Mijn dochtertje is nu 3 maanden en 1 week, maar slaapt nog enorm veel! Ja, elke baby slaapt veel, maar ik vraag me toch af of dit wel klopt... De nachten slaapt ze door. Ze komt meestal zelf voor de ochtendvoeding van 6 uur en 10 uur. Het gebeurt regelmatig dat ze tijdens de (borst)voeding weer in slaap valt. Ik moet haar ook vaak wakker maken voor haar voeding, vooral de laatste voeding. Als ik haar bijvoorbeeld eerst in bad heb gedaan en daarna nog moet voeden, gaat dat niet goed, ze is dan te moe om te drinken. Al met al slaapt ze ongeveer 19 a 20 uur per 24 uur. Is dit wel normaal voor deze leeftijd...? Ik maak me er toch wel wat zorgen om eigenlijk...
Klinkt mij vrij normaal in de oren eigenlijk. Ik weet niet meer hoeveel mijn zoontje toen sliep, maar een baby van drie maand slaapt natuurlijk vooral.
klopt... Maar na 3,5 uur slaap tijdens de voeding weer in slaap vallen... Ik hoop dat het heel normaal is eigenlijk, maar ben wel benieuwd.
Het kan ook zijn dat ze door het badje wat sneller moe is (lekker warm). Misschien voor het badje eten geven?
Devin slaapt nog steeds zo'n 20 van de 24 uur. Volgens de kinderarts 'normaal' en volgens mij niet.. maar goed. Wij moeten ook goed de flessen plannen, anders is ie te moe om te eten (al na een uur) en dus ook goed plannen met bijvoeden etc. Heel rottig iig.
Onze dochter was en is een slaapkoppie. En ik vind wat je beschrijft best veel. Maar aangezien het al meer dan twee jaar geleden is, kan het zijn dat mijn herinnering me bedriegt. Volgens mij was het slapen, wakker worden, flesje, even spelen en dan weer slapen. In slaap vallen tijdens de fles deed ze overdag niet. Wakker maken voor de laatste voeding was vaste prik en dan viel ze vaak wel tijdens de fles in slaap. Met vier maanden zijn we dan ook abrupt gestopt met die laatste fles. Elk kind is anders, het ene heeft meer slaap nodig dat het andere. Ervaringen van anderen zeggen dus ook niet alles. Als je je zorgen maakt, zou ik toch eens aan de HA of op het CB vragen wat zij ervan vinden. Niet dat ik je ongerust wil maken, hoor, maar als je je zorgen maakt, kun je beter het zekere voor het onzekere nemen. En ik denk dat veel moeders tegen je zullen zeggen: GENIET ERVAN! (zolang het kan ). Dat werd ook vaak tegen ons gezegd.
Hier ook hoor rond die leeftijd! En nog slaapt hij aardig wat, al wordt het steeds minder. Is volgens mij niets geks aan!
mijn dochter sliep ook zo veel! geniet er maar van hoor want als ze is zoals die van mij, dan kan je over een paar maanden je lol op! ze slaapt s'nachts goed maar overdag hazenslaapjes van 10 minuten. dit een keer s' ochtends en een s'middags. soms wat langer en dat zie ik als luxe haha. dit overigens al vanaf 7 maanden he!
zoey was tot 2 maanden een echte slaapkop dronk 5 min bv en sliep weer 2 uur en zo bleeft het Met 3 maanden was het ineens gedaan met slapen en sliep ze dus bijna helemaal niet meer overdag Dus het komt goed Je baby groeit en ontwikkelt en dat kost heeeel veeel energie Zelfs eten kost op die leeftijd al heel veel energie Het slapen word vanzelf minder En na een tijdje weer meer Zoey is nu ook in een veel slapen fase maarja er zal wel weer een groei spurt of ontwikkelings fase aankomen