13/14 maanden sprong of wat anders?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Stefanie83, 7 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stefanie83

    Stefanie83 Bekend lid

    20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is er een sprongetje bij 13/14 maand of is het wat anders? Misschien herkent iemand dit...

    Mijn zoontje doet sinds anderhalve week zo vreemd:

    - de hele dag door dreinen en boos doen (hij kijkt ook echt steeds boos)
    - nog geen 2 minuten zelf kunnen spelen
    - de hele tijd aan mijn benen hangen, handjes in de lucht (zo van: pak me op!)
    - En veruit het grootste probleem: 's nachts is hij heel onrustig. Hij wordt heel vaak wakker en er is dan echt geen land mee te bezeilen. We hebben al geprobeerd om hem bij ons te leggen: hielp niet, bleef net zo hard door huilen. In zijn eigen bed laten met nachtlampje en muziekje: hielp niet. Met hem op de arm lopen: hielp niet. Drinken geven: hielp niet.

    Het is echt een klein draakje op dit moment. En hij drijft me echt tot wanhoop. Vannacht heeft hij 2 uur non stop liggen gillen. Wat kan er toch met hem aan de hand zijn?

    Hij is overigens niet ziek en heeft ook geen last van tandjes/kiesjes voor zover ik kan inschatten...
     
  2. leo1984

    leo1984 Actief lid

    9 okt 2010
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze zoon is nu 14 maanden en ik herken wel wat dingen in je verhaal. Ook hij is een klein draakje op het moment. Niet zo zeer dat hij alleen maar bij mij wil zitten, maar ik moet wel in het zicht zijn. Hij is wel heel erg aan het uitproberen, dus ook al weet hij allang dat hij niet aan bv de radio mag komen, nu doet hij het nonstop en dan heel lief "ja" zeggen!

    Hij is een erg goede slaper, maar afgelopen 2 weken waren de nachten erg onrustig. Hij werd steeds wakker, wat hij normaal nooit doet en soms moest hij echt getroost worden. Maar troosten lukte bij hem wel. Gewoon even knuffelen en wat water en hij ging na een beetje te sputteren weer slapen. Ik heb zelf het idee dat hij aan het dromen is en daarom wat vervelend wakker wordt.

    Als ik jou verhaal zo lees van dat hij 's nacht echt met niks te troosten is komt er toch als eerste in mij op... heeft hij geen pijn?

    Een deel herken ik dus wel, maar het ontroostbare vind ik toch niet echt bij een sprongetje passen..
     
  3. Sleepy84

    Sleepy84 Actief lid

    15 mei 2009
    310
    0
    0
    Raamsdonksveer
    Hoi Hoi

    Ook voor mij heeeel herkenbaar ondanks dat onze Amber pas 12 mnd is.
    Beetje uitdagen lijkt het soms.
    Ze wil alles hebben wat wij hebben, bv sleutels, afstandsbediening en als ze het niet krijgt echt boos en driftig zijn.
    Inderdaad niet even 2 min zelf kunnen spelen maar meteen aan mijn broek hangen...
    In de winkel is het drama als ze in de buggy zit, mevr wil opgetild worden en anders ook weer boos en dreinen enz.
    Ook s nachts vaak wakker en overdag vaak niet of maar even willen slapen.

    Van de meeste mensen en op dit forum heb ik gehoord dat dit een normale "fase" is tussen de 12 en 16 mnd en dat het een aantal weken kan duren maar dan ook overgaat.

    Wij proberen dat gedrag hier te negeren....( ondanks dat dat soms best moeilijk is)

    Ik moet er wel bij zeggen dat ze goede dagen heeft dat ze vrolijk is en zowel overdag als s'nachts goed slaapt...

    Ik blijf even meelezen voor tips hier....hihi

    Groetjes,
    Sleepy
     

Deel Deze Pagina