hoe hou ik mijn dochter warm in bed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shenoby, 9 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shenoby

shenoby Niet meer actief

mijn dochter kruipt onder de dekens vandaan.
    en ik kan haar geen slaapzak aandoen.
    heb het meerdere keren geprobeerd en dan word ze helemaal panisch en slaapt helemaal niet meer.
    als ik savonds ga kijken ligt ze onder de dekens vandaan,
    doe ik haar de deken over word ze 9 van de 10x wakker.
    en niet voor even maar dan wel voor een uur of 2,
    waarna ze dan natuurlijk wel weer naar bed gaat maar ik uiteindelijk voor hetzelfde probleem kom te staan.
    wie heeft er tips?
    ze word nu namelijk tussen 4 en 6 wakker omdat ze het koud heeft.
    het word natuurlijk straks ook nog veel kouder.
    en ik vind het zooooo zielig.

2. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Dat had mijn zoontje ook met een slaapzak, hij vertikte er een te dragen. Maar ja ondertussen deed hij zijn dekentjes weg schoppen. Dus ik heb het gewoon door gezet met een slaapzak, omdat hij gewoon ijskoud werd in bedje en dat was niet de bedoeling natuurlijk want dan was hij alsnog snachts aan het huilen omdat hij het koud had.

Dus op een avond had ik zoiets van, jij gaat nu een slaapzakje aan doen en je houdt het voortaan elke nacht aan.

In het begin was het brullen en trekken aan de zak en precies wat je zei, helemaal panisch, maar na een paar moeilijke avonden was het over en sindsdien slaapt hij met een slaapzak en mag hij van mij zijn dekentje voor mijn part over zijn bed heen gooien :D

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik zou toch het slaapzakje aantrekken. Dan maar even mopperen, na een nacht is ze vast wel gewend. Je zou er een spelletje van kunnen maken, of haar afleiden met iets anders als je de slaapzak aantrekt. En niet een te smalle en strakke slaapzak aantrekken helpt misschien ook. Anders krijgt ze het zo koud als het straks winter is!

4. shenoby

shenoby Niet meer actief

hm zal het dan toch maar nog eens proberen.
    alleen heeft ze het al vanaf kleine baby af aan.
    na een week was het nog steeds de hele nacht doorhalen toen.

5. happymama

happymama Niet meer actief

ik zou een romper met lange mouw aan doen en een pyama met lange mouwen en miss een paar sokjes .

wat je ook kan doen is er een los dekentje overheen leggen als je naar bed gaat dan hoef je ze verder niet aan te raken miss slaapt ze dan gewoon door

6. hoop77

hoop77 Lid

6 sep 2009
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Misschien helpt het om het dekentje andersom in te stoppen dus in de breedte zodat ze heel goed ingestopt is. Ze is nog klein dus dat past nog wel.

Maar het makkelijkste is toch wennen aan een slaapzakje. Ook voor staks als ze nog bewegelijker wordt. Je zou om te beginnen met wennen de onderkant bijvoorbeeld open kunnen laten zodat ze deels nog wel kan "spartelen" en dan iedere avond iets verder dichtritsen.

Je hebt ook slaapzakjes die een soort lange nachtjapon zijn met een koortje onderin dat je dicht kan trekken, misschien vindt ze dat wel oké?

7. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    een lekkere warme pyama aan doen. dan heeft ze het ook niet koud met warme sokken.

8. shenoby

shenoby Niet meer actief

@ hoop77
    nou hoop niet dat ze nog beweeglijker word hoor.
    ze klimt nog net niet uit bed. maar ze kan het wel.
    ik denk dat je mijn zwangerschapsbanner hebt bekeken,maar mijn dochter is al 1,5 jr geweest ;)

sokken heeft ze al aan pyama enz ook.
    maar tis gewoon superkoud op haar kamer. terwijl we gewoon cv hebben.
    de verwarming op haar kamer doet het wel.
    maar omdat het in de kamer warm genoeg is springt ie gewoon niet aan.
    we hebben het er eens overgehad en wij hebben nog een slaapzak voor volwassen.
    gewoon een soort deken materiaal weet niet hoe ik het uit moet leggen maar wel veilig in ieder geval.

die gaan we nu onder haar matras stoppen.
    en dan ligt ze al op de deken.
    als ie dan open is kan ik hem als ze slaapt gewoon over haar heen doen.das de theorie althans.
    bij nog kouder weer gaat haar deken er als ik naar gewoon bij over.

9. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik heb een hele dikke pyama pak bij de hema gekocht, en die met sokken hield mijn zoontje heerlijk warm. helaas is die nu te klein maar hier draagt hij zonder zeuren slaapzakken.
    maar ze zijn op wel meer plekken te krijgen, echt dikke 1 geheel pakjes.

10. hoop77

hoop77 Lid

6 sep 2009
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    ha ha ha dom dom, ik had idd je zwangerschapsbanner aangezien voor de leeftijd van je kindje. Nou dan heb je dus helemaal niets aan mijn reactie ! ;)

Deel Deze Pagina