Mijn zoontje bleek met 4 mnd verborgen reflux te hebben, sindsdien krijgt hij omeprazol en dat gaat goed met af en toe even een avond wat huilen. Wat me nu vooral opvalt is dat hij laatste wkn zoveel is gaan spugen dat hele woonkamer plensjes vallen zeg maar (incl on both of us haha), echt vh gehalte ik pak hem niet op want dan gutst er weer wat uit, moet constant zn kleren vervangen dus, ook als ik hem na 80cc boer komt er wat uit, bovendien is hiij ook heeeeeeeeeeel hongerig geworden, niet verzadigd met 150cc komt heel snel na 2.5u al voor voeding en sabbelt heel veel op vuistjes. Herkenbaar? Ik zit dus op de max 6*150..dus meer kan ik neit geven..of juist wel omdat hij zoveel spuugt?
Spugen zal niet betekenen dat je meer moet geven, maar klinkt eerder als te veel voeding per fles. Hoelang duurt een fles?
Nou hij heeft het al na 80 cc joh dat spugen, het kan toch niet dat dat genoeg is, en als hij gaat huilen als ik stop is toch ook zielig..en hij deed t prima op die hoeveelheid altijd, zonder spugen bedoel ik dan.. Ik heb maar wederom nutriton gehaald en ga dat toch nog eens porberen, als hij weer verstoppping krijgt probeer ik het met zonnebloemolie op te lossen...
Je komt nu over als geen advies te willen. En niet echt netjes op een vraag..... De laatste weken spuugt hij en daarvoor niet. En nu spuugte hij al bij 80cc? Klinkt ook erg tegenstrijdig. Nutriton kan de werking van medicatie negatief beinvloeden. Geef dan minstens pure jbpm als je al weet dat nutriton verstopping geeft. Waarom ga je mogelijk problemen veroorzaken ipv accepteren dat je wat extra moet schoonmaken?
Ik snap je opmerking helemaal niet , wat is er tegenstrijdig aan?! En accepteren dat je extra moet schoonmaken??? Ik vind het gewoon zielig dat hij nu zo hongerig de hele dag is, en ik vermoed dat het door het spugen komt, dat deed hij eerst niet, en toen deed hij t met medicatie dus ook prima op deze hoeveelheid, met af en toe om de paar dagen/week een huilmoment (wat ook mogelijk andere oorzaken kan hebben..) Als ik hem kleinere flessen ga geven los ik het probleem toch niet op? Dan spuugt hij nog steeds want hij spuugt dus nu constant de laatste 3 weken, EN dan is hij nog extra hongerig ook!
Had mijn dochter ook. Een paar weken nadat wij begonnen met omeprazol ging ze van omhoog komend melk terugslikken (verborgen reflux dus) naar behoorlijk spugen, 'gewone' reflux. Door de medicatie deed het echter geen zeer meer. Aan de andere kant bleef het ondanks de forte voeding een hongerlapje. Rond 12 weken gingen wij dus al over op 5x 180/6 flessen. Je kunt dus best grotere flessen aanbieden hoor, de kans is er groot dat er daardoor vanzelf een fles vervalt en kom je op een liter per dag. Ja ik weet inderdaad dat meerdere kleine flessen beter is bij reflux maar onze dochter accepteerde dat echt niet. Het spugen is inderdaad wel vervelend, ik doe daarom 1 schepje nutriton door een 180/6 fles en dat verminderd het spugen iets.
Dank je voor je bericht cammy, en had zij verder nog last van krampjes of verstopping door de nnutriton? En dat ophogen he, kreeg ze daardoor een paar dagen tot ze die fles liet vervallen teveel? Of laten ze dan meteen zo'n fles vervallen, hier ook precies hetzelfde namelijk het is echt piepen en krijsen als die fles op is, hij had zelfs een tijdje dat hij ze binnen 10 min leeg dronk! Nu is dat weer beter, ik pauzeer tot hij gaat piepen, nu lukt t weer rond de 15/20 min, maar hijg aat eigenlijk heel snel keihard hulien als ik hem wil boeren tussendoor
Wat vervelend! Ook wij deden 1 schepje in een fles van 180 /6 dit dikt in de buik in. Ik snap heel goed dat je niet vaker wil verschonen! Onze uk wou ondanks de medicatie echt niet plat. Succes!!
