Verborgen reflux; met de handen in het haar!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Manon11, 9 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Op haar rug werd ze hier binnen 5 minuten wakker, op haar buik sliep ze in eerste instantie dan 3 kwartier achter elkaar en toen ze dat wat gewend was, (zo'n anderhalve week), ging ze ook anderhalf uur achter elkaar slapen. een verademing na weken en weken alleen maar slapen in de draagdoek of bij ons op de arm of de buik!

Gezien de KMA in de familie zou KMA of minstens een overgevoeligheid toch wel goed kunnen dan, ook zonder andere symptomen. Ik zou gewoon op dieet gaan zelf, goed letten op de ingredientenlijstjes, (behalve melkpoeder ook letten op weipoeder, lactose, melksuiker. Melkzuur is iets anders, dat kan wel, heeft niets met melk uit te staan :)). Dan zou je snel genoeg verschil moeten merken en zoniet, kun je altijd even proberen wat er gebeurt als je wel weer melk neemt zelf. Soms merk je niet zozeer verschil als je het laat staan, omdat dat geleidelijk gaat, maar merk je wel direct verslechtering als je wel zelf weer eet. Als dat het geval is, weet je dat er iig een overgevoeligheid speelt en weet je ook hoe je dan dus rust in de tent kunt houden ;)
    Hoeft een KA niet eens zoveel mee, (veel KA's denken toch dat KMA niet kan bij BV, omdat dat niet in de BV zou komen.... ;)).

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    O en wat je vragen over KMA betreft: mijn dochter heeft een zware KMA, maar nooit eczeem gehad, en ze groeide ook als kool. Dus dat hoeft zeker niet!

3. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Dikke knuffel voor jou! Ik herken je verhaal en weet hoe zwaar 't is. Zeker als je het gevoel hebt dat er nog meer aan de hand is, maar je weet nog niet wat.

Je hebt al veel reacties gekregen met goede tips.
    Waar ik nog aan dacht, je dochter drinkt vaak kleine beetjes. Op zich is daar helemaal niets mis mee en voor kindjes met reflux juist prettig. Wat je met bv wel hebt, is dat ze dan voornamelijk de wat waterige en dorstlessende voormelk krijgt en minder de vettere en meer vullende achtermelk. Ze zal dus wat sneller weer honger hebben en daarnaast is het vettige van de achtermelk zachter voor het maagje. Dit heeft de voormelk ook allemaal wel een beetje hoor, niet denken dat het nu allemaal verkeerd gaat! Dat wil ik zeker niet zeggen. Maar misschien is het een idee om af en toe een klein beetje te kolven voor je gaat voeden en dan je dochter aan te leggen zodat ze meer achtermelk drinkt?
    Misschien hebben de anderen hier op het forum daar ook wel een idee over.

Mijn dochter heeft inderdaad een paar maanden Nexium gehad. Dit is een maagzuurremmer en zorgde er dus voor dat ze minder pijn aan de slokdarm. Ik weet niet wat het medicijn doet wat jou dochter nu krijgt, maar als de KA zegt dat het maagzuur nog wat zuurder gaat worden, denk ik toch dat ze wel baat zal hebben bij een maagzuurremmer.

Verder noem je het overstrekken. Dat deed mijn dochter ook ontzettend! Als ze huilde en overstuur was dan was ze bijna niet te houden in je armen, maar ook als ze gewoon lag te spelen. Als ze iets naast zich of achter zich wou zien, deed ze dat door haar hoofd in haar nek te leggen en haar rug hol te maken, zag er echt heel vreemd uit.
    Ik ben met haar bij een kinderfysio geweest en doorverwezen naar een manueel therapeut. Daar bleek dat haar nekwerveltjes niet helemaal lekker zaten en dat ze aan een zijkant veel minder soepel was dan aan de andere kant. We zijn twee keer bij die therapeut geweest, hij heeft oefeningetjes met haar gedaan en we hebben oefeningetjes mee gekregen oor thuis die ik een paar weken dagelijks heb gedaan en dat heeft heel erg geholpen! Ze zat letterlijk beter in haar vel daarna.
    Misschien dat je daar nog iets mee kunt.

En verder, heel veel sterkte! 't Is heel moeilijk, maar 't wordt echt beter!

4. Marmir

Marmir Actief lid

5 sep 2013
    136
    0
    0
    NULL
    Hoeksche Waard

5. Marmir

Marmir Actief lid

5 sep 2013
    136
    0
    0
    NULL
    Hoeksche Waard
    O ja, hier ook een buikslapertje

6. L0veErin

L0veErin Actief lid

8 aug 2013
    165
    0
    0
    Bij mijn zoontje hielp zantac heel erg goed !! Hij had ook verborgen reflux..
    Wat een drama de eerste maanden!!
    Genieten was er niet bij.

En johannes broodpitmeel ook veel baat bij gehad, nutriton erge krampen :(

7. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Hee Manon11, hoe gaat 't nu bij jullie?

