje een ritme krijgen, maar merk dat ik dit nog lastig vind! Is rustiger voor ons mannetje, maar ook voor mama! ;)

Ons mannetje krijgt om de vier uur voeding, (120/4, niet afgegoten) maar zit de laatste dagen niet echt regelmaat in, omdat hij in de nachten nog wel eens 'perongeluk' een uurtje langer slaapt!

Hoe zag/ziet jullie ritme eruit? En hoe heb je die erin gekregen?

2. Mamajuli2008

Mamajuli2008 Actief lid

11 okt 2011
    295
    4
    18
    NULL
    NULL
    Ritme komt vanzelf. Hier met 3 maand pas echt een ritme. Lekker genieten van dat uurtje extra slaap en je vooral niet te druk maken om een ritme. Ik heb altijd op verzoek gevoed en dat vond ik zelf erg prettig. Als ik dan weg moest voedde ik ook wel op mijn verzoek zodat n. het wat langer vol zou houden. ( wel bv trouwens maar met fv kun je ook prima op verzoek)

3. Annette123

Annette123 Niet meer actief

Hier geen ritme (8 weken oud) We gaan met haar behoeften mee. Slaapt ze langer dan ook goed. Vaak wordt ze zelf overdag wel om de 4 uur wakker voor een voeding. Maar 's nachts wel na 6 uur. Geeft niks! Ze komt niks tekort (goeie plasluiers en ze groeit goed)

4. Nescio

Nescio Niet meer actief

Gewoon je kindje volgen brengt het meeste rust, voor haar en voor jou. Je zal vanzelf een ritme ontdekken, je kindje zal dat zelf gaan aangeven.

5. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Een ritme hebben met drie weken zou heerlijk zijn, maar bijna niet mogelijk.

Hier kwam er toen net een ritme van om de vier uur voeding. Dus daar ging ik dan een beetje vanuit en daar 'plande' ik me dingen op. Dat plannen was een paar kleine dingetjes doen.
    Dus was de baby om negen uur wakker. Dan begon mijn dag.
    Baby voeden, knuffelen, luier verschonen, zelf aankleden en ontbijten. Een wasje in de wasmachine, vaatwasser uitruimen. En dan was het vaak al weer tijd om een flesje te maken. Na de tweede fles ging ik standaard naar buiten. Boodschappen doen, even rondje lopen voor de beweging.

Ik vond de tijd hard gaan en had echt het idee dat ik nergens aan toe kwam. De dag was voorbij en er bleef een hoop huishoudelijke werk liggen. Dit kwam pas echt na twee drie maanden.

Het komt dus vanzelf. Nog even geduld! Eis en verwacht niet te veel van jezelf

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik volgde gewoon mijn baby's 'ritme'. Accepteer dat elke dag anders is en kijk gewoon naar je kindje. Een ritme kreeg ik hier pas rond 3 maanden.

7. Jelle28

Jelle28 Bekend lid

21 okt 2012
    703
    0
    0
    Hier ook geen ritme hoor! Het hangt er heel erg vanaf hoe laat hij 's nachts om zijn voeding komt. Op de dag voedt ik nu nog om de 3 uur maar daar is dus de ene dag bijv. om twaalf uur en de andere dag om een uur. De enige regelmaat die ik probeer vast te houden is dat hij zijn middag slaap boven in zijn bedje doet maar ook dit lukt niet altijd.

8. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een bekend ' probleem' . Ik wil zelf ook zo graag een ritme, controlfreak die ik ben. Maar iedereen zegt dat het tijd nodig heeft, is ook wel zo hoor denk ik.

Ik merk dat ik nu (10 weken) makkelijker kan accepteren dat het dus elke dag anders is. Het plannen van afspraken is lastig maar ik probeer daar zo gemakkelijk mogelijk mee om te gaan. Vlak voor we de deur uit gaan even voeden (wel bv)

9. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Ons meisje (9 weken) heeft ook nog niet echt een ritme..iedere dag is anders..de tijden dat ze ongeveer gevoed wordt (op haar verzoek) schommelen wel rond dezelfde tijdstippen, maar er kan makkelijk een uur verschil inzitten..

Slapen is ook weer iedere dag anders, al merk ik langzaamaan wel dat ze (volgens mijz) ongeveer rond dezelfde tijd moe wordt.

Gisterenavond hebben we voor het eerst de late avondfles weggelaten (we moeten haar al een tijdje echt uit haar slaap halen voor die fles).. Ze heeft geslapen van 20:30 tot 05:45.. Compleet doorgeslapen dus.. Wellicht dat ze nu helemaal zelf een ritme gaat aangeven (omdat ze dus voor die late voeding niet meer wakker gemaakt wordt)...

Het komt vanzelf!

10. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Helaas is een ritme iets wat nog iet kan zo snal al. Ik wet nog heel goe dat ik ook graag en ritme wilde maar heb het toen los gelaten en toennkwam het vanzelf. Metm10 weken sliep hij klokje rond en was iedere dag rond 8 uur wakker en toen kwam er een ritme in.

Ritme met slaapjes overdag bijv. Isner hier nog steeds niet. Moe is naar bed....

Loslaten is het sleutelwoord!!!

11. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

2 sep 2011
    1.012
    1
    38
    Hilversum
    Meiden... Bedankt voor jullie reacties! Ben zo te lezen een beetje teveel eisend naar mijzelf!
    Ga mij dan lekker aanpassen aan ons ventje! Hihi!

12. november12

november12 Actief lid

10 mrt 2012
    143
    1
    0
    NULL
    NULL
    En heb je net een ritme.....verandert het zomaar weer! ;)
    Wij hadden twee weken lang ongeveer hetzelfde ritme....dus ik dacht....dat is fijn, kan ik daar m'n afspraken op plannen....totdat ze plotseling ' s middags rond half twee wakker werd en het op een huilen zette omdat ze honger had....(waar ze eerder nog tot ongeveer vier uur doorsliep.....) dus plotseling midden in de stad of bij een wandeling in het bos....een huilend (en hard! Haha) kindje in de kinderwagen....en ik dus weer met spoed naar huis om te voeden....;)
    Ik voed op verzoek en nu gaat het hier als volgt;
    7:00 wakker en voeding
    8:00 slapen
    10.30 wakker, wassen, kleertjes aan, voeding, spelen
    12:00 slapen
    13:00 wakker en voeding en spelen
    14:30 slapen
    17:30 wakker tot 19:30/20:00 met voeding, spelen, in badje, babymassage, voeding op bed
    En dan slaapt ze de hele nacht door.
    Dit is overigens allemaal op haar verzoek, ik maak haar niet wakker.
    Dus na een paar weken is er wel een beetje ritme te krijgen....wanneer je je kindje volgt ontstaat het vanzelf.
    Overigens kan bovenstaande soms met ruim een uur verschuiven....
    Succes!

13. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dit. En hier nooit echt een ritme van de klok gehad, met geen van de kinderen. Ik volgde dan ook niet het ritme van de tijd, wel van mijn kinderen. Voor zover mogelijk met drie natuurlijk ;)

Deel Deze Pagina