Van de kleine beetjes spugen krijgen ze geen extra honger, mijn ervaring is dat ze rond deze leeftijd gewoon ineens een 'hongerpiek' hebben. Als verborgen reflux ineens gewone reflux wordt is de kans groot dat het ergens vandaan komt en ophogen is niet de oplossing. Je geeft medicatie, dus spugen hoort geen pijn te doen. Als dat het wel doet moet je even overleggen met de arts of ophogen mogelijk is. Spugen met medicatie is/hoort alleen vervelend te zijn voor de ouders, en ja. Jammer voor jou dat je dan maar wat extra moet schoonmaken. Ik snap niet dat je nutriton wilt geven voor jouw gemak en daarbij het ongemak, verstopping, van je baby op de koop toe wilt nemen. Ik begin niet over kleinere flessen, ik vraag hoelang de fles duurt en adiseer je niet op te hogen. Nergens zeg ik je moet kleinere flessen geven. Ik wil meedenken want er zijn meer opties dan nutriton te gebruiken en naar 180/6 te gaan!
toen ik nutriton ging gebruiken heeft ze wel iets last gehad van krampjes maar niet veel. Ik had toch zoiets van ze moet er even doorheen en als ze er eenmaal aan grewens is zal het wel goedkomen en dat was ook het geval. Heeft ongeveer een weekje geduurd. Het was eigenlijk kiezen tussen twee kwaden, neem ik krampjes even op de koop toe of ga ik 3x per dag omkleden? Van dat laatste is mijn dochter ook geen fan dus als ik het spugen daardoor kon verminderen, die keus heb ik dus gemaakt. Na het ophogen van de fles heeft ze eigenlijk meteen een fles laten vallen. Ze was daardoor gewoon veel meer verzadigd en tevreden. Als ze tijdelijk even iets over de max gaat is het niet erg maar de kans is heel groot dat het vanzelf meteen 5 flesse worden
Als jouw kindje veel last van krampjes krijgt of verstoppingen kun je ook pure johannesbroodpitmeel proberen, daar heb ik ook goeie verhalen over gelezen hier. Kun je in een natuurwinkel kopen.
En aan averhach, ga eens even ergens anders ruzie zoeken joh, je leest ongeveer alles verkeerd wat ik schrijf en maakt daar een eigen spinsel van
Lees je eerste eigen bericht eens! Wie wil hier ruzie maken. Jij wilt horen geef maar 180/6 en nutriton. Ik geef ander advies en dus is het niet goed. Joh!
Ik heb hetzelfde met mijn dochter, alleen geen medicijnen. Eerst raakte ze ook van streek door jbp maar nu begon ze heel erg te spugen. Gelukkig nam het CB mij serieus, eerst een week toch weer proberen met jbp en ja hoor dat werkt ineens perfect. Overigens heb ik ook het advies gehad voeding aan te bieden als ze honger heeft. Ook al kom ik dan boven de liter uit. Ik weet niet wat veel spugen is bij jou kindje, maar ik heb het bij toeval een keer opgevangen en van de fles van 200cc had ik 160cc opgevangen. (Verklaarde wel waarom ze zo slecht groeide)
Overigens averlhach misschien moet jij eens lezen hoe je iets schrijft, je zult het goed bedoelen maar komt zo echt niet over. Ik snap de reactie van minnieJ wel naar jou toe
nou tessy, hier inderdaad dus echt veel dat spugen hoor sinds 3 weken, zoals ik al zei het gutst er echt uit, en nu vandaag met nutriton (voorzichtig aan begonnen met 1 schepje) is het al echt een stuk minder joh !!! Natuurlijk een beetje nog wel , maar niet zoals afgelopen 2 weken, het was echt niet een beetje, en na 2 kinderen kan ik wel inschatten wat weinig of veel is. En wat jij zegt, ik had dus pas zo'n plasje nagebootst met water om te zien wat hij nou spuugt, en om dezelfde grote te krijgen zat ik op 20 cc, maar hij er eindgde dus meerdere van dat soort plasjes hier en daar (en dus op zichzelf ook. Ik denk dus dat hij daardoor echt honger had, want hij lijkt ook meer verzadigd vandaag. Nu alleen hopen dat hij geen verstopping krijgt, maar ik ben dus heel voorzichtig aan met 1 schepje begonnen, en als hij vanavond neit gepoept heeft doe ik denk ik uit voorzorg een theelepeltje zonnebloemolie
even zin corrigeren; maar ER eindigde dus meerdere van dat soort plasjes hier en daar (van 20 cc dus..), dus opgeteld op een dag denk ik dat hij echt een stuk minder kreeg door dat spugen
zoals ik al zei, SPINSELS, ik zit gewoon een manier te zoeken hoe ik mijn hongerige spugende baby kan helpen, ik heb gezegd:ik ga proberen nutriton te geven, PROBEREN!!!, ik heb nooit gezegd dat ik doorga als hij er verstopping van krijgt. En ik heb ook nooit gezegd dat ik 180 cc ga geven! Ik ben aan het zoeken en nadenken over een oplossing voor een probleem, namelijk een hongerig kindje dat heel erg veel spuugt!! Dat is namelijk voor HEM heel vervelend. En nu ga ik niet meer verder in op jouw nutteloze posts, want het is te vermoeiend