8. Manon11

Manon11 Lid

9 jan 2014
    25
    0
    1
    NULL
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal,

Fijn dat er zo meegedacht wordt, en zo te lezen zijn er best veel kindjes die dezelfde klachten hebben (gehad) helaas!
    Het gaat hier nog wisselend. Sommige voedingen gaat het best goed en drinkt ze rustig (met name begin van de dag), naarmate de dag vordert huilt ze vaker tijdens en na het drinken.
    Het indikken is echt een geklooi zeg! Ze vindt het enorm vies en als we het dus voor de voeding geven begint ze al overstuur aan het drinken. We proberen het nu af en toe na de voeding te geven en het verschil goed te zien tussen wel/niet indikken. Zijn er meer mensen die JBPM na de voeding geven, of heeft het dan eigenlijk geen zin?
    Ik geef trouwens nog wel gewoon volledig BV, zag die vraag langskomen, en dat wil ik ook nog wel blijven doen :)
    Volgende week consult bij de KA, dan ga ik bespreken of er mogelijk KMA kan zijn en wil ik mijn voeding gaan aanpassen.

Ik zat ook te denken, zijn er mensen die een PH-meting bij hun kindje hebben laten doen? Het lijkt me een vreselijk onderzoek en wil het haar liever niet aandoen, maar lees dat het in sommige ziekenhuizen toch standaard wordt gedaan om te bekijken wat voor soort medicatie het beste zou werken....

9. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    jij bent ook nog steeds aan het puzzelen dus....

hier ook sinds vorige week aan de nexium en het ging zo goed en sinds gister zijn we weer terug bij af.

elke keer als we wat anders proberen gaat het even goed en vervolgens valt ze weer terug in haar oude patroon.

alsof haar lichaam eraan gewend is en denkt nee dit hoef ik niet.

ik heb net de kinderarts gebeld en wil over op koemelkvrij.
    wacht nog op een telefoontje van die beste man........

hopen dat onze kindjes zich snel beter voelen

10. Liesjhie

Liesjhie Actief lid

14 mrt 2013
    111
    0
    0
    Oh wat rot zeg. Wij hebben het ook gehad, ons zoontje kon uren achter elkaar krijsen, direct na de fles, zo zielig. Bij ons hielp ook helemaal niets en uiteindelijk zijn we naar de huisarts gegaan die ons na aanhouden van ons nexium heeft voorgeschreven (op advies van de kinderarts) dit werkte gelijk, zo fijn! Echt een opluchting. Het ging zeker niet helemaal over, maar omdat de nexium een laagje in de maag/slokdarm creeert waardoor het minder brandt was het huilen direct veel minder en was de kleine veel rustiger tijdens en na de fles. Na een maandje zijn we gaan kijken hoe het zonder de nexium ging en toen dat goed ging zijn we weer gestopt.

11. Liesjhie

Liesjhie Actief lid

14 mrt 2013
    111
    0
    0

wat rot zeg, bij ons werkte de nexium heel goed maar hadden ook af en toe van die terugvallen. In plaats van steeds iets anders te gebruiken hebben we toen besloten om toch door te blijven gaan en na een paar dagen werd onze kleine man weer rustiger en daarna bleef de nexium goed werken. Het steeds maar afwisselen en iets anders proberen, daar werden wij bijna wanhopig van en had ook totaal geen nut. Wij hadden achteraf ook echt het idee dat ons zoontje er een beetje aan moest wennen.

12. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

11 feb 2013
    973
    0
    0
    ik ga ook zeker wel door met de nexium maar denk niet dat het de oplossing is.

mn meisje heeft heel erg veel symptonen van kma, wou dat eerder al uitsluiten maar de ka wou eerst kijken of het hiermee opgelost was.

mn dochter heeft een bepaald patroon, als er iets veranderd is het goed voor een paar dagen en vervolgens is het weer mis....

kan nu wel niks doen maar dan blijft het zo en word het met de dag erger........ dat hebben we helaas al mogen ervaren.

maar fijn dat het bij jullie de oplossing is geweest

13. Manon11

Manon11 Lid

9 jan 2014
    25
    0
    1
    NULL
    Zuid-Holland
    Tines; wat vervelend dat het nog steeds niet goed helpt, die medicatie! Het is toch best een stap om over te gaan op medicatie en dan wil je ook graag verbetering zien. Ik weet even niet meer of jij nu bv of fv gaf, moet je nu ook op dieet?

Wij konden vanmorgen op de 'spoedplek' bij de KA terecht, heel fijn. Gister weer een dag met heeeel veel huilen en amper slapen gehad....ook wij gaan nu KMA proberen te onderzoeken. Dat betekent dus op dieet voor mij met behulp van de dietist uit het ziekenhuis. Ook gaat er voor de zekerheid nog een lactatiekundige meekijken omdat ze zo onrustig drinkt.

Ook kregen we vandaag te horen dat als daar niks uit komt ze toch evt nog andere medicatie (Motilium) willen proberen. Dus toch een andere boodschap dan vorige keer en we voelen ons weer gehoord en gesteund!

Nou succes aan alle ouders die in hetzelfde schuitje zitten!

Wij krijgen trouwens hele verschillende verwachtingen te horen; de ene arts zegt dat de meeste kindjes er met 3-4 maanden overheen groeien, de ander spreekt over een jaar! Wat een verschil....

14. Liesjhie

Liesjhie Actief lid

14 mrt 2013
    111
    0
    0
    zo fijn als artsen ook echt naar je luisteren en met je meedenken! Hopen dat dit de oplossing is. Heel veel succes en sterkte, en vooral niet vergeten dat deze ellende uiteindelijk over gaat :)

Deel Deze Pagina