Ik vroeg me af welke fruitsoorten jullie geven of gaven met 7 maanden? Wij zitten vast in veel van hetzelfde. Ze krijgt nu peer, meloen, pruim en banaan. Appel krijgt ze soms maar vind ze lastig om te eten. Druiven en kersen durf ik nog niet aan (ze krijgt volgens de Rapley methode). Ik wil ook perzik geven maar die kan ik nergens vinden. Welke soorten gaven jullie op deze leeftijd nog meer? Ik wil wat inspiratie op doen wat we haar nog meer kunnen geven. En weet iemand wanneer er weer perzikken te koop zijn?
Ze is pas zeven maanden, dan hoeft ze nog niet zoveel. Je zou mango en avocado kunnen geven. Kijk voor volledig overzicht even op borstvoeing.com
Hier appel, banaan, peer, mango, meloen, avocado. Perziken/nectarines is er nu volgens mij niet het seizoen voor. Ik geef zo veel mogelijk vers maar zoals aardbei en fruit die nu niet verkrijgbaar is geef ik 1 keer in de week een potje van
Tip is om appel een paar minuten in een dichte schaal met bodempje water op vol vermogen in de magnetron. Dan is het lekker zacht.
Hier ook het schema van borstvoeding.com aangehouden. Druiven gaven wij altijd doormidden gesneden.. dan zijn ze in mijn ogen makkelijker te verwerken.
Dat heb ik gedaan maar dat moest ze niet. Gewoon appel lust ze wel maar eet ze niet. Ze krijgt nu wel tandjes dus wie weet gaat het binnenkort beter.
Appel kun je ook raspen, dan kan ze het lekker zelf naar binnen werken. Hier ook komkommer en tomaat als fruit gegeven. En idd mango en avocado.
Volgens het conservatieve schema van Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Schema - Voedselintroductieschema vanaf zes maanden met negen maanden.. Ik kreeg het met drie maanden met liga en banaan.. Zelf heb ik die negen maanden aangehouden, kijk vooral hoe je kindje reageert!
Peer, appel, kiwi, druiven, mango, banaan, kakifruit(moet erg rijp zijn en max 1x per week). Uit vriezer: cranberrys, bramen, kersen Sinas en mandarijn geef ik ook maar niet vaak puur paar lepeltjes sap in haar sapje(kookvocht van stomen fruit) of in fruit.
Ik dacht dat kiwi pas na 1 jaar mocht? Ze zat laatst naar mijn kiwi te hengelen maar ik had het haar niet gegeven.
Hoezo?? In opperdepop 7 mnd staat het pitjes niet geven maar ik geef mee elke dag heel gezond!! Als geen allergie verder bij famielie etc gewoon proberen en dan gewoon geven.
Hoe kun je een kiwi geven zonder pitjes? Zit je die er dan uit te pulken? Ik dacht dat het te maken had met allergie omdat kiwi iets is waar veel mensen allergisch op reageren. Mijn vriendin (de bio moeder van onze dochter) is allergisch voor kiwi dus daarmee ben ik wat terughoudend. Maar goed ze heeft een hele waslijst waar ze allergisch voor is en tot nu toe heeft onze dochter daar niets van overgenomen.
Nou als bio moeder allergisch is moet je indd oppasen misschien? In boek stond gewoon kiwi gezond etc nuks over allergie. Je moet kiwi door se zeef prakken.. Hoop gedoe deed ik wel paar keren maar toch dacht ik probeer gewoon en het ging gewoon goed. Nu altijd geef ik het gewoon zo gepureerd met pitjes
Kiwi en aardbei is pas vanaf een jaar hoor, allergisch of niet. Baby's KUNNEN hier op reageren. Soms kunnen baby's er op reageren omdat hun vader/moeder er niet tegen kan.