ervaring nucleair onderzoek

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mimi1982, Jan 7, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

Aug 17, 2009
    1,850
    2
    38
    NULL
    NULL
    Onze zoon moet binnen kort een nucleair onderzoek ondergaan en ik ben heel benieuwd of er hier ouders zijn die dit ook hebben gehad.
    het gaat bij onze zoon om de longen.
    de kinderarts zei dat hij dan contrast vloeistof moet drinken.
    ik maak me hier best wel druk om hij is namelijk een slechte drinker.
    hoe gaat dit in zijn werk is het een kleine hoeveelheid en wat als ze het niet drinken of niet genoeg??
    en hoe gaat het stil liggen??
    ik heb al iets gelezen over een kussen wat ze vacuüm zuigen zodat ze niet kunnen bewegen.
    ze gaan bij hem controleren of het eten niet van zijn maag naar zijn longen gaat.

liefs mimi

2. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

Aug 17, 2009
    1,850
    2
    38
    NULL
    NULL
    helemaal niemand hier bekend mee??

3. SmurfjesMama

SmurfjesMama Bekend lid

Oct 2, 2013
    684
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee sorrie, niet bekend mee, klinkt heel vervelend voor je kindje! Die kussens ken ik wel en die zorgen er inderdaad voor dat ze niet zo gemakkelijk in een andere houding kunnen friemelen, maar echt stil van liggen kan niet lijkt me. Maar volgens mij gaan dat soort opnames vrij snel toch? Je hebt het over nucleair dus ga er nu een beetje vanuit dat het geen MRI, want das supertraag...
    Qua drinken, kan je niet een super mooie nieuwe beker kopen met een figuurtje erop die hij leuk vindt. Als ie dan dat spul moet drinken mag dat uit zijn nieuwe toffe beker... Zoiets?

Heel veel succes, ik hoop dat het goed gaat en dat het allemaal niet ernstig is.

4. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

Oct 8, 2009
    3,212
    1
    0
    kan je niet helpen sorry,maar waarom is dat onderzoek?

5. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

Aug 17, 2009
    1,850
    2
    38
    NULL
    NULL
    hij krijgt dit onderzoek omdat hij veel te vaak ziek is waardoor hij nauwelijks groeit

6. Yesera

Yesera Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    3,916
    2,293
    113
    Klinkt als een maagledigingsonderzoek en dat kan met pap of vla gedaan worden waar de radioactiviteit door gemixt wordt. Bij volwassenen wordt pannenkoek gedaan, tenzij er specifiek een vraagstelling voor vloeibaar eten is. Voorkeur heeft natuurlijk dat hij zoveel mogelijk op krijgt, zodat de radioactiviteit goed zichtbaar is onder de camera. Maar wat er niet in gaat, gaat er niet in natuurlijk. Daarna worden er met de camera op verschillende tijdstippen foto's gemaakt om te zien hoe het voedsel de weg van mond, naar maag en verder of terug maakt. Er is inderdaad een vacuüm matras waar kindjes ingelegd kunnen worden als het stilliggen echt niet gaat. Ik zou adviseren neem een cd met kinderliedjes mee, een knuffeltje of iets wat hij erg fijn vind en waar hij rustig van wordt. Hou er rekening mee dat het onderzoek best lang duurt, zo'n 2 uur zal het zeker wel zijn. Naar welk ziekenhuis gaan jullie? Bel anders even met de afdeling Nucleaire Geneeskunde van dat ziekenhuis. Die kunnen je vragen allemaal beantwoorden en goed uitleggen hoe alles in zijn werk gaat en je ook tips geven om het makkelijker te laten verlopen. Sterkte!

7. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

Aug 17, 2009
    1,850
    2
    38
    NULL
    NULL
    dankjewel voor de uitleg!!
    ik heb vorige week het ziekenhuis al gebeld er werd mij toen verteld dat ze een week voor het onderzoek contact met me opnemen voor de uitleg en eventuele vragen.
    dus daar schoot ik ook niet veel mee op.

8. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft het gehad toevallig, toen was hij....denk een maand of 5...
    Ik zag er enorm tegen op, net als jij van wat als hij het niet drinkt, of niet stil ligt...
    Het ging fantastisch, vond het spul blijkbaar erg lekker en dronk de hele fles leeg!!
    Lag goed stil en je mag er bij blijven en hem aaien en gerust stellen!
    Laat het op je af komen!

9. mimi1982

mimi1982 Fanatiek lid

Aug 17, 2009
    1,850
    2
    38
    NULL
    NULL
    dit zijn goede berichten dankjewel!!

Share This